1/10 buggy met custom body

na aanleiding van het volgende topic:
algemeen-rally-1-8-topic

ben ik nieuwsgierig of er hier ook mensen zijn met een 1/10 buggy met een custom body erop.

is iemand daar al mee bezig of is er iemand die bij toeval een mooie body weet met een wielbasis van 270 of 280mm?

ik zou namelijk graag een body van een renegade jeep of willy jeep op een 4x4 buggy plaatsen zodat ditte :
jeep-renegade-05.jpg

en

ditte

lrp_s10blast_bx_01.jpg

ditte gaat worden

die simpele 2wd buggy van mij komt ook al een heel eind met een paar conrad bandjes van 9.99 euro waarvan bijna het hele profiel weg is en de slipkoppeling op de bak heel losjes staat:D

Laatst bewerkt door een moderator:
ja maar het gaat mij erom dat ik een idee krijg welke kappies een wielbasis van rond de 275mm hebben ;)

iemand ervaring??

@ Poebe,
Ja, nu snap ik 'm maar wat ga je met die 2wd doen dan ?
Ik denk dat niemand dat aan het doen is hoor..

Maar je wilt dus een soort jeep op een buggy bouwen kort samengevat >?
wel gewaagd !!!!!
Grtz Mathijs.

Laatst bewerkt:
Stap 1. Zoek naar jeep bodys
Stap 2. Kijk welke de juiste wielbasis hebben
Stap 3. Bouw je auto om zodat het erop past
Klaar

"Zomaar" een andere body op een buggy chassis plaatsen is helaas niet zo simpel. Denk bv. eens aan de lange draagarmen/ veeruitslag zoals een buggy deze heeft. Mede hier kloppen de verhoudingen niet meer als je er een Jeep body op zou plaatsen. Ook als de wielbasis kloppend is;)

als jullie nou gewoon mijn eerste post nog even lezen...

ik wil gewoon een formula offroad auto gaan maken alleen vraag ik jullie of jullie body's weten in die vormen welke een 27 a 28cm wielbasis hebben

als jullie nou gewoon mijn eerste post nog even lezen...

Kleine tip! Als medeforumleden (die je willen helpen) je post niet helemaal begrijpen, ligt het wellicht aan de inhoud van de post??

Maar goed... Als je "een soort van voor de looks" formula off-road wilt... Kijk eens naar body's van bv. Himoto. Deze hebben doorgaans een wielbasis van 27,5 cm. Heb zelf nog geen Jeep kunnen ontdekken, maar pick-up body's dan weer wel.

Edit: Himoto wordt ook verkocht als Maverick, Reely, Conrad etc...

jeep body's zijn er niet in de 270-280 mm wielbasis.
Wij passen daarom ook (meestal) de wielbasis van het chassis aan naar de body die erop gaat komen.

Uit mijn hoofd gezegd zijn de meeste jeep body's met een wielbasis van 245 mm.

En een FoFF bouwen van een buggy is denk ik geen verstandig idee, kun je beter naar een ander chassis gaan kijken.

he luitjes thnx. daar zat ik nou op te wachten, himoto. daar ga ik even naar kijken.

en memphis maffia, kan je me iets laten zien met een wielbasis van rond de 25 a 25cm? daar kom ik wel mee weg namelijk.

het gaat me niet alleen om het beklimmen van de steilste hellingen maar ook om het gewone rijden op zand.
we rijden vaak bij het zuiggat hierow en daar liggen bergen wit zand van dik 10 meter hoog. daar ligt een parcours gedeeltelijk overheen, vandaar dat ik er een 4x4 bij wil hebben en ik wil daar dan een wrangler kappie op hebben of iets wat er op lijkt.

ik weet niet of je het een beetje kan zien maar het is super mooi terrein, vlaktes, bulten, kuilen hard zand zacht zand enz

Laatst bewerkt door een moderator:
ik wilde het toch even delen met jullie

ondertussen ben ik wat aan het klooien geweest met de buggy en ik heb er een keverklasse crossauto van gemaakt...

die scorcherkap wilde toch niemand overnemen en ik dacht dan maar op de buggy :D

dsc09593t.jpg

dsc09592i.jpg

dsc09591j.jpg

Back