Ow jee, ja zo'n lier gaat toch wel erg ruig te keer. Vooral ook omdat ie onder een hoek trekt ipv "rechtuit" met een propeller nietwaar?
De webbing wordt eerst vanuit het midden aan beide kanten uitgevoerd, dan enkel aan de neus zijde. De wingtips ook eerst aan de voorkant maar dan meer naar het uiteinde en dunne deel niet meer. Redelijk zoals op tekening denk ik. Komt goed vast te zitten iig!
De vleugel wil ik in drieën delen ipv twee. Dus het midden deel uit een stuk en dan 2x een tip. Ik meen dat ook ergens gezien te hebben op dit forum of de Engelse versie. Heb geen ervaring met deelbare vleugels om eerlijk te zijn, dus op en aanmerkingen zijn welkom (!):
Ik dacht een vliegtuig triplex rib op het uiteinde te plakken. Stevig en slijtage vast tijdens gebruik.
Dan een uitsparing tussen de liggers en hier ook weer van vliegtuig triplex (evt als sandwich met balsa want ik heb 0,4 - 0,6 en 0,8mm triplex gekocht) een bracket zoals ook origineel op de tekening. Deze vast zetten in de tip een dan dus in midden stuk laten glijden. Met een strakke passing zou dan het meeste van het buig moment opgevangen worden.
De horizontale uitsparingen krijgen zelfde idee en moeten dan de torsie opvangen.
Bij de neus en eind lijst dacht ik aan soort haakjes aan weerszijde met een tijdens montage te plaatsen rubberen ring. Heb namelijk voor een paar euro bij de Aldi / Lidl een doos kraan rubbertjes ed gekocht. Deze moeten dan voorkomen dat de vleugel tippen zich toch los werken tijdens het vliegen.
Wel wat omslachtig waarschijnlijk maar lijkt me wel goed sterk enmet een beetje opletten op hout gebruik ook lichter tov messing, staal en koolstof?!
In het midden van de vleugel ook een bracket van triplex. Iig eerste twee webbing, misschien ook de derde nog
En dan op zo'n 3/4 van de vleugel nog een extra bracket (enkel eerste webbing) voor het opvangen van torsie.
Dus iig enkel van balsa en triplex en geen metaal producten. Maar ik sta open voor alternatieve ideeën, met name voor de vleugel tips..
Groet Q