motorsports
Forum veteraan
De auto werd verkocht als nieuw.
Maar helaas niet nieuw, veel is er niet mee gereden, er zit wel her en der wat opgedroogde modder in het chassis en hebben,waarschijnlijk, de motoren wat nitro verstookt. Gezien de restanten van de nitro in de motor en tankjes kan dit een jaar geleden zijn of langer . Vandaar dat ik heb besloten om de auto uit elkaar te halen en waar nodig te reviseren cq te repareren .
Nu zaten de lagers in het carter huis van de eerste motor vast , door de opgedroogde nitro , dus was het een wijs besluit .Ik verwacht geen gebreken te ontdekken , hooguit wat siliconen slang en gloeipluggen die als voorzorg worden vervangen .....
Inmiddels heb ik wat kruiskop cilinder schroeven vervangen door RVS cilinder schroeven met zeskant, de tweede motor is binnenkort aan de beurt , de gloeiplugdrivers zijn gearriveerd, en in het weekend wat Merlin 25% en afterrun halen .
Maar helaas niet nieuw, veel is er niet mee gereden, er zit wel her en der wat opgedroogde modder in het chassis en hebben,waarschijnlijk, de motoren wat nitro verstookt. Gezien de restanten van de nitro in de motor en tankjes kan dit een jaar geleden zijn of langer . Vandaar dat ik heb besloten om de auto uit elkaar te halen en waar nodig te reviseren cq te repareren .
Nu zaten de lagers in het carter huis van de eerste motor vast , door de opgedroogde nitro , dus was het een wijs besluit .Ik verwacht geen gebreken te ontdekken , hooguit wat siliconen slang en gloeipluggen die als voorzorg worden vervangen .....
Inmiddels heb ik wat kruiskop cilinder schroeven vervangen door RVS cilinder schroeven met zeskant, de tweede motor is binnenkort aan de beurt , de gloeiplugdrivers zijn gearriveerd, en in het weekend wat Merlin 25% en afterrun halen .
Laatst bewerkt: