de tamiyacup seizoen 2015 van Jan de Boeff

Mooie bouwdoos ,maar misschien een niewbie vraag , wat is het verschil met een TT-02 ?.

Olie gevulde schokbrekers
Speed gear set
Alu aandrijfas
Alu motorsteun
Stalen dogbones en cups
Verstelbare stuurstangen
Verstelbare centrale stuurstang
Alu hoofdtandwielhouder
Blauwe alu ball joints
Kogellagerset
Alu asdragers achter

Dat is het uit mijn hoofd
 
sooow , das een mooi lijstje met upgrade's , das dan nog de moeite waard om zoiets aan te schaffen voor een cup , thanks voor de info :).
Naja ben benieuwd naar de bouw Jan , graag wat pic's als het chassis in elkaar zit , dus morgen avond ?:D
 
Laatst bewerkt:
wat SCTracer opnoem is het idd wel zo een beetje wat er extra bij zit maar de R heeft geen body, geen motor en geen ESC
en ik wil best wel wat foto's plaatsen als het chassis klaar is maar ik maak geen bouwverslag
 
zo even een kort verslag van de 5e en voorlaatste TC op de baan van HFCC Hollandia in Den Haag.
voor het eerst eens op de Zaterdag er voor al wezen rijden om weer even de feeling met de baan te krijgen, ik heb hier al meer gereden dus de baan is mij zeker niet onbekend
het is een iets kleinere maar zeker hele leuke baan met een oval aan de buitenzijde die je bijna helemaal neem met een toch wel wat technische binnenbaan
tijdens mijn eerste heat heb ik met 25/58 in mijn TT-01 gereden van wegen het toch wel krappe binnen terrein en de hogere temperaturen. ik kwam tot 11 rondes in 5.02.378, (dit zou achteraf mijn beste kwali zijn) ook de tweede heat met de zelfde setup gereden met wederom 11 rondes maar nu een ietsjes langzamere tijd (5.04.671) maar wel lekker gereden alleen kwam ik snelheid te kort op de oval. dus voor de derde heat toch maar weer naar de maximum overbrengen van 25/55 gegaan, dit ging voor mijn gevoel ook sneller maar helaas in rondes niet, weer 11 rondes (5.05.479) en zelfs mijn slechte heat.
resultaat was een achtste startplaats in de C-finale
vlak voor mijn sprint finale begon het te regenen, niet echt hard maar genoeg om de baan goed nat te maken, snel even de ontvanger en regelaar ingepakt in een ballon en rijden maar
drie van de tien finalisten besloten om niet te rijden in de regen dus mocht ik als nummer 6 vertrekken
het advies was om rustig met het gas om te gaan en dat ging me redelijk goed af, ik heb lekker kunnen rijden en ben uiteindelijk als tweede geeindigd (13 rondes in 7.16.424) achter Hampy Janssen.
helaas was de dreigende onweer en zware buien genoeg redenen voor de organisatie om na de laatste sprint-finale van de F-1's de wedstrijd te stoppen (een wijs besluit) en hebben ze de kwalificatie uitslag mee genomen om tot de einduitslag te komen.
hierdoor ben ik als nummer 24 geeindigd.
jammer want ik had nog wel zin om een finale in de regen te rijden, maar ik ben best happy met het resultaat en het rijden in de sprint-finale met name.
volgende race is 30 Augustus op mijn eigen thuis-baan in Gouda bij MBC de Sluis
 
Jan, ik weet niet wat er met je aan de hand is maar Erwin en ik zijn stomverbaasd over de (hoge) snelheid waarmee jij momenteel over de rc circuits stuurt.:):).
Dat wordt nog wat in Gouda.
 
Jan, ik weet niet wat er met je aan de hand is maar Erwin en ik zijn stomverbaasd over de (hoge) snelheid waarmee jij momenteel over de rc circuits stuurt.:):).
Dat wordt nog wat in Gouda.
welke hoge snelheid Kees? in de derde kwalificatie heb ik mijn slechtste resultaat van de kwalies gezet
 
Zondag 30 augustus was het tijd voor de laatste tamiyacup op de mooie baan van mijn Eigen club MBC de Sluis

en ja Eigen club beteken dus ook dat je wat meer moet doen om alles mogelijk te maken

dus om 5 uur ging de wekker want we (Ramon Abascal en Manuel Sauren beide ook deelnemers) hadden om 6 uur afgesproken op de Baan zodat we alles konden opbouwen (geluid, vlagen e.d.)

om 7 uur druppelde de eerste rijders binnen maar ook de regen! die voor een behoorlijk natte baan, nu had ik daar aal een beetje rekening mee gehouden door wat doorzichtig tafel folie mee te nemen dus auto inpakken om zo het vocht bij de elektronica weg te houden.

en zo even wat rondjes gereden om te kijken hoe het ging en het ging best goed en voldoende grip

voor de kwalificaties zat ik in de derde heat Topstock en de baan begon langzaam aan op te drogen dus ik nam de gok om zonder bescherming tegen vocht de kwalificatie te gaan rijden

achteraf een foute (een dure) keuze, doordat de baan vochtig was was de grip minder maar er was toch nog te veel vocht wat bij de ESC terecht kwam en deze hield het na 5 rondjes voor definitief gezien en zelfs droog maken gaf geen opleving dus bij Marco van leeuwen een nieuwe Tamiya 302 regelaar gehaald

tweede kwalificaties wel uit kunnen rijden maar op sommige baanstukken nog veel last van de gladde baan waardoor ik toch erg voorzichtig moest rijden en tot slecht 10 rondes kwam

de derde kwalificatie op een inmiddels droge baan moest het dan maar gaan worden met de baan kennis in gedachte maar helaas miste ik aan de achterzijde voldoende druk waardoor de auto met enige regelmaat achterste voren stond bij het uitkomen van een bocht en ik weer niet verder kwam dan 10 rondes met een ietsjes betere tijd mijn start plaats werd plaats 5 in de C-finale (11 rijders per finale)

in de pauze voor de finales toch nog even bij Marco een andere groter spoiler gehaald en gemonteerd en daarna ook even proberen op de baan, er was wel iets verbetering in het weggedrag maar nog steeds niet waar ik vrolijk van werd dus weer iets afstellen

ik vond de achterkant wat zacht in de vering staan dus heb ik de veerdruk achter iets verhoogd (dacht ik)

weer proberen en de auto ging idd beter, nog niet optimaal maar het moest kunnen voor de sprint finale en meer tijd had ik ook niet omdat de finales gingen beginnen.


de eerste (sprint) finale over 7 minuten gedroeg de auto zich zeer vreemd, bij de start schoot deze direct linksaf het gras in en gelukkig raakte ik niemand anders

de auto werd weer terug gezet en ik kon onderweg, maar het gedrag van de auto was vreemd

in de vijfde ronde schoot de auto vlak voor de rijders-stelling weer spontaan links af maar ik kon hem nog net uit het gras en enkele tegenstanders houden.

het gedrag bleef zeer vreemd en de ronde erop besloot ik maar te stoppen


na inspectie bleek dat de demper rechts achter los was gekomen dat wil zeggen dat de shockcap was los gedraaid en de demper dus in twee stukken was.


snel de orginele CVA dempers van Tamiya erop gezet en ook een setje nieuwe banden gemonteerd voor de laatste finale


hierin mocht ik als nummer 9 starten en de auto ging best goed en er zat redelijk snelheid in totdat in ronde 3 de auto niet meer stuurde en alleen nog maar recht uit ging, oorzaak was een ontbrekende bout in de stuurinrichting.

met hulp van de clubjongens (Manuel, Ramon en Wesley) werd de auto gemaakt en na ruim 3 minuten kon ik weer rijden

ik wis nog een snelle ronde eruit te gooien (3e snelste van de c-finale) totdat in ronde vij de bout weer was losgekomen.

wederom hebben de clubjongens de auto gemaakt waardoor ik na 1 1/2 minuut nog een rondje kon maken totdat er voor de derde keer de bout los kwam.

hierop besloot ik maar te stoppen waardoor ik als allerlaatste ben geëindigd in de Topstock klasse, niet bepaald het resultaat waar ik op gehoopt had maar helaas.


6 september kan ik me weer een beetje herstellen tijdens een clubwedstrijd om vervolgens nog op 13 september nog even alles te geven in de BE-NL finale in Rucphen
 
Laatst bewerkt:
Back
Top