HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

En de MT4 G3 dan?
Dat is zo'n beetje dezelfde auto, alleen met een andere body en banden.

Ik heb net een mailtje terug gekregen van TT en ze zeggen dat de st4 g3 idd niet meer leverbaar maar dat de onderdelen nog minstens 5 jaar leverbaar blijven en dat veel onderdelen uitwisselbaar zijn van de andere modelen
 
Denk dat daarvoor het zelfde geld maar dat tt europa die nog op voorraad heeft en dat die daarom nog op de site staat, denk ik hoor
 
De twijfel gaat nu tussen een mt4 g3 en een hpi trophy truggy flux

Welke is sneller?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb even gezocht naar een topic over de nitro versies van de hpi trophy maar spijtig genoeg niet gevonden.

Nu heb ik wel eens terug zin in een nitro wagen,gekeken op 2dehands en marktplaats maar wat is nu juist de prijs die ik moet in gedachten houden voor een 2dehands nitro truggy? Laat ons zeggen enkel de wagen met een simpele 2.4ghz zender.
Ik zie prijzen tussen 150-350 euro.Al dan niet met startbenodigdheden zoals glowplug,tankfles enz...Maar zoveel verschil kan dat volgens mij niet maken?Een nitro startset heb je al voor 30-50 euro dus...Zag ook verschillende motors, 3,...cc en 4,...cc.Maakt dit het grote prijsverschil?
 
Ik denk dat je dat beter in het nitro gedeelte kan vragen.
Op de Buggy zit een 3,5cc als ik het goed heb, en op de truggy een 4,6cc.
Een nitro startset heeft misschien wel onderdelen van mindere kwaliteit dan als je het los koopt?
Gloeiplugverwarmer bijvoorbeeld?
Meestal is de helft van de nieuwprijs redelijk vind ik, afhankelijk van de staat natuurlijk, maar Nitro verkoopt volgens mij niet zo best, dus misschien kan je er nog wel wat af praten :)
 
Zover ik weet is een nitro wagen inderdaad een stuk goedkoper dan elektro. En op een buggy zit inderdaad een 3.5cc en op de truggy 4.6cc. Ik heb mijn Trophy buggy 3.5cc destijds verkocht voor €160 :)
 
Heeft iemand misschien nog een originele ESC liggen voor een Trophy? Ik heb de mijne verdronken helaas. Wil de buggy compleet maken voor de verkoop.
Alvast bedankt.
 
Ik heb een vraagje, ik wete niet of ze al eens gesteld is. Ik heb er naar gezocht maar vond niet dadelijk iets.
Is het mogelijk/aan te raden om een hpi flux truggy enkel 2wd te maken?
Zo ja, is dit enkel door de centrale cardanas weg te nemen?
 
Dat kan wel denk ik, door inderdaad de as naar voor weg te halen, en het centerdiff te locken, en misschien de assen naar de voorwielen demonteren, en alleen het stukje monteren waar de hex van het wiel aan vast zit.
Maar ik ben bang dat dit niet best gaat rijden.
 
Hallo,

Ik rijd mijn Truggy met 2x 6000mAh, 40C lipo's. Na 5 min. valt de auto altijd al stil. Geen Cut off signalering of heatprotection. Als ik even wacht heeft hij weer vol vermogen (voor een paar seconden). Dit herhaalt zich steeds. Wie weet wat hier de oorzaak van kan zijn?
 
Hallo,

Ik rijd mijn Truggy met 2x 6000mAh, 40C lipo's. Na 5 min. valt de auto altijd al stil. Geen Cut off signalering of heatprotection. Als ik even wacht heeft hij weer vol vermogen (voor een paar seconden). Dit herhaalt zich steeds. Wie weet wat hier de oorzaak van kan zijn?
kijk zeker eens je lipo's na dat deze niet kapot aan het gaan zijn en/ of deze nog goed in balans zijn
 
De fan van mijn esc van mijn Trophy Buggy valt na het tellen van de lipo-cellen uit. Hoort dit zo te zijn? Ik weet eigenlijk niet of dit altijd zo geweest is. Gas geven en sturen werkt wel gewoon. Ik ben bang datie te warm wordt als ik ermee ga rijden. Het is een Blur esc.
 
Back
Top