Toch even opletten met wat je daar allemaal doet.
Wanneer je via de balancer kabel gaat laden mag je met nooit meer dan een 300 - 400 mA laden. Gewoon omdat de kabeltjes te dun zijn.
Ga je via de laadkabels laden dan kan je steeds veilig de amperage van je lader op een gelijke waarde als de capaciteit van je lipo zetten.
Dus voor een 2200mAh lipo mag je met 2,2A (of 2200mA) gaan laden. Dat noemt men laden met 1C.
Vaak kan je ook veilig met 2C laden (in ons voorbeeld wordt dat dan 4,4A ).
Ik doe dat nooit. Altijd met 1C.
Met echt hoge waardes laden (2A voor een 400mAh lipo bv., dus aan 5C ) kan de levensduur van je lipo enorm inkorten.
Thanks voor de uitleg!
Hmmmz, in mijn geval was 't dus zelfs een 200mAh lipo laden met 2A

Nouja, dan hoop ik maar dat 't die lipo was die toch al op z'n retour was.
En beter dit soort fouten/leermomentjes met goedkope lipo's dan straks met 't duurdere spul.
Als ik jouw beredenering doortrek moet ik dus eigenlijk niet die lader gaan gebruiken voor de lipo's van de mcpx bl, right?
Die lipo's zijn 200mAh, en de lader kan niet lager dan 300mAh.
Zou wel jammer zijn, zou handig zijn voor bij de club; 2 laders kunnen gebruiken zodat ik meer kan vliegen op 'n middag/avond.
Ik zat nog te denken om uit te vogelen wat voor type stekkertje er op zo'n mcpx bl lipo zit, en wat voor stekkertje eigenlijk in die lader hoort en dan kijken of daar verloopstekkertjes/adapters voor zijn.
Zoals ik het nu doe werkt het wel, maar 't zit niet helemaal zoals't hoort.
Er hoort eigenlijk een grotere/ander type stekkertje die lader in te gaan.
Aan die lipo's voor de mcpx bl zit trouwens geen aparte balanceer kabel,
op die nieuwe lipo van een ander merk wel, maar die heb ik niet gebruikt.
Nouja, ik kan in ieder geval vandaag vliegen

En dan maar even via hobbymaniac een vervangende lader zien te regelen. Uit m'n hoofd had ik alles in aug. vorig jaar gekocht dus dat moet gewoon een garantiegevalletje zijn lijkt me.
Laatst bewerkt door een moderator: