Naze32 icm Multiwii GUI

Je hebt om je graupner aan te sluiten geen serial rx protocol nodig. SUMO voldoet prima...
Gewoon 1 servo kabel van het ppm aansluitpunt op de Graupner RX naar de eerste rij pinnen op je Naze. "Feature PPM" in de command line intoetsen en je bent klaar.

enebutyp.jpg

Dus de servo kabel aan GND / VCC en PPM (pin 1)
Kies in je telemetrie scherm op de graupner het SUMO 08 protocol...
 
Dank je Hans !
Als dit niet duidelijk is moet ik een nieuwe bril !
Ik was echter verward door de github link die ik Es' gehad heb van jou
Daar word de serial op de 4 gezet
Ik ga je volgen op de 1 ;)
 
Ik heb een tweede naze32 acro boardje gekregen van iemand met een quadje erom heen.
Het probleem:
Als ik omschakel naar ANGLE of HORIZON mode, dan flipt hij direkt rechts om.(roll).
Dit doet tie zo snel dat ik hierop niet meer kan reageren.
In rate mode vliegt hij normaal en reageert hij ook normaal.
Het boardje is geflashed en alle waardes zijn standaard.

Iemad een idee waar ik zoeken moet?
 
Ook de calibraties gedaan. Was dit vergeten te vermelden.
-draairichting CHECK
-motornummers CHECK
Met een ander boardje met de zelfde waardes heb ik dit dus niet.
 
Boardje getest en beide ( gyro en acc) registreren beweging.
Op dit monent geen tijd meer , maar ik zal eens wisselen van zender en ontvanger met vliegmaatje. Wie weet zit daar het euvel. Het is puur bij het omschakelen van vliegmodus .
Als het dan nog niet verholpen is dan maar nieuwe naze .
Bedankt zover
 
Kijk ook of je mid en eindpunten goed liggen, dubbelcheck of er geen ACC trim aan staat op hele hoge waarde en check of je zender wel in vliegtuigmodus staat.
 
Ik heb een tweede naze32 acro boardje gekregen van iemand met een quadje erom heen.
Het probleem:
Als ik omschakel naar ANGLE of HORIZON mode, dan flipt hij direkt rechts om.(roll).
Dit doet tie zo snel dat ik hierop niet meer kan reageren.
In rate mode vliegt hij normaal en reageert hij ook normaal.
Het boardje is geflashed en alle waardes zijn standaard.

Iemad een idee waar ik zoeken moet?

Alleen in LEVEL of HORIZON mode? Kun je in acro mode wel normaal vliegen?
 
Update van probleem:
@ borisb : in acro mode. Alles doet het wat het moet doen. In angle/horizon mode :flipt direkt naar rechts bij omschakelen mode. Opstijgen in angle/horizon gaat niet eens, slaat om.
Vanmorgen met vliegmaatje andere zender/ ontvanger geprobeerd.
- flashen naze
- calibreren acc / mag ( mag: acro versie heeft dit toch niet.?)
-eindpunten , motornummering : check
- esc's opnieuw calibratie( begin- eindpunt)
-in CLI aleen mapping gedaan, rest standaard
-pid waardes: alles standaard

Getest met een pijpje over de lengteas van de quad zodat hij " vast" gehouden kon worden.
Resultaat: verloren moeite, nog steeds zelfde . Direkt flippen bij omschakelen.
Conclusie: 3 weken wachten op nieuw naze boardje . ( laat nu net de NL shop dicht zijn..grrrr)
 
Goedenavond, ik heb een vraagje over het plaatsen van een GPS ublox. Maakt het uit waar je die plaats moet die in het midden van de copter? Alvast bedankt.
 
In Baseflight kun je 3 verschillende profielen instellen. Weet iemand of je die profielen over kunt kopiëren. Ik wil profiel 1 als uitgangspunt gebruiken en dan bij profiel 2 en 3 kleine varianten maken. Nu zijn profiel 2 en 3 echter nog enkel fabrieksinstellingen en moet je dus alles handmatig aanpassen.
 
Kopieeren is mij nog niet gelukt:
Wellicht bij een dump van de settings dat ze meekomen?
Dan kun je ze ook weer importern na aanpassing in een editor

wel kun je ze via een stick combi activeren als je in het veld bent
 
Update van probleem:
@ borisb : in acro mode. Alles doet het wat het moet doen. In angle/horizon mode :flipt direkt naar rechts bij omschakelen mode. Opstijgen in angle/horizon gaat niet eens, slaat om.
Vanmorgen met vliegmaatje andere zender/ ontvanger geprobeerd.
- flashen naze
- calibreren acc / mag ( mag: acro versie heeft dit toch niet.?)
-eindpunten , motornummering : check
- esc's opnieuw calibratie( begin- eindpunt)
-in CLI aleen mapping gedaan, rest standaard
-pid waardes: alles standaard

Getest met een pijpje over de lengteas van de quad zodat hij " vast" gehouden kon worden.
Resultaat: verloren moeite, nog steeds zelfde . Direkt flippen bij omschakelen.
Conclusie: 3 weken wachten op nieuw naze boardje . ( laat nu net de NL shop dicht zijn..grrrr)

Waarschijnlijk al veelste laat maar er staat er een in het te koop deel van het forum.
 
Back
Top