Amca Open Clubraces 2014

Gisteren na ruim 10 jaar afwezigheid weer eens een bezoek gebracht aan AMCA. Was erg leuk om weer eens te doen! Helaas brokken gemaakt, maar zodra alles is hersteld kom ik zeker weer terug!
 
Nou, het betreft een Team Losi XXX-s uit het jaar 2000 (als ik het goed herinner). De rear hub rechts is afgebroken nadat ik van de baan raakte. Mocht iemand iets hebben, hoor ik dat graag!

Onderdelen zijn echter al besteld in Amerika, dus hopelijk werkt de bezorgdienst een beetje mee!
 
Nou, het betreft een Team Losi XXX-s uit het jaar 2000 (als ik het goed herinner). De rear hub rechts is afgebroken nadat ik van de baan raakte. Mocht iemand iets hebben, hoor ik dat graag!

Onderdelen zijn echter al besteld in Amerika, dus hopelijk werkt de bezorgdienst een beetje mee!

Ah oke denk inderdaad dat weinig mensen je daar aan kunnen helpen, duimen dus dat alles op tijd binnen komt !! Ik zou zeggen, schrijf je in ieder geval in, afmelden kan altijd nog ;) !
 
na ja ik weet het niet of iedereen het weet

maar ik ga dus lid worden

ik blijf Bij AMCA en ga niet weg

ik kom hier sterker uit ik herhaal
ik kom hier sterker uit
 
Gaan de races uberhaupt door in de regen?

Hoe ziet zo'n regenauto eruit? Worden er andere componenten gebruikt of wordt alles 'ingepakt'?
 
Op AMCA gaat de complete wedstrijddag gewoon op schema, droog of nat. Als het nat is wordt er vaak weinig gereden maar je moet minimaal één getimede ronde rijden tijdens de kwali om aan de finale's te mogen meedoen.

Regenaanpassingen zijn de volgende:

* motor met bijvoorbeeld putty afdekken bij lagers en sensor óf (bij F1) een brushed "discomotor" gaan rijden.
* regelaar met een stukje keukenrol in een ballon of waterdichte regelaar gebruiken. Na een run wel de ballon loshalen en drogen in verband met condens wat ontstaat door warmte.
* Opening binnenkant banden even dichtplakken voor het rijden.

Na de racedag alle lagers eruit en schoonmaken en weer in-olieën of de complete auto in de over zetten (uurtje op 60-70 graden)

Lijkt spannend maar valt best mee hoor!! Tot morgen
 
Okay...kom morgen wel ff bij je afkijken en zal een paar balonnen in de tas gooien, dat is ff de enige optie die ik heb. Maakt de kleur nog uit? :D
 
Jij moet wel met oranje ballonnetjes rijden hoor.....ik zoek nog blauwe ;-)

Overigens zijn de voorspellingen wel verbeterd!! Nu alleen morgenochtend kans op een klein buitje :-)
 
Ondanks het slechte weer toch een enerverende clubrace gehad!! Helaas waren alle toerwagenrijders nogal geschrokken van de natte baan en hebben zich op één na allemaal afgemeld. Er bleven 9 Formule-1 rijders over die allen op rubber de natte baan te lijf gingen. Johannes Voerman kon optimaal profiteren van zijn gevoelige gasvinger en vintage Pit shimizu-rubber en eindigde alle sessies als eerste.

De laatste finale probeerde diverse rijders op foam te rijden maar aangezien de baan nog niet helemaal kurkdroog was bleek rubber met rondetijden die 5 seconden achter de normale tijden lagen, niet het snelst maar wel het veiligst. Huub van der Leeuw bleef uit de problemen en scoorde een mooie tweede plaats gevolgd door gastrijder Martijn van der Heijden.

Op 3 mei is de volgende AMCA-clubrace, hopelijk met wat beter weer!!
 
Inderdaad hopelijk met beter weer. Dan zijn de toerwagen rijders ook van de partij ;)

Goed om te horen dat jullie je met de F1 vermaakt hebben !
 
Was een hele leuke race, ook al ging het niet hard :-)
Ik heb me kostelijk vermaakt en wellicht de volgende keer er weer bij.
 
Na de volgende tuppewareparty en de cursus 'hoe maak ik kneedgum' ben ik ook tegen nattigheid beschermd en durf ik de competitie wel met je aan!:)
 
Back
Top