algemeen teamC topic

:D

Moet ook nog wat pinions hebben om te testen wat goed is. Nu zit er in de kit een 21T (48P) en heb een stock 80T spur. Wellicht een 19T en 17T pinion erbij nemen? Of gewoon met 21T gaan testen, en hopen dat hij niet overgeared is met een 8.5 turns? Een temperatuurmeter heb ik niet... De vuistregels voor ESC + motortemperaturen ken ik wel, alleen mijn eerste brushless (TT Sparrowhawk XXT) werd alles altijd loeiheet (was RTR, volledig stock), behalve de LiPo's, en dat bleef heel :D
 
Als je het goed wil doen, zul je iets moeten hebben om de temperatuur te meten. "Loeiheet" kan nog ruim binnen specs zijn.

Een paar kleinere pinions is zeker niet verkeerd.
 
Loeiheet is bij mij warmer dan 60 graden, dat is zo'n beetje vast te houden. Moet er wel bij zeggen dat ik met 30 graden ook rustig 2 accu's van 5000mAh achter elkaar leeg reed ;)
 
Vind 60°C al warm zenne :p. Bij mij wordt de motor altijd wel 70-75°C. ESC en lipo's blijven koel (45°C esc en lipo's 40°).

Naar het schijnt komt dat door mijn triggyhappy vinger. Vind het best zo :cool:
 
Polyaramide lijkt op Nylon, heeft alleen een hogere treksterkte, weinig rek en hoge temperatuurbestendigheid. Je zult hem waarschijnlijk minder snel strippen dan een Nylon/POM-spur.
 
Dan ga ik hem maar gebruiken, ik had een andere besteld, en deze geleverd gekregen. Komt bij de shop waar deze vandaan komt vaker voor, maar meestal sturen ze dan inderdaad wel iets wat minimaal net zo goed is, of beter dan wat je had besteld.

Andere vraag, ik loop tegen een probleem met de Minion servo saver aan. Hij komt soms niet in dezelfde stand terug, ondanks aandraaien van de veerdruk. De race-versie van de Minion gebruikt dezelfde saver, zo te zien. Overal wordt afgeraden om de saver te smeren, omdat dit meer vuil aan zal trekken, maar als ik de veerdruk nog verder op ga schroeven, vraag ik me af of er nog wel beschermende werking van de saver over zal blijven. Maar tijdens het rijden geregeld moeten bijtrimmen omdat de auto dan weer naar links, en dan een tijdje later naar rechts trekt, is ook vervelend.
 
Het zal nooit kwaad kunnen om met een kevlar spur te rijden. Ik mijn kit zit een alu-pinion i.c.m. kevlar spur, dus een alu spur zal ook niet worden "opgevreten" door een kevlar exemplaar (of ze zijn heel dom bij Team C, maar daar ga ik even niet vanuit :-P).

Servosaver; geen idee, je zou er hoogstens wat droog grafiet tussen kunnen doen om de wrijving (op een dry lube manier) te verlagen, anders zou ik het niet weten.
 
Zowel de originele zwarte als de gele kevlar spurgear zijn goed om mee te rijden maar ikzelf rijd wel met de witte RW-spurgears.
Qua servo saver blokkeer die ik zo goed als volledig maar dat kan dan soms wel eens betekenen dat je servo er aan kan gaan maar zo is hij wel het meest precies voor wedstrijden.
 
ha mensen,

ff een vraagje,

ik heb zitten kijken en nu kan ik voor een redelijke prijs een 9turns ezrun overnemen.(ik weet dat het een kleinere variant is).
maar wat moet ik dan veranderen aan de spur/pinion?
heb nu een 80t spur en 20t pinion.
En wat blijft er nog van de snelheid over?
Als iemand nog een goede vervanger weet van hobbyking vind ik het ook goed!
 
Heb m'n motorsetje binnen (nu nog leren solderen, maar dat terzijde). Ik zit met een 19T pinion (i.c.m. 80T kevlar spur) aan het einde van mijn stelbereik, kan eigenlijk geen kleinere pinion meer op! Raar, want er is tussen de 15T-24T verkrijgbaar. Ik heb wel de (optionele) gefreesde motormount (TU0229), maar dat maakt niet uit. Dat zou dus betekenen dat lager gearen dan 19T niet mogelijk is, zonder de motor-mount uit te laten frezen, of overstappen naar de 86T spur. Ben eigenlijk al bang dat de mesh met 19T al niet ideaal is, hij lijkt nog wat veel speling te hebben.

Genoeg gezeverd, pics om het leuk te houden!

epp4b8.jpg


e6y6fl.jpg
 
Waarom zou je kleiner als 19t willen?
Normaal rijden wij met een 8,5t met 23/24t op de 80 spur.
Wil je dat toch .dan kies je de 86t idd.:)
 
Back
Top