LRP elektro algemeen

o ja iets anders: S*H*I*T
het voordif van de BX is naar zijn grootje! Behuizing onder kant kapot en 2 tanden van het kroontandwiel af. Om nog maar niet te spreken over de partij speling die erop zit!
 
o ja iets anders: S*H*I*T
het voordif van de BX is naar zijn grootje! Behuizing onder kant kapot en 2 tanden van het kroontandwiel af. Om nog maar niet te spreken over de partij speling die erop zit!


Tanden van het diff? Dat is metaal, als ik me goed herinner. Hoe krijg je dat voor elkaar? Schijnt trouwens standaard kost te zijn, speling in een diff minimaal maken, voordat je met een pittige motor combi gaat werken. Bij het standaard brushed motortje dat bij de Blast zit, en de 25 km/u die je daarmee haalt, is de kans op schade minimaal.


Ik kan je video trouwens niet openen, link klopt niet...
 
pfff Iwan, mijne is dus nu ook economisch total loss

maarrrrr wel al weer gemaakt, zit nu het diff in van de TC dus gaan we daar een 2wd van maken (of ik moet een sloper op de kop kunnen tikken voor echt weinig :p)

Crowngear miste overigens 2 tandjes en behuizing was finaal door de midden, denk dat het een crash is geweest

link zal ik zo wel ff naar kijken
 
Ik heb gezien in een winkel dat de Blast 2 voorzien is van een 48dp spur.
ook de schroeven in het plastic hebben ze vervangen.
Ik heb hem zien rijden met de brushless en klinkt een stuk soepeler dan die van mij klonk.
Met de standaard pinion en een lipo 6000ah 35C werd de regelaar alleen te snel te warm.
ook de spanningscutoff werkt niet goed, moet toch zo'n module tussen (weet even niet hoe die heet).
Hij liep wel erg goed op Corelly straat banden.

Iemand nog een setje CVD's liggen voor een twister, heb de mijne net gebroken:murder:

Iwan.
 
Laatst bewerkt:
Is inderdaad niet zoveel geld, zo stonden ze destijds ook bij pk racing wanneer ik de mijne kocht. Zag er goed uit en was door de prijs erg aantrekkelijk.
Maar door de prijs van de onderdelen dus overgestapt op een rustler. Mijn rijstijl was iets te hevig voor een blast, zeker met een leuk setje erin.de rustler heeft nog niets kapot gehad sinds ik hem heb, en zo'n 2dehands roller kost in principe ook niet veel. Heb de mijne 75 euro betaald.Is dan wel 2wd maar na altijd 4wd gereden te hebben wilde ik dit wel eens een kans geven, nog steeds geen spijt van.

Edit: linkje van het driften met de TC op de bovengrondse parking van Carrefour Lier.
Camera stond spijtig genoeg niet echt goed gericht maar je krijgt wel een idee.
Hieraan merk je ook dat met een klein brushless setje de diffs locken enz. echt niet nodig is.Deze is gewoon stock op driftbanden.Ok het zal niet hetzelfde zijn maar werkt perfect en vind het op deze manier echt leuk.

[media=youtube]DPsDRFnlmWo[/media]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit verhaal lees ik overal, en zal ongetwijfeld waar zijn, echter; als ik op de website van Hobbywing kijk, vind ik nergens x,5T motoren bij het Ezrun-gedeelte, hoe kan dat?

Sorry voor offtopic...
Ze zijn er wel hoor... op Monstercars ben ik bijvoorbeeld de 5,5 tegengekomen. Heb nu de 9T er in zitten, rijd als een duiveltje :twisted: wordt nu redelijk warm, maar is nog heel goed te doen, en dat met een motortandwiel van 26 tandjes! morgen krijg ik mijn motorkoeling binnen, dus programmeer ik de timing ook nog iets hoger, en komt er misschien nog een groter motortandwiel in.

Het enige wat ik jammer vind is de speling op de wielen, waardoor perfect rijden nog niet helemaal mogelijk is.
 
Het enige wat ik jammer vind is de speling op de wielen, waardoor perfect rijden nog niet helemaal mogelijk is.


Waar heb je veel speling op? Van mijn BX ken ik wel de speling op de outdrives van de diffs, maar op de wielen en stuurinrichting is alles vrij strak. Ding rijdt gerust 100 meter of meer in een nette, rechte lijn. Heb je wel de voorwielen een fractie toespoor gegeven? Dat ze een beetje naar binnen wijzen? Niet teveel, want dat levert alleen maar weerstand en extra slijtage aan de banden op.
 
Nou dat de BX weer helemaal in orde is kan ik eindelijk de 3cellen lipo eens proberen die ik een tijdje terug op de kop had getikt.
Nou gaat dat ding echt als de brandweer maar wat is dat nu? Na een 10 X sturen houdt de servo er mee op?
Met de 2cellen lipo doet hij het wel gewoon. Ook een ander zender/ ontvanger geeft hetzelfde beeld. Kan het zijn dat de ontvanger iets meer stroom doorgeeft dan de servomotor aan kan?
 
Misschien is de BEC van de regelaar niet geschikt voor 3S? Of de regelaar wordt warmer, waardoor de BEC in de regelaar er de brui aan geeft. Anders een losse BEC gebruiken, dan wordt die van de regelaar niet belast.
 
Een losse bec?
Is dat extra voeding die je op de ontvanger aansluit op de batterij poort?


Enne nope ben niet lief voor die dingen, moet al te veel lief zijn. gelukkig kan ik morgen een donor ophalen
 
Back
Top