Blade mCPX Brushless (origineel eflite)

Heb sinds vandaag ook de MCPX BL... wat is ie veel heviger dan de Nano CPX :o
Wel klein probleempje, net voor ie van de grond komt wil hij keihard naar voor kantelen, en dan bedoel ik keihard he, staat echt op zijn voorste pootjes en de staart gaat toch een 60° de lucht in...:confused: straks even proberen herbinden met een nieuwe batterij
 
Door het keihard naar voor kantelen ben ik voor het ogenblik niet te spreken over de MCPX BL, net even alles heringesteld zoals in de manual, paar keer binding procedure herdaan, niets schijnt te helpen, met een volle batterij is hij gewoon niet deftig van de grond te krijgen, hij heft zijn staart volledig op en wordt dan onbestuurbaar, morgen maar even terug naar de shop vrees ik :(
 
Door het keihard naar voor kantelen ben ik voor het ogenblik niet te spreken over de MCPX BL, net even alles heringesteld zoals in de manual, paar keer binding procedure herdaan, niets schijnt te helpen, met een volle batterij is hij gewoon niet deftig van de grond te krijgen, hij heft zijn staart volledig op en wordt dan onbestuurbaar, morgen maar even terug naar de shop vrees ik :(

frocky ,staat je zender op "1 servo instelling" voor de swashplate instelling ?
 
Vandaag DFC head van RKH geplaatst . De BL is al heftig nu nog wat meer :p zie barst in canopy . Is van crash niet van trillingen of zo .
Toch nog steeds fijn ding , houdt je scherp :cool:

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag even de Blade familie op een rijtje gezet, de SR120 is van mijn 15jarige zoon en het redbull replicaatje is van mijn kleine kids :D
406839438.jpg
 
Vandaag DFC head van RKH geplaatst . De BL is al heftig nu nog wat meer :p zie barst in canopy . Is van crash niet van trillingen of zo .
Toch nog steeds fijn ding , houdt je scherp :cool:

full

En voel je verschil in het vlieggedrag met deze kop ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij wel , stuurt nog directer , preciezer . Spijtig genoeg tot nu toe alleen buiten en met wind gevlogen maar dat doet hij ook goed . Om 100% de stuurverschillen te beoordelen zou ik eens indoor moeten vliegen. :cool:
 
Kop

Volgens mij wel , stuurt nog directer , preciezer . Spijtig genoeg tot nu toe alleen buiten en met wind gevlogen maar dat doet hij ook goed . Om 100% de stuurverschillen te beoordelen zou ik eens indoor moeten vliegen. :cool:

Ik heb ook interesse in zo' n kop.
Waar heb jij die kop gehaald en wat was de prijs ervan ? als ik dat mag vragen natuurlijk. (Mag via ook via pm)
 
KBDD staartrotor vandaag aangekomen, is het normaal dat ze heel moeilijk op het asje van de motor te plaatsen zijn? Ik moest echt heel hard duwen om het er op te krijgen :confused:

Ps tailwag niet weg met deze staartrotor, misschien ook een solid tail boom plaatsen?
 
Laatst bewerkt:
Heb net even wat gelezen over de gyro instellingen van de BL ( in de handleiding staat er niks van vermeld)

Ik begrijp dat technisch engels niet altijd even goed maar als ik het goed heb moet ik in de dx6i de gyro instellen als sw-gyro en dan met een waarde van +50 beginnen, en dan de knop flaps/gyro op gyro zetten?
Kan iemand dit bevestigen?
 
KBDD staartrotor vandaag aangekomen, is het normaal dat ze heel moeilijk op het asje van de motor te plaatsen zijn? Ik moest echt heel hard duwen om het er op te krijgen :confused:

Ps tailwag niet weg met deze staartrotor, misschien ook een solid tail boom plaatsen?

Solid tail zetten en iets langer maken helpt een beetje maar alles krijg ik ook niet weg . Ik heb net hetzelfde gedaan als u nu . Eerst een KBDD dan nog eens een andere KBDD ( Mischien beter gebalanceerd ) maar geen verandering in die tailwag dus heb ik maar de boom verlengt met 1 cm, maar ook daar geen verschillen . Ik ben ook eens benieuwd wie me de zeer juiste procedure kan vertellen i.vm. Die giro setting en het binden bij een dx8 want ook daar zie ik geen verschillen met Andere settings. Van 40% to 80 % in negatief als positief heb ik al geprobeerd .
 
Vandaag binnen gekregen!! Na beperkte real life ervaring en heel wat uurtjes simmen met de 450 toch maar de mCPX BL besteld. Net de maiden vlucht gehad en al lekker kunnen hoveren in de normal mode. Voortaan toch maar niet meer binnen vliegen, hij is razend snel ;)

Klein beetje tail wag af en toe maar verder super stabiel!

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb ook interesse in zo' n kop.
Waar heb jij die kop gehaald en wat was de prijs ervan ? als ik dat mag vragen natuurlijk. (Mag via ook via pm)

Net terug n vakantie :DIk heb deze kop gekocht via ebay , prijzen ook daar te zien. Zal later eens een link plaatsen:cool:
 
Solid tail zetten en iets langer maken helpt een beetje maar alles krijg ik ook niet weg . Ik heb net hetzelfde gedaan als u nu . Eerst een KBDD dan nog eens een andere KBDD ( Mischien beter gebalanceerd ) maar geen verandering in die tailwag dus heb ik maar de boom verlengt met 1 cm, maar ook daar geen verschillen . Ik ben ook eens benieuwd wie me de zeer juiste procedure kan vertellen i.vm. Die giro setting en het binden bij een dx8 want ook daar zie ik geen verschillen met Andere settings. Van 40% to 80 % in negatief als positief heb ik al geprobeerd .
Ik heb de tail wag ook nog niet 100% kwijt . Ook gespeeld met gain en KBDD tail rotor.
Volgende stap een Lynx tail rotor proberen , is groter en ... proberen :cool:
 
En de problemen gaan maar door met Blade. Ik ben blij dat ik die walgelijke 120SR en mcpx verkocht heb. Lees in dit draadje mijn problemen met Blade maar terug. Ik heb tevens ruim 7 maanden mogen wachten op accu's voor de Scout die ik iemand cadeau gedaan had. Dit soort klachten neemt alleen maar toe.

Niet om af te kraken maar gewoon om duidelijk te maken; sindsdien ik de veel goedkopere Walkera Super CP en V120D02S V2 en de Master CP kocht, kan ik rustig ruim 7 min. vliegen zonder tailwag, blowout of ander problemen.

Ik ben om.
 
Leuk voor jou maar walkera is in Belgie (zeker onderdelen) niet veel te vinden.
De tail wag is eigenlijk geen echt probleem bij het viegen enkel tijdens de hoover merk je het . Het is eigenlijk de muggezifter die de tail wag absoluut weg wil :rolleyes:
wat niet wegneemt dat ik ook van mening ben dat Blade wat te ver aan het springen is en de kwaliteit niet altijd Ok is . Er wordt veel van dat spul verkocht , logisch dat er ook veel klachten zijn .
Niet voor dit draadje maarr de Nano vindt ik absolute top voor een micro heli . Meegenomen op verlof en man plezier en nog eens plezier. :offtopic::bye:
 
Back
Top