xray xb4

Ik dacht dat RC-Speedhouse er nog over had van een grote bestelling, dan heb je ze snel binnen. Moet je hem even vragen via mail...

Of online bij Mylaps zelf natuurlijk...
 
Je had een vooruitziende blik Gies... Staat inmiddels te koop, slechts één keer mee gereden...

Binnenkort weer te koop, als je em moe bent?
Maar dan wel de kap mee opsturen, anders ga je hier geen vriendjes maken op MBF!
Het is maar dat je het weet!
 
Ik heb gewoon een neus voor dit soort criminelen.
Mijn medeleven met alle mensen die hij heeft afgezet!
 
ok, hier effen een update doen. Na toch al aardig wat gereden te hebben tot de conclussie gekomen dat de xb4 een hele goede wagen is. Het enige probleem aan de wagen is het diff en daar zijn naar mijn mening 3 reden voor waarom ze de bevelgears strippen.
1. Het 35t bevelgear loopt rechtsboven aan tegen het diffhuis
2. Het 14t bevelgear wrijft met de achterzijde aan tegen het diffhuis
3. Langs de onderkant van het diffhuis komt er zand in via smalle spleetjes waar je de onderste verzonken vijzen moet indraaien.

In de eerste 2 punten zorgt dit voor extra wrijving dus extra warmte en naar mijn menig worden ze hierdoor zachter en dan met het zand die erbij komt schuren kan dit niet goed komen.

Ik heb nu vandaag eens werk gemaakt van mijn diffs (rechterbovenhoek lichtjes weg gedremeld, een 0.1mm shim tussen mn 14t bevel gestoken en vloeibaar rubber tussen die 2 onderste vijzen gedaan (dafke ;) merci voor deze tip)) al bij al vrij weinig werk en hoop dat dit beetje werk een positief resultaat op zal leveren.

Als er nog mensen tips hebben of al 1 van deze problemen aangepakt heeft, wat hebben jullie ermee gedaan en is het daarmee opgelost?
Ik ga jullie hierover zeker op de hoogte houden

grtz Stijn
 
ok, hier effen een update doen. Na toch al aardig wat gereden te hebben tot de conclussie gekomen dat de xb4 een hele goede wagen is. Het enige probleem aan de wagen is het diff en daar zijn naar mijn mening 3 reden voor waarom ze de bevelgears strippen.
1. Het 35t bevelgear loopt rechtsboven aan tegen het diffhuis
2. Het 14t bevelgear wrijft met de achterzijde aan tegen het diffhuis
3. Langs de onderkant van het diffhuis komt er zand in via smalle spleetjes waar je de onderste verzonken vijzen moet indraaien.

In de eerste 2 punten zorgt dit voor extra wrijving dus extra warmte en naar mijn menig worden ze hierdoor zachter en dan met het zand die erbij komt schuren kan dit niet goed komen.

Ik heb nu vandaag eens werk gemaakt van mijn diffs (rechterbovenhoek lichtjes weg gedremeld, een 0.1mm shim tussen mn 14t bevel gestoken en vloeibaar rubber tussen die 2 onderste vijzen gedaan (dafke ;) merci voor deze tip)) al bij al vrij weinig werk en hoop dat dit beetje werk een positief resultaat op zal leveren.

Als er nog mensen tips hebben of al 1 van deze problemen aangepakt heeft, wat hebben jullie ermee gedaan en is het daarmee opgelost?
Ik ga jullie hierover zeker op de hoogte houden

grtz Stijn

Ik denk dat je bijna al het mogelijke hebt gedaan. gewoon slipper steeds controleren bij elke keer dat je op een andere track komt. voor de rest zie ik niets meer wat je nog kan doen.
 
Idd heel belangrijk daar is de slipper, ik rij nog steeds met mijn eerste tandwielen en ik denk dat binnenkort het wel eens vervangen mag worden. Maar zolang ze niet breken rij ik ermee door. Ik heb gewoon de slipper lekker los staan, komen zowel bij het vertrekken als het remmen veel minder krachten op het diff te staan.
 
Slipper "los" hebben we bij ons (enkele leden van Mach-One) ook, te los is ook niet goed want dan wordt je spur veel te warm.

Het shimmen heb ikzelf nog niet gedaan maar ga dat zsm doen (shims zijn onderweg), maar er rijden nu een paar XB4's die geshimmed zijn perfect rond. Of dit "het probleem" oplost moeten we afwachten. We shimmen overigens zowel het bevelgear als het diff zelf (uitgaande as).

We hebben vanwege de relatief hoge jumps (1:8 baan) bijna allemaal de shoktower/bulkhead verstevigd. Ik met een epoxy brace, de anderen heben een carbon constructie verzonnen. Door deze aanpassing is er geen bulkhead meer gebroken...

Gisteren wel mijn spur gestript.... Oorzaak onbekend, hoewel het erop leek dat ik de mesh tussen pinion en spur niet helemaal goed had staan....
 
De Xray van Dave (van Duppen) was ook geshimd, deze heeft het wel geteld 1 lipo uitgehouden op het circuit van Orra.

De slipper mag los staan, maar als hij zo los staat dat je spur te warm wordt is hij echt wel veel te los lol
Ditzelfde is van toepassing op de tandwielen in het diff, te strak shimmen is nooit goed bij deze tandwielen.
Deze zetten door de warmte uit. Het is niet voor niets dat Xray duidelijk aangeeft NIET shimmen :)

Ikzelf heb onmiddellijk alle verstevigingen erop aan gebracht, echter is wegens een serieuse aanslag van een teamgenoot mijn middelste brace gebroken lol

Moet wel zeggen de Xray reed ongelofelijk strak afgelopen weekend.
Deze week misschien nog eens gaan testen in Arendonk om zondag wat mee te kunnen :p
 
Wat een wereld van verschil tussen de hobby merken en een xray xb4. Ik heb hem nu net een week, maar ben blij dat ik hem gekocht heb.
 
De xb4 rijdt idd superstrak, ik reed daar heel graag mee.
Heb nu echter een schumacher cat k1 (de gewone) en ook deze rijdt goed. Zit kort op elkaar.

Heb in de cat wel meer vertrouwen mbt de diffs (balldifs vervangen door geardiffs).
 
Wat een beest van een auto. Speedpassion combo erin en knallen maar. Fijnste electro buggy die ik heb gereden!
 
Is die 14mm hex aansluiting niet gewoon om te zetten naar een 12mm hex aansluiting?
Dat zou wel fijn zijn met banden en velgen uitzoeken.
 
Back
Top