flip flop??

Hij is 112,3g, met de lichtste accu die ik ervoor heb. (300,30C)

Dat is weinig ! het zal zeker de vliegeigenschappen ten goede komen:)
Ga er mij ook nog eens een nieuwe maken in het kort ...
Degene die ik nu heb was meer een experiment of hij zou vliegen of niet
 
IK weet dat het geen makkelijk vliegertje is en inderdaad grotere roeren zal beter worden.
Hij kantelt erg snel maar dat hebben al die platte dingen ook mijn skycart.
Geef je even een seintje als je de tekening plaatst.
Deze heeft geen neiging te kantelen...

Degene die ik nu heb was meer een experiment of hij zou vliegen of niet
Die van mij ook...
Licht gewicht geeft dat een veel betere kans.

Als ik hier 10 (tot 20)g af wil halen is dat geen enkel probleem, maar als je niet op let is hij ook zo 25g zwaarder. alles met dezelfde setup en depron delen.
 
Laatst bewerkt:
Gister hadden we in Apeldoorn een indoor meeting, Ik heb er lekker veel mee gevlogen. Hij is een absolute hit!
Er heeft zoon 10 man mee gevlogen, ook mensen die voor de eerste of 2e keer indoor vlogen. Hij vliegt gewoon makkelijk! (nog makkelijker dan een shocky, volgens velen)
Iedereen vond um leuk, en de standaard reactie was ook, doe mij er ook 1 (er staat 8 man op mijn lijstje, alleen al binnen de club).

Het enige wat echt moeilijk is is het landen in meskant zonder dat hij omvalt naar z'n neus. Na een dag oefenen lukt het mij ongeveer de helft van de keren, zelfs 1 keer 3 keer achter elkaar... Maar als hij wat langere tippen heeft moet ook dat makkelijker gaan.

Ook de stevigheid is redelijk goed, de dingen die stuk gaan kan ik aanpassen, en een beetje koolstof erin verweken is ook niet heel erg.
 
Nando, welk materiaal heb jij gebruikt om de ronde kanten te versterken?
Ik heb mij ook een nieuw motortje besteld en 5 gram servo's en een 10 ampére regelaar ipv de 18 ampére die er nu opzit.

gisteren op geprobeerd vanuit normale positie om op zij zij te komen, niet makkelijk en zoals je zegt slaat hij door . Het is toch ook een paar keer gelukt ( optijd het gas eraf helpt ook )
Mijn huidige heeft een 1100 KV motortje van 24 gram erop en kan nauwelijks aan het plafond blijven hangen, dus dat zal wel beteren met de nieuwe motor samen met een gewichtsvermindering natuurlijk .
 
Als de zijkanten met een beter/gladder materiaal waren afgewerkt schoof hij ook beter vanuit mesvlucht en zou minder overslaan door de remmende zijkanten van nu ...

Heb alvast wat EPP besteld om een V² te maken :smile:
 
Melig ding!
Eens kijken of er in Nijmegen ook een clubproject van te maken is...
Zou de 'standaard' oranje 19 grams motor van HK ook een optie zijn? Die is onder de leden veelal aanwezig..
Of mag het model dan weer een slagje groter worden?
 
Die 19 grammer moet volgens mij prima gaan... Ik vlieg met mijn Depron F-16 ermee. Weegt rond de 190 gram vliegklaar en gaat er behoorlijk snel vandoor ( zeker indoor )
Als propje staat er een 5 x 5 op ....en maakt dan 14000 toeren/min
Voor de Magnum misschien een maatje groter ( 6 x 5 ?? )

testen zullen het beter uitwijzen...
 
Melig ding!
Eens kijken of er in Nijmegen ook een clubproject van te maken is...
Zou de 'standaard' oranje 19 grams motor van HK ook een optie zijn? Die is onder de leden veelal aanwezig..
Of mag het model dan weer een slagje groter worden?
Ik heb hem zo aangepast dat de bekende 2204 19grammer past, ook met een 8"prop. Ik zou er dan een 7X6, of 8X6 op doen.
Maar een (lichtere) motor met een hoger kv is beter geschikt.

Hij kan de extra 5g van de motor wel hebben, Dat is geen enkel probleem.
Het probleem is dat de meeste mensen ook een veel zwaardere accu hebben (de mijne is 18g) dus reken er ook maar 12g bij voor een 450 met zijn jasje en balans stekker er nog aan.
Als je dan ook het huisje om je ontvanger houd (2g), een zwaardere regelaar met krimpkous (heb ik vervangen door tesa) en langere draden (zomaar 5g meer).
Een houten motorschot word om totaal onduidelijke reden vaak toegevoegd, met schroeven naar de motor (4g)
Een paar extra koolstof verstevigingen inc lijm, kost zomaar 5g.

Dan maak je een een erg leuk vliegend kistje van 115g niet 120g, maar 148g. wat je zeker zal kunnen merken. (ik vloog hem met een accu van 30g, dus 12g zwaarder, en dat is ook te merken, niet dat hij in een keer slecht vlieg, maar ik vlieg hem liever met de 18g accu's (2s 300 nanotech gestript en 2s 320 hyperion getript.)

Het stomme is dat ik door een paar simpele dingen hem zo 10g lichter kan maken. Voor mijn doen heb ik niet echt op gewicht gelet!


De spanwijdte zou denk ik wel 5cm meer mogen worden, maar dan word hij nog moeilijker uit 1 plaat te halen als je hem met een freesmachine wilt maken met een bereik van 450*900mm.
Dat is de hoofd reden dat ik dat niet heb gedaan. Ik wil ook het liefst niet te veel koolstof toevoegen, hoe kleiner hij is hoe makkelijker dat gaat. De reden daarvoor is gemak van het bouwen, en kosten. Hij moet zonder problemen in 1 avond gebouwd kunnen worden.

Misschien zorg ik dat ik 2 pdf's uitbreng (en dxf) 1 zoals ik heb nu heb en 1 "xl" die 5cm meer span heeft. (ongeveer 14% meer oppervlak (,das veel))
Dan heeft hij ondanks het grotere gewicht nog steeds geen extra verstevigingen nodig.
 
Als je F3P modellen bouwt en competitie vliegt, weet je zeker op gewicht te letten... :smile:
Gewicht speelt inderdaad een grote rol in het vlieggedrag .
 
Misschien zorg ik dat ik 2 pdf's uitbreng (en dxf) 1 zoals ik heb nu heb en 1 "xl" die 5cm meer span heeft. (ongeveer 14% meer oppervlak (,das veel))
Dan heeft hij ondanks het grotere gewicht nog steeds geen extra verstevigingen nodig.

Perfect Nando misschien gaan we dan ook weer aan de slag.
Het is ook een hardstikke leuk zaal vliegertje.
 
heb de maten even omgezet naar cm.
bespaart ons allemaal weer werk:D
het is wel een benadering, het is allemaal afgerond, op 1mm nauwkeurig!
met deze maten zou het moeten lukken;)

2dgkdad.jpg
 
Back
Top