Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T brushless topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door diver, 8 nov 2010.

  1. The ICE Factory

    The ICE Factory

    Lid geworden:
    31 dec 2005
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Almere
    Mugen ECO opnieuw opgebouwd op een SNR carbon bodemplaat :p

    [​IMG]
     
  2. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Wow nice :)
    Wat heeft dit buiten het gewicht nog als voordeel...

    Ben net ook aan de eco bezig, beetje aant finetunen en andere body tapen :)
     
  3. wouterb

    wouterb

    Lid geworden:
    13 dec 2005
    Berichten:
    139
    Grootste voordeel? Het ziet er UBERcool uit! En alleen dat al rechtvaardigt het volledig;)

    Mogelijke nadelen: Hoger CG, te stijf?
     
  4. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    mooi zeg dat carbon chassis
     
  5. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Ik moet niet in dit topic kijken, dat gaat pijn doen aan mijn portomonee.
     
  6. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Voila de eco is gereed voor 2012 enkele wedstrijden No Nitro mee te doen :)

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  7. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Blijft vet zo een eco.
    Mijne staat al even gereed om ergens op een buitencircuit te rijden :).

    [​IMG]
     
  8. jurre corally cct

    jurre corally cct

    Lid geworden:
    18 mrt 2007
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Hengelo(ov)
    Gaaf! Wat voor electronica gebruiken jullie nou in een 1/8 buggy?
     
  9. The ICE Factory

    The ICE Factory

    Lid geworden:
    31 dec 2005
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Almere
    voordeel : zit geen gat meer in bij spur ...en is stuk lichter
    of je dat gaat merken , denk het niet. Vond het meer een hebbe hebbe ding

    CRD is bezig met wraps voor mijn nitro en eco , dus bodies duurt nog ff
     
  10. Viper_gts

    Viper_gts

    Lid geworden:
    13 dec 2006
    Berichten:
    291
    Locatie:
    Mechelen
    dacht dat het een AlphaCar 1/8 BL 150A S/L 4274SL Motor was, 2000KV ? nie kurtjeu ?
     
  11. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Klopt.
    Zeer soepel en power genoeg :D.

    Heb buiten die body nog een mooie body, maar als ik no nitro meerijdt zal het met deze body zijn.

    Dat carbon chassis is echt wel vet!
     
  12. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Klopt inderdaad, is een heel fijne combi :)
     
  13. dikke hond

    dikke hond

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    Land van Cuijk
    Question!!

    Ik kan voor een schappelijk prijsje een NEU 1515 1/Y (2200kv) met de smooth-can aanschaffen.
    Nu rijd ik zelf met de Castle variant en vroeg ik me af of het uberhaupt wel iets verschil zal uitmaken? Ik neem aan dat er weinig tot geen verschil zal zijn maar er word altijd groots gepraat over de "echte" NEU motors dus daarom deze vraag...
     
  14. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    Ja heel veel verschil.
    ik gebruik zelf een een 1512 smoothcan op m'n MBX en die wordt niet eens heet.
    Zeker i.c.m. een Tekin RX8 ESC is het een heel erg soepele combo. Geen sensor meer nodig. Met een Castle MMM ESC is ie nog steeds vele malen soepeler dan een Castle.
     
  15. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  16. dikke hond

    dikke hond

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    Land van Cuijk
    Duidelijk!

    Edit: het verschil op lage snelheid is duidelijk te zien maar is het de investering waard om een motor te kopen met hetzelfde aantal KV's? Bij het racen zal de snelheid wat hoger zijn!
    Temps zullen lager zijn, wellicht wat meer gearing opties, smoother throttle response, wellicht gecontroleerder remmen?
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2012
  17. dikke hond

    dikke hond

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    Land van Cuijk
    verkeerd
     
  18. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    Ja, omdat het rendement hoger is, de energie uit de Lipo wordt dus beter gebruikt. De prestaties zijn dus ook hoger.
     
  19. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Ik merk er weinig van als ik eerlijk ben. Maar ik kan ook niet 1op1 vergelijken.

    Neu 1512 2050kv
    CC 1512 1800kv
    Neu 1515 2200kv
    CC 1518 1800kv

    Heb nog wel de Flux CC 2200kv maar die past niet in mijn buggy zonder aanpassingen.
     
  20. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    Mijn Castle 1515 2200Kv werd nog best heet in mijn Slash 4x4 en had echt een Castle fan nodig (vanwege de overtray) De Neu 1512 en 1509 die ik er in heb geprobeerd werden niet meer dan warm.
    De Neu 1515 H (met ingebouwd fan) wordt in mijn 4 kilo zware RC8 SC conversie nauwelijks lauwwarm. De 1512 S is in mijn Slice (3 kilo rijgewicht) wel eens bijna 60 graden geweest. De 1512 F wordt niet eens lauw en de 1509 F is wel eens 50 graden geweest.
    Dat met relatief zware vertandingen voor offroad zoals 23/44 voor de RC8, 19/46 voor de Mugen MBX. 22/56 voor de Slice en 21/52 voor de Slash 4x4.
     

Deel Deze Pagina