Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

Ik kan niet vinden wat jij bedoelt. Misschien moet je een link plaatsen?

Ik zie dat je een 15 turns motor wilt, ik weet niet of die brushless is maar mijn TT-01 gaat met 15 turns brushless motor, 3s lipo en standaard vertanding ruim 70 kmh.
 
ik vind 15 turns precies wat veel...
snelheden kan je nergens op plakken vind ik persoonlijk.
in jouw auto zal hij misschien sneller of trager gaan dan in de mijne.
hangt af van zoveel factoren...tandwielen,rollementjes,soort banden,soort kap (aerodynamisch),2 of 3 cell lipo,staat van de batterij waarmee je rijd,en als je extreem wilt gaan zelfs hoe vaak je hem kuist ivm zand en schuren van rollementen en slijtage.

mijn TT01 ging met een brushless 12 turns op 2 cel lipo 4000Ma en originele vertanding 40km/h gemeten met de gps.wat een teleurstelling als je weet dat hij origineel tegen de 30km/h gaat met een brushed motor

nu met mijn carson 10 turns haalt hij op zen sloefen 63 km/h en ik heb nog steeds de originele vertanding dus kan nog sneller.veel beter dus,ik zou misschien maar eens naar zoiets kijken of een ezrun 9 turns ofzo die zijn ook leuk
 
15 turns regelaar+motor

Ik kan niet vinden wat jij bedoelt. Misschien moet je een link plaatsen?

Ik zie dat je een 15 turns motor wilt, ik weet niet of die brushless is maar mijn TT-01 gaat met 15 turns brushless motor, 3s lipo en standaard vertanding ruim 70 kmh.

nee het is geen brushless Afstelbare elektromotor 15 windingen - Elektromotoren auto's, trucks - Conrad Electronic
regelaar: Carbon-series rijregelaar 15 T / 75A - Regelaars voor auto's - Conrad Electronic ik heb niet zo'n groot budget dus kan niet gelijk zulke dure onderdelen kopen:mad: maar ik heb nu nog maar 1600mah accu maar die zal dan wel vervangen worden:smile:
 
nee het is geen brushless Afstelbare elektromotor 15 windingen - Elektromotoren auto's, trucks - Conrad Electronic
regelaar: Carbon-series rijregelaar 15 T / 75A - Regelaars voor auto's - Conrad Electronic ik heb niet zo'n groot budget dus kan niet gelijk zulke dure onderdelen kopen:mad: maar ik heb nu nog maar 1600mah accu maar die zal dan wel vervangen worden:smile:


mijn mening is:waarom nu je "kleine" budget helemaal uitgeven aan iets dat je toch op den duur vervangt,terwijl je best nog een klein beetje door kan sparen.voor 83 euro vind je al een leopard brushless setje met programmeerkaart.dat wil dus zeggen dat je al bijna de helft van je budget hebt.
nu moet je terug opnieuw beginnen als je die 15t brushed set koopt en je krijgt er toch nooit van terug wat je eraan uitgeeft zelfs al is er maar 1 keer mee gereden.
of kijk eens 2dehands naar brushless,soms gaan ze hier echt goedkoop over en weer.
natuurlijk beslis je nog altijd zelf en iedereen maakt zijn eigen rekening maar ik denk dat veel mensen deze mening delen.
succes
 
moter+ regelaar aanrader

mijn mening is:waarom nu je "kleine" budget helemaal uitgeven aan iets dat je toch op den duur vervangt,terwijl je best nog een klein beetje door kan sparen.voor 83 euro vind je al een leopard brushless setje met programmeerkaart.dat wil dus zeggen dat je al bijna de helft van je budget hebt.
nu moet je terug opnieuw beginnen als je die 15t brushed set koopt en je krijgt er toch nooit van terug wat je eraan uitgeeft zelfs al is er maar 1 keer mee gereden.
of kijk eens 2dehands naar brushless,soms gaan ze hier echt goedkoop over en weer.
natuurlijk beslis je nog altijd zelf en iedereen maakt zijn eigen rekening maar ik denk dat veel mensen deze mening delen.
succes

okee heeft u nog aanraders voor een motor+regelaars en wat links waar ik zou kunnen kijken het liefst rond de 80 euro ongeveer
 
zoals ik al zei is de ezrun niet slecht. ezrun is te koop bij hobbyking of hobbywing
leopard is ook niet slecht,dan heb ik het over de oranje kleurige set.
is motor,esc en programmeerkaart in een set voor rond de 83 euro.
deze is hier in belgie te koop bij top speed in merksem.
de set van carson die ikzelf heb is ook niet bepaald duur en is ook met programmeerkaart.
dat is de carson shooter black set.ook heel makkelijk te vinden op internet.
ik heb hem 2dehands gekocht dus heb er geen link van maar de verkoper zei me dat hij hem van duitsland had omdat hij daar het goedkoopste was.misschien een mogelijkheid om van daar te bestellen.
 
zoals ik al zei is de ezrun niet slecht. ezrun is te koop bij hobbyking of hobbywing
leopard is ook niet slecht,dan heb ik het over de oranje kleurige set.
is motor,esc en programmeerkaart in een set voor rond de 83 euro.
deze is hier in belgie te koop bij top speed in merksem.
de set van carson die ikzelf heb is ook niet bepaald duur en is ook met programmeerkaart.
dat is de carson shooter black set.ook heel makkelijk te vinden op internet.
ik heb hem 2dehands gekocht dus heb er geen link van maar de verkoper zei me dat hij hem van duitsland had omdat hij daar het goedkoopste was.misschien een mogelijkheid om van daar te bestellen.

oke dit zou ook kunnen toch?? http://www.monstercars.nl/product_info.php?products_id=1485
maar er staat dat er geen tandwiel bij zit maar kan de tandwiel van de 540 moter erop??
 
Laatst bewerkt:
vind dat er hier veel over motoren/esc/batterijen gesproken word.
graag zou ik eens iets horen over de afstelling van de wagen,bv: welke demperolie/dempers/spoor/camber/ed.
ik ben meer gesteld op een goede wegliging ipv. al die snelle motoren.
rij tamiya cup in belgie met de carson cup machine motor,dus ieder met gelijke motor dan komt de afstelling van de wagen meer tot uiting.
graag hier enkele suggesties.
 
@muis, lees het topic eens door zou ik zeggen. Als je daar mee klaar bent zul je al heel veel meer weten dan nu. Als je dan nog vragen, opmerkingen, suggesties of tips hebt, deel die dan met ons.
 
@ Muis
Ik zou je precies kunnen vertellen hoe ik mijn wagen heb afgesteld, alleen zul je er niet veel aan hebben omdat mijn afstelling wellicht bij jou helemaal niet werkt.
Afstelling is afhankelijk van verschillende factoren zoals:
-Asfalt/tapijt
-Veel/weinig en soort bochten
-Lang/kort recht end

Het zal dus per baan zoeken worden naar wat voor jou het beste werkt.
Met een beetje afkijken bij je buurman op de club kom je vaak al een heel eind,
maar als je het verschil wilt maken zul je zelf op zoek moeten gaan door
gewoon veel uit te proberen.

TIP: altijd maar 1 verandering tegelijk aanbrengen, als het dan beter of slechter word weet je altijd waar het aan ligt
 
@ muis;

Als je goede banden hebt kom je zeker en vast al een heel eind.

Basis dingen die je eventueel zou kunnen aanpassen:
Camber voor 1.5 en achter 2
Rijhoogte zit je rond de 5 steeds goed
Veringen medium vanvoor en zachtste vanachter.

Voor de rest zien dat de banden steeds inorde zijn.. Bij griprollen secondelijm doen aan de buitenkant van de voorste bandjes. Zien dat de banden niet beginnen te lossen.

Voor te smeren , vanachter volledig altijd. En vanvoor is aanvoelen hoe ver je kan gaan.

Je body kan ook redelijk veel doen. Neem nu een oude rechthoekige bmw of mercedes vs. een NSX. Met de nsx zal je wagen een pak beter gaan.
Ik reed zelf steeds met de Ferrari modena 360 body. Ging ook zeer goed.

Als je nog vragen hebt, stel ze maar :)
 
okee mooi
wat zou ongeveer genoeg mah zijn rond de 4500 ofzo? wat is nou het verschil tussen nimh en lipo:D?

jah,weer zo'n vraag.
wat voor jou genoeg is is misschien voor mij net niet genoeg of omgekeerd.
hangt ook weer van verschillende factoren af ook.
uiteraard is het zo dat je met 1500 maH veel minder lang rijd dan met 4000maH.
maar rijd je nu op asfalt of op tapijt en veel of weinig bochten en rechte stukken dan verschilt de rijtijd soms enorm.ook de rijstijl van iedere rijder verschilt en kan een groot verschil betekenen.mijn lipo's zijn 4000 maH en ik rijd ze "leeg" op een dik half uurtje.dit verschilt ook van keer tot keer.
een gewone nimh geeft 7,2volt,een (2 cel) lipo 7,4volt.
een nimh zul je met de minuut voelen leeg trekken en een lipo blijft bijna de hele tijd dezelfde kracht geven.nimh kan je wel leeg rijden,bij lipo mag je NOOIT je pack leegrijden anders is deze naar de kl.te
 
jah,weer zo'n vraag.
wat voor jou genoeg is is misschien voor mij net niet genoeg of omgekeerd.
hangt ook weer van verschillende factoren af ook.
uiteraard is het zo dat je met 1500 maH veel minder lang rijd dan met 4000maH.
maar rijd je nu op asfalt of op tapijt en veel of weinig bochten en rechte stukken dan verschilt de rijtijd soms enorm.ook de rijstijl van iedere rijder verschilt en kan een groot verschil betekenen.mijn lipo's zijn 4000 maH en ik rijd ze "leeg" op een dik half uurtje.dit verschilt ook van keer tot keer.
een gewone nimh geeft 7,2volt,een (2 cel) lipo 7,4volt.
een nimh zul je met de minuut voelen leeg trekken en een lipo blijft bijna de hele tijd dezelfde kracht geven.nimh kan je wel leeg rijden,bij lipo mag je NOOIT je pack leegrijden anders is deze naar de kl.te

ik rij niet op tapijt op ashalt middelmatig bochtenwerk soms beetje driften
 
@ muis;

Als je goede banden hebt kom je zeker en vast al een heel eind.

Basis dingen die je eventueel zou kunnen aanpassen:
Camber voor 1.5 en achter 2
Rijhoogte zit je rond de 5 steeds goed
Veringen medium vanvoor en zachtste vanachter.

Voor de rest zien dat de banden steeds inorde zijn.. Bij griprollen secondelijm doen aan de buitenkant van de voorste bandjes. Zien dat de banden niet beginnen te lossen.

Voor te smeren , vanachter volledig altijd. En vanvoor is aanvoelen hoe ver je kan gaan.

Je body kan ook redelijk veel doen. Neem nu een oude rechthoekige bmw of mercedes vs. een NSX. Met de nsx zal je wagen een pak beter gaan.
Ik reed zelf steeds met de Ferrari modena 360 body. Ging ook zeer goed.

Als je nog vragen hebt, stel ze maar :)

bedankt voor u reactie,anders had ik er hier nog een tijd om alles te doorlezen.
 
Back
Top