Beginnersperikelen.. Hoe vlieg je met zo min mogelijk crashes..

Zolang het niet de 1e dagen gebeurt valt er ook nog wel mee te leven dacht ik zo.
En anders stuur ik wel wat naar je op, stop het in een lege ton en breng het wel naar de zee als de wind jouw kant op staat.
 
Zolang het niet de 1e dagen gebeurt valt er ook nog wel mee te leven dacht ik zo.
En anders stuur ik wel wat naar je op, stop het in een lege ton en breng het wel naar de zee als de wind jouw kant op staat.

Je hebt zelf toch ook een vliegtuig?
Kun je deze dan er niet naar toe vliegen:D
 
Neem 30 of 40 cm carbon staf 2 mm mee, voor het geval je toch onverhoopt een staart breekt.
Neem een tuimelschijf mee, want hoewel het niet snel gebeurt, kunnen de kogeltjes aan de buitenring breken en dan ben je voorlopig even klaar met vliegen (aan de binnenring heb je "spare kogels", aan de buitenring niet).

Dat zijn de twee schades die ik tot nog toe gehad heb, buiten de bladen om, maar die krijg je bijna niet in een keer kapot, die worden gewoon langzaam slechter.

Oh... ze zullen vast wel remmenreiniger hebben in Suriname, maar dat ga je vast ook nodig hebben als je daar buiten gaat vliegen (servo's schoonmaken)

Verder zou ik het ook niet weten....

Groet, Bert
 
Ik maak wel een lijstje. Ik vlieg buiten dus enorme crashes zal ik niet maken. De crashes die ik heb gehad waren eigenlijk alleen maar een paar keer tegen de schutting in de tuin in het eerste begin. Daar heb ik echter geen schutting die in de weg staat. Dus het is hooguit een keer vallen in het gras. Linkjes verlies je dan en die heb ik. Slijtage schade is m'n enige zorg. Maar dat merk ik dan wel. Gewoon maar hopen dat het goed gaat dan. En anders weer in de doos en andere leuke dingen gaan doen..
 
Als je dit ziet dan besef je opeens dat je nog heeeeeeeeeeel lang voort kunt met de mcpx ;)

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nog heel even kunnen vliegen met de mCPX vanavond was heerlijk windstil.
Na heel voorzicht geprobeert wat rondjes te vliegen dacht ik op een bepaald moment dat ik Peter was ;) Dus het gas er maar opgezet alleen stond toen de schommel in de weg die ik daar zelf voor de buurtkinderen heb geplaatst :confused:
Gelukkig geen schade maar ik ben gelijk maar weer voorzichtig gaan vliegen, dat wilde komt nog wel een keer.
 
Nog heel even kunnen vliegen met de mCPX vanavond was heerlijk windstil.
Na heel voorzicht geprobeert wat rondjes te vliegen dacht ik op een bepaald moment dat ik Peter was ;) Dus het gas er maar opgezet alleen stond toen de schommel in de weg die ik daar zelf voor de buurtkinderen heb geplaatst :confused:
Gelukkig geen schade maar ik ben gelijk maar weer voorzichtig gaan vliegen, dat wilde komt nog wel een keer.

Zo zie je maar weer, het is niet zo heel erg moeilijk om mij na te doen.
En nu maar volhouden en kom je op een net zo'n hoog niveau als ik:D
 
Vanavond en vanmiddag minstens 7 of 8 packjes leeggevlogen. De laatste vier lekker op een metertje of vijf rondjes, achtjes en pirouetjes gevlogen ongeveer 10 a 15 meter naar weerszijden met een lekker gangetje....
Gezien de brommers die voorbij kwamen, is 50 km/u niet echt een probleem voor het dingetje....
Wel f*cking lastig om de afstand tussen heli en dakgoot in te schatten, aan de schaduw van de heli te zien miste ik mijn huis soms maar op minder dan een halve meter....
De Coniferen van de buurman miste ik niet in elk geval.

Ik word alleen wel een beetje flauw van die headshakes.... het is bij mij iedere keer de linker rolservo, die gaat beven, en het lijkt wel steeds vaker te gebeuren....

Ik kom er wel achter dat het makkelijker vliegt met een blauwe lucht als achtergrond, dan met voorbijflitsende huize, gevels en bomen, want dan raak je heel makkelijk de oriëntatie kwijt....

Groet, Bert
 
Ik word alleen wel een beetje flauw van die headshakes.... het is bij mij iedere keer de linker rolservo, die gaat beven, en het lijkt wel steeds vaker te gebeuren....
Groet, Bert

Komt dit probleem vaak voor bij de mcpx of is het gewoon door een aantal crashes dat je het één en ander moet vervangen?
 
Komt dit probleem vaak voor bij de mcpx of is het gewoon door een aantal crashes dat je het één en ander moet vervangen?

Wat dat betreft weet ik er ook niet meer van dan wat ik hier en daar op het forum gelezen heb....

Het schijnt dat de servootjes, omdat ze open potmeters hebben, wat gevoelig zijn voor stof en vuil.
Ogenschijnlijk lijken de servootjes veel op wat de Solo Pro ook heeft, alleen bij de Solo Pro zitten de potmeters naast de "glijbaantjes" en zijn min of meer dicht, op de mCPx ZIJN de glijbaantjes de potmeters voor zover ik kan zien.

Ik hoor niet iedereen er over, dus het zal vast niet bij elk exemplaar voorkomen. Omdat het bij mij alleen de linker rolservo is, begint mij de gedachte te bekruipen, dat het niet zozeer met stof en vuil te maken heeft (wel iets, anders zou schoonspuiten ook niet helpen) maar vooral met toleranties en dergelijke, en zou betekenen dat de een er wel, en de ander er geen last van heeft.

Groet, Bert
 
Wat dat betreft weet ik er ook niet meer van dan wat ik hier en daar op het forum gelezen heb....

Het schijnt dat de servootjes, omdat ze open potmeters hebben, wat gevoelig zijn voor stof en vuil.
Ogenschijnlijk lijken de servootjes veel op wat de Solo Pro ook heeft, alleen bij de Solo Pro zitten de potmeters naast de "glijbaantjes" en zijn min of meer dicht, op de mCPx ZIJN de glijbaantjes de potmeters voor zover ik kan zien.

Ik hoor niet iedereen er over, dus het zal vast niet bij elk exemplaar voorkomen. Omdat het bij mij alleen de linker rolservo is, begint mij de gedachte te bekruipen, dat het niet zozeer met stof en vuil te maken heeft (wel iets, anders zou schoonspuiten ook niet helpen) maar vooral met toleranties en dergelijke, en zou betekenen dat de een er wel, en de ander er geen last van heeft.

Groet, Bert

Dat zou dus betekenen dat je eventueel een nieuwe dure printplaat erin moet zetten, mits je hier fatsoenlijk mee door wilt vliegen?
 
Dat zou dus betekenen dat je eventueel een nieuwe dure printplaat erin moet zetten, mits je hier fatsoenlijk mee door wilt vliegen?

Mwoah, zolang het nog weggaat met remmenreiniger....
Voor 1.50 heb ik een bus RR en als ik die uitsluitend voor die heli zou gebruiken gaat die heel lang mee.... voor de prijs van een servo kan ik vast meer bussen RR kopen, dan ik opkrijg in de levensduur van deze heli.....

Groet, Bert
 
Wat dat betreft weet ik er ook niet meer van dan wat ik hier en daar op het forum gelezen heb....

Het schijnt dat de servootjes, omdat ze open potmeters hebben, wat gevoelig zijn voor stof en vuil.
Ogenschijnlijk lijken de servootjes veel op wat de Solo Pro ook heeft, alleen bij de Solo Pro zitten de potmeters naast de "glijbaantjes" en zijn min of meer dicht, op de mCPx ZIJN de glijbaantjes de potmeters voor zover ik kan zien.

Ik hoor niet iedereen er over, dus het zal vast niet bij elk exemplaar voorkomen. Omdat het bij mij alleen de linker rolservo is, begint mij de gedachte te bekruipen, dat het niet zozeer met stof en vuil te maken heeft (wel iets, anders zou schoonspuiten ook niet helpen) maar vooral met toleranties en dergelijke, en zou betekenen dat de een er wel, en de ander er geen last van heeft.

Groet, Bert

Heb je al gezocht op "rubber-band-fix"? Dan worden er elastiekjes of "canopy grommets" gebruikt om de speling uit de linkjes te halen, en dan schudt de heli ineens niet meer. Misschien is dat wat jij hebt.
 
Heb je al gezocht op "rubber-band-fix"? Dan worden er elastiekjes of "canopy grommets" gebruikt om de speling uit de linkjes te halen, en dan schudt de heli ineens niet meer. Misschien is dat wat jij hebt.

Nee, dat is niet wat ik heb....
Die headshakes van mij, die zien er uit als of hij spastisch is. hij hangt strak in hoover, of vliegt strak vooruit, maakt niet uit en opeens begint hij hevig te schudden op de rolfunctie. (tips van de rotordisk gaan dan heel snel 4~5 cm op en neer) Dat duurt alles tussen 1/2 en 5 seconden en dan hangt hij weer plotsklaps rustig.
Terwijl dit gebeurt, kun je gewoon door blijven sturen en de heli blijft al schuddend, gewon de sticks volgen.

Het lijkt wel een beetje op wat een hond doet als hij per ongeluk zijn neus in iets verschrikkelijk stinkends geduwd heeft en hij die geur uit zijn neus kwijt wil raken....

Als je throttle hold in drukt, en je geeft bij stilstaande rotor rustig pitch of stuurbewegingen, dan zie je iedere keer dezelfde servo, heftig schudden, met precies dezelfde frequentie als die je tijdens die headshakes ziet.
Ofwel, het word niet veroorzaakt door interferentie tussen de FBL electronica en een eigenfrequentie van de heli, het word ook niet door speling veroorzaakt, het word puur door een niet zuiver lopende servo veroorzaakt.

Groet, Bert
 
Nee, dat is niet wat ik heb....
Die headshakes van mij, die zien er uit als of hij spastisch is. hij hangt strak in hoover, of vliegt strak vooruit, maakt niet uit en opeens begint hij hevig te schudden op de rolfunctie. (tips van de rotordisk gaan dan heel snel 4~5 cm op en neer) Dat duurt alles tussen 1/2 en 5 seconden en dan hangt hij weer plotsklaps rustig.
Terwijl dit gebeurt, kun je gewoon door blijven sturen en de heli blijft al schuddend, gewon de sticks volgen.

Het lijkt wel een beetje op wat een hond doet als hij per ongeluk zijn neus in iets verschrikkelijk stinkends geduwd heeft en hij die geur uit zijn neus kwijt wil raken....

Als je throttle hold in drukt, en je geeft bij stilstaande rotor rustig pitch of stuurbewegingen, dan zie je iedere keer dezelfde servo, heftig schudden, met precies dezelfde frequentie als die je tijdens die headshakes ziet.
Ofwel, het word niet veroorzaakt door interferentie tussen de FBL electronica en een eigenfrequentie van de heli, het word ook niet door speling veroorzaakt, het word puur door een niet zuiver lopende servo veroorzaakt.

Groet, Bert

Je kan het weerstand-baantje schoonmaken, en de zogenaamde "wipers" die erover schuiven. Dat zou het moeten oplossen, anders is het tijd voor een nieuwe servo.
 
Back
Top