Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Zolang het niet de 1e dagen gebeurt valt er ook nog wel mee te leven dacht ik zo.
En anders stuur ik wel wat naar je op, stop het in een lege ton en breng het wel naar de zee als de wind jouw kant op staat.
Nog heel even kunnen vliegen met de mCPX vanavond was heerlijk windstil.
Na heel voorzicht geprobeert wat rondjes te vliegen dacht ik op een bepaald moment dat ik Peter wasDus het gas er maar opgezet alleen stond toen de schommel in de weg die ik daar zelf voor de buurtkinderen heb geplaatst
![]()
Gelukkig geen schade maar ik ben gelijk maar weer voorzichtig gaan vliegen, dat wilde komt nog wel een keer.
Ik word alleen wel een beetje flauw van die headshakes.... het is bij mij iedere keer de linker rolservo, die gaat beven, en het lijkt wel steeds vaker te gebeuren....
Groet, Bert
Klopt ik zat toch al zeker 2 meter boven de grond dus het begin is er![]()
Komt dit probleem vaak voor bij de mcpx of is het gewoon door een aantal crashes dat je het één en ander moet vervangen?
Wat dat betreft weet ik er ook niet meer van dan wat ik hier en daar op het forum gelezen heb....
Het schijnt dat de servootjes, omdat ze open potmeters hebben, wat gevoelig zijn voor stof en vuil.
Ogenschijnlijk lijken de servootjes veel op wat de Solo Pro ook heeft, alleen bij de Solo Pro zitten de potmeters naast de "glijbaantjes" en zijn min of meer dicht, op de mCPx ZIJN de glijbaantjes de potmeters voor zover ik kan zien.
Ik hoor niet iedereen er over, dus het zal vast niet bij elk exemplaar voorkomen. Omdat het bij mij alleen de linker rolservo is, begint mij de gedachte te bekruipen, dat het niet zozeer met stof en vuil te maken heeft (wel iets, anders zou schoonspuiten ook niet helpen) maar vooral met toleranties en dergelijke, en zou betekenen dat de een er wel, en de ander er geen last van heeft.
Groet, Bert
Dat zou dus betekenen dat je eventueel een nieuwe dure printplaat erin moet zetten, mits je hier fatsoenlijk mee door wilt vliegen?
Wat dat betreft weet ik er ook niet meer van dan wat ik hier en daar op het forum gelezen heb....
Het schijnt dat de servootjes, omdat ze open potmeters hebben, wat gevoelig zijn voor stof en vuil.
Ogenschijnlijk lijken de servootjes veel op wat de Solo Pro ook heeft, alleen bij de Solo Pro zitten de potmeters naast de "glijbaantjes" en zijn min of meer dicht, op de mCPx ZIJN de glijbaantjes de potmeters voor zover ik kan zien.
Ik hoor niet iedereen er over, dus het zal vast niet bij elk exemplaar voorkomen. Omdat het bij mij alleen de linker rolservo is, begint mij de gedachte te bekruipen, dat het niet zozeer met stof en vuil te maken heeft (wel iets, anders zou schoonspuiten ook niet helpen) maar vooral met toleranties en dergelijke, en zou betekenen dat de een er wel, en de ander er geen last van heeft.
Groet, Bert
Heb je al gezocht op "rubber-band-fix"? Dan worden er elastiekjes of "canopy grommets" gebruikt om de speling uit de linkjes te halen, en dan schudt de heli ineens niet meer. Misschien is dat wat jij hebt.
Nee, dat is niet wat ik heb....
Die headshakes van mij, die zien er uit als of hij spastisch is. hij hangt strak in hoover, of vliegt strak vooruit, maakt niet uit en opeens begint hij hevig te schudden op de rolfunctie. (tips van de rotordisk gaan dan heel snel 4~5 cm op en neer) Dat duurt alles tussen 1/2 en 5 seconden en dan hangt hij weer plotsklaps rustig.
Terwijl dit gebeurt, kun je gewoon door blijven sturen en de heli blijft al schuddend, gewon de sticks volgen.
Het lijkt wel een beetje op wat een hond doet als hij per ongeluk zijn neus in iets verschrikkelijk stinkends geduwd heeft en hij die geur uit zijn neus kwijt wil raken....
Als je throttle hold in drukt, en je geeft bij stilstaande rotor rustig pitch of stuurbewegingen, dan zie je iedere keer dezelfde servo, heftig schudden, met precies dezelfde frequentie als die je tijdens die headshakes ziet.
Ofwel, het word niet veroorzaakt door interferentie tussen de FBL electronica en een eigenfrequentie van de heli, het word ook niet door speling veroorzaakt, het word puur door een niet zuiver lopende servo veroorzaakt.
Groet, Bert