dagboek van een heli wedstrijdvlieger.

Nou, ik heb op dit moment nog geen idee wat ik ermee ga doen. Ik wou eigenlijk aangeven hoeveel je niet nodig hebt van een brandstof versie....

Even gefreubelt vanavond:

Busjes gemaakt.

IM000069.JPG


Even passen.

IM000070.JPG


IM000071.JPG


Volgende keer meer.

Steven.
 
Heeejjj!! Je bent al begonnen! Wat maak ie mie nu?
Ziet er goed uit de doos, doet me allemaal wel denken aan een JR bouwkit, kwaliteit.

Wat wel echt gelijk de prullenbak in moet is dat stickervel... Dat blikje rode stier meld ik mij anders wel voor aan ;) FF koud zetten!

Tot gauw!
 
@Tjerk, nee joh ik ben nog niet aan het bouwen van de kit. Ik heb alleen de busjes nog maar gepast. Dit moet toch weer uit elkaar er moet nog heel wat in het upper frame gemonteerd worden alvorens het in elkaar kan. Zondagavond zitten de frame delen weer in de doos hoor!

@ Bas , nee ik heb geen ombouwkit. Ik heb enkel 2 zijplaten van een paar duitse enthousiastelingen gekocht die hun project Eagle SPI (Silent Power Improved) hebben genoemd. En ik heb geen zin om elk onderdeeltje te gaan kopen ,dan moet je weer weken wachten voor je het hebt en als ik het zelf maak is het "vanavond" nog af........

Steven.
 
Ik had niet anders verwacht dan dat jezelf weer zou knutselen! En waarom ook niet, wat een ander kan maken en je hebt het gereedschap, de materialen en de kennis dan kan jij het ook.

Ik wacht nu al met smacht op de bouwverslag.......altijd weer heerlijk leesvoer.

By the way, die romp was dat de uiteindelijke romp of de mal die je van plamuur voorzien had?
 
John,

De romp is nog steeds de oermal. Inderdaad dik in de spuitplamuur. Ik heb er nog maar een bus bijgekocht.....
Ik heb nu al wel een potje vormenhars waarmee ik de mal kan gaan beginnen,maar eerst moet de oremal nog strak gemaakt worden!

S.
 
Hoi..
Zat nog effe aan die stekkers te denken en vroeg me af of iemand de stroom al eens gelogd of gemeten had..
Ik verbaas me altijd weer dat mijn 450 op 3S meer stroom trekt dan mijn 500 op 6S terwijl die toch meer dan 2x zo zwaar is.

Ik kan me voorstellen dat je op 10 of 12 S toch wel veel spanning hebt en daarmee de stromen mee vallen..

Benno
 
Bouwverslag Freya SWM SSZ5

Zo daar gaat ie dan:

Eerst de bovenste chassisplaten klaarmaken. Er moeten cabin holders aan. er gaan 6kant bussen in en een enkele frame spacer:

IM201085.JPG


Hup klaar. Staart aandrijftandwiel zit er ook tussen. Stelt niks voor.

IM201086.JPG


Plaat voor accu of ontvanger....

IM201088.JPG


Hoofdas en hoofdtandwiel erin:

IM201089.JPG


En hup, klaar:

IM201091.JPG


De SWM unit: de as met de 2 daarop vastkomende hevels moet je pas aandraaien als het geheel in elkaar zit en gemonteerd op het chassis is, anders kom je niet uit met de pasringen om de speling weg te werken.

IM201094.JPG


Half in elkaar:

IM201096.JPG


rol hevels:

IM2010101.JPG


en zo zit het eraan:

IM2010102.JPG


Tuimelschijf, ook een makkie:

IM2010103.JPG


Pitch compensator, het zoveelste deel wat al klaar gemonteerd was. Enkel de kleine blanke kerfdtiftjes waren nog los. Het minuscule inbusje was erbij geleverd:

IM2010104.JPG


Jammer , de voorgrond is te donker:

IM2010105.JPG


Foto's zeggen meer, daarom zeg ik wat minder.
Tot zover voor heute.

Steven.
 
Laatst bewerkt:
Dat is bijna te makkelijk of niet? "hup klaar" nieuwe stopwoordje? Houd 't dan maar bij foto's plaatsen, zo mooi heb je immers nog nooit gesproken!
 
Jazeker,

een bouwdoos van dit caliber is zo ontzettend goed dat het bouwen geen uitdaging meer is (voor mij dan) . Versta het niet verkeerd :het is wel genieten om zo'n machine te bouwen.
Ermee het F3c programma vliegen zal ik ongetwijfeld moeilijker vinden, maar moeilijker dan met een unistar met een ton aan speling in de pitch compensator zal het niet worden. De passing van de tuimelschijf en de pitch compensator bij de Freya is zo nauwkeurig dat ik me nu pas ga beseffen dat de uni stars echt op zijn of in beginsel al matig waren. Ik had voor de Uni stars gewoon een goede pitch compensator moeten kopen. Van Vario ofzo.............

S.
 
Ermee het F3c programma vliegen zal ik ongetwijfeld moeilijker vinden, maar moeilijker dan met een unistar met een ton aan speling in de pitch compensator zal het niet worden.
S.

volgens mij is dit nog heel bescheiden uitgedrukt, ik denk dat jij een ENORM verschil gaat merken : veel meer vermogen, veel nauwkeuriger en veel fijner !!!
Jij gaat de komende wedstrijden de sterren van de hemel vliegen :D

Bas
 
Ja mooi hè zo'n Hirobo! Daar ga je absoluut geen spijt van krijgen.
Zo nu ga ik maar weer snel achter de sim, de concurentie zit niet stil. :D
Succes met de bouw verder!

Groet,

Ronald
 
Laatst bewerkt:
Hee Steven,

Ik vind dit draadje nu pas !

Heb jij zomaar even 2 SUPER heli's gekocht !
Top man !

Zoals andere posters al hebben gezegd weet je niet wat je te wachten staat als je met
deze heli's gaat vliegen; zoveel makkelijker en sneller zullen deze zijn !

De Hirobo bladen zijn ook erg goed. Alleen zul je misschien wat veel negatief moeten geven
blij de inverted onderdelen bij het vliegen omdat ze semi-symetrisch zijn.

Wat voor electronica ga je gebruiken ?
Toch niet die oude 9202 servo's he ?

Rob
 
jaja Rob daar komt de concurrentie aan met een paar prachtige heli's.

Steven ik moet zeggen dat het er allemaal erg gelikt uitziet. Ik kom over een paar weken wel even langs om het eigen ogen te aanschouwen!!
 
Ik heb het in de gaten !

Zelf heb ik nog niets definitiefs besteld maar het duurt niet lang meer.
Ik sta op het punt om de lipo's alvast te bestellen en de lader.

Rob
 
Ja mooi hè zo'n Hirobo! Daar ga je absoluut geen spijt van krijgen.
Zo nu ga ik maar weer snel achter de sim, de concurentie zit niet stil. :D
Succes met de bouw verder!

Groet,

Ronald

ik dacht dat jij ook ging ombouwen naar elektro, of wacht je eerst de valkuilen waar steven in valt, af ... :wink:

Bas
 
Nee Bas die ga ik niet afwachten want ik heb de heli al omgebouwd naar elektro. Staat helemaal klaar alleen de paketten laden en kan zijn eerste vlucht maken. Maar ja dan weer die hamvraag, wanneer? Afgelopen weekend en komend weekend en het weekend daarop andere verplichtingen.:(
Maar goed hier de setup:
Hirobo Eagle RF/EC replica
Scorpion motor mount 30 mm
Scorpion HK 5020-450KV
Pinion 11T
Main gear 93T
CC ICE 120 HV
2x6S 5000 mAh

Ronald
 
Laatst bewerkt:
Back
Top