Ik denk dat het ook wat te maken heeft met de iets andere sterkte reserve's in een "echte"rotorkop versus een 3-D model rotorkop. Buiten dat, in een "echte"heli heb je een tachometer, in een model niet.... Maar dit probleem begint al bij schaalheli's vanaf ongeveer 2 m rotordiameter en ongeveer 10 kilo vlieggewicht. Dan is het niet raadzaam een pitchcurve in te stellen die lager dan nul graden komt. Anders loop je het risico tijdens de auto halverwege opeens je rotorkop het te zien begeven, omdat je vanwege het ontbreken van het motorgeluid niet in de gaten hebt dat je headspeed oploopt. Schijnt.... Ik waag mijn heli's niet aan auto's als het niet nodig is.... Groet, Bert
Jah het kan wel... Maar het wordt zoooooo veel makkelijker.. Dat roep je zelf ook altijd! Bas telt niet mee, die komt van een andere planeet... En met de Vibe en 600N heb ik ook zovaak inverted auto's met roll gedaan. Ik bedoelde dus spannendere dingen dan een basic inverted auto.
Punt voor jou :agrue: Ja met een 90'er kun je zooooo veel verkloten en toch nog mooi autoroteren. Hier heb ik veel ervaring mee Daar is het een stuk relaxter mee.