Het gevaar zit in de voorzichtigheid.
Door voorzichtigheid wil je dat ding snel naar beneden hebben => -10
DAT kost juist energie.
John heeft destijds een aardige beschrijving gemaakt:
Auto Rotation Landings
Mijn persoonlijke tips:
- Check je zender dat je gyro OOK werkt tijdens throttle Hold
- Ik had dit eens niet en dan is je staart een dweil tijdens een auto
- Test op de sim de auto.
- Test ook het weer AAN zetten van de motor (worst case scenario)
Je wilt dit instinctief kunnen doen.
- Doe eerst een paar auto's op 1 meter hoog om het gevoel te krijgen.
- Miscchien één op twee meter maar dan moet je al zeker van je zaak zijn. Vanaf 2 meter kun je hem al mollen.
- Dan de echte auto basics.
- Pitch verschil kost head spead !!! zorg er voor dat pitch wisselingen smooth gaan en niet te veel graden tegelijk.
- Gebruik de wind
- Gebruik flaring
De Auto:
- Bouw voorwaarde snelheid op, tegen de wind in.
- Hit throttle hold
- Ga in een schuine lijn naar onderen
- Tail draaien kost VEEL energie.
- Gebruik niet MEER dan -5 graden. -10 LIJKT beter voor je gevoel maar in feite kill je dan de headspead.
- Ongeveer vanaf 5m ga je flaren maar je behoud -5
- Het flaren zet voorwaardse energie om in opwaarse energie.
- Je ziet de heli minder snel dalen terijl je de pitch niet veranderd. Je bouwt zelf extra headspead op.
- De heli laat je tot ong. 1 meter flaren totdat de voorwaardse energie er uit is.
- NU pas gaat de landing energie KOSTEN.
- Je balanceert tussen langzamerhand positieve pitch terwijl je heli langzaam zacht land.
- rechte touchdown.
Wat als het fout gaat?
- Motor aan zetten
- Als je te weinig energie over hebt laat je de heli sliden engebruik je de laatste energie alleen om niet te hard neer te komen.
@Bas
Je hebt een 90 size.
Makkelijker wordt het niet.