Trex 450 vs Trex 500

Yep, me too, nog wel een metal tail !

Maar kijk eens bij Heliguy, ook mooie aanbiedingen, of bij Revolution models. Bij de britse shops kan je goeie zaakjes doen tegenwoordig !

Ik heb daarnet al even gekeken maar die ESP heb je niet voor 400 euro hoor ;-) Niettemin staat hij me wel aan...
 
Om het even over een andere boeg te gooien wat denk je van deze :

Protos*w.Motor*-*Protos

Geen idee wat ik er moet van vinden ;-) Ik moet terug leren vliegen en voor mij is het dus het belangrijkste dat ik een goede, kwalitatieve en stabiele heli heb. Ik kan bovendien nergens terecht voor raad dus daarom opteer ik het liefst voor een heli waar erg veel over geschreven staat / bekend is ;-)
 
Goeie zet Rule ! Ik zou dat ook aanraden. De Prôtos lijkt me een schitterende heli, maar als (her)beginner is de ondersteuning die je voor een Align kan vinden onbetaalbaar.

Wat de prijzen van de ESP betreft, heb je gelijk. De pond heeft zich blijkbaar op korte tijd terug hersteld voor een deel...verleden week had je 'm nog voor net boven de 400, verzendkosten moet je als je ietwat onderhandeld niet betalen en risico op invoerrechten is er ook niet.
 
Wil er geen reclame voor maken maar het is gewoon een goede heli.
Als het niet zo was zou ik het ook zeggen.
Ik heb er een bouwdraadje voor gemaakt op dit forum, en Dobje zelfs een video bouwverslag.
Verder heeft Finless Bob op Helifreak er ook al een bouwvideo van gemaakt.
Daarnaast heeft de heli een vaste sectie op bijna alle grote internationale heli forums.
Dus hij is ondertussen niet geheel onbekend meer ;)
En naar mijn mening is elke CCPM heli bekend, omdat de techniek uiteindelijk altijd hetzelfde is.
De vliegeigenschappen en kwaliteit van de standaard onderdelen verschillen onderling wel...
Hij is juist geliefd bij veel top RC piloten als "praktische" oefenheli.
Omdat de prestaties van de protos gewoon goed aansluiten op wat ze tijdens wedstrijden met een krachtige 90'er willen laten zien.
Dat kan alleen met een zeer goed uitgekauwde setup, en de protos heeft die setup zo uit de doos.
 
Klopt eigenlijk. Je leest er wel veel over hier en op andere fora. Hij ziet er ook nog eens mooi uit. Hoe zit het met spares/upgrades ?
 
Ik crash niet echt veel, dus heb ik nog zeer weinig onderdelen hoeven kopen.
Eigenlijk heb ik qua onderhoud nog niets vervangen tot nu toe, wel wat upgrades getest die nu dus standaard in de kit zitten.
Verder heb ik de mazzel dat ik een van de allereerste klanten van MSH was, en veel directe feedback heb gegeven in het begin, en nu nog steeds.
Dit heeft me een soort beta tester status opgeleverd :D.
Ik test dus MSH onderdelen.
Voor zover ik weet is de beschikbaarheid van de onderdelen prima, ik heb nog weinig klachten gelezen op het net.
En je weet hoe snel dat bekend is als het wel zo zou zijn ;)
 
Yep, dat was mijn nare ervaring met de Protech Zoom 450Pro. Zeer mooie mechaniek, maar helaas, die spares...als je een keer of 2 vier weken moet wachten na een crash op een lagertje of op een hefboompje uit de kop dan vergaat de zin je. En toen was mijn T500 een verademing, dat begrijp je...
 
Bij ercmarket zijn de spares in ieder geval te verkrijgen, helaas kan niemand zeggen hoe lang dit model zal bestaan en hoe lang er spares voor zullen beschikbaar zijn. Feit is dat de kit zelf erg goedkoop is voor een 500 size en je dus wat meer geld hebt voor de electronica of je er meteen wat spares kan bij kopen. Maarje 't is maar wat je zelf wil, als je lokale modelbouwwinkel geen wisselstukken heeft is het natuurlijk wat lastiger. Als je 2 heli's hebt is het eigenlijk geen probleem, dan heb je altijd iets om te vliegen als er eentje in de pits staat he. :D
 
De prijs gaat niet helemaal op mi. Bij de Protos moet je al een ESC kopen die bij de T-rex er al bij zit. Voordeel is dan wel dat je zelf kan kiezen welke je neemt maar vaak is het duurder. Ook valt de T-rex via Engeland/china/ebay behoorlijk goedkoop te krijgen, met een beetje geluk minder dan de Protos. Vooral omdat de Protos overal een behoorlijke vast prijs heeft en op ebay. ed. eigenlijk niet/sporadisch voorkomt.

Uiteindelijk ben ik door goed zoeken goedkoper uitgekomen met mijn T-rex 500 dan wanneer ik een Protos zou hebben gekocht.
 
Misschien heb je wel gelijk ik heb me nog niet echt verdiept in de prijsverhouding maar ik denk dat het verschil erg klein zal zijn. Tja ik denk dat Rule nog genoeg stof om over na te denken heeft nu :p
 
wat een gedram over die protos, Rule geeft toch duidelijk de voorkeur aan align, voor de juiste redenen ook nog!

die 500 is een van de beste "out of the box" kits van align, de 450SEV2, is ook prima.

en ik weet niet of je ene vraag mbt de V1 en V2 al beantwoord is,...

maar eigelijk heb je de V2 en NEW V2 als huidige helis, alhoewel je veelal alleen nog maar die S en de new SEv2 tegenkomt... maar tussen die 2 zijn opzich nietzo heel veel verschillen alhoewel ik zou proberen te gaan voor de NEWSEV2...(andere kleur alu, druklagers in de head, iets sterkere motor, zitten bladen, en lipo bij de kit) al met al wel wat maar geen HUGE verschillen!

kwa aanschaf zal t niet zo veel uitmaken welke je koopt, crashkosten en lipos maken t grootste verschil.
NEWSEV2
kx015042a_1.jpg

V1 of socalled V2
kx015036a_1.jpg
 
Laatst bewerkt:
wat een gedram over die protos, Rule geeft toch duidelijk de voorkeur aan align, voor de juiste redenen ook nog!
:confused: Ik zie geen gedram in dit draadje...
Er zijn er gewoon ontzettend veel van verkocht wereldwijd, en zijn er dus ook gewoon veel Align gebruikers, ervaringen, en onderdelen verkrijgbaar.
De redenen die je opgeeft zijn ook niet specifiek een "Align" kwaliteit.
Is een logisch gevolg en zegt niets over kwaliteit...
Dat kan inderdaad wel een rede zijn voor sommige om die "veilige" keuze te maken.
Er is volgens mij niks mis mee om starters alternatieve opties voor te leggen die ook erg goed zijn.
Maar als er een (goede) discussie ontstaat T500 Vs Protos500 dan raad ik aan een nieuw draadje te starten in deze sectie, lijkt me leuk :)

Eric
 
T'is net als iemand die Opel rijdt en gewoon zweert bij Opels als zijnde de beste auto's die er bestaan......Een Volkwagenrijder zal dit weer tegenspreken....
Kortom wat is waar :)
Qualitatief zijn er een heleboel goede heli's verkrijgbaar van verschillende topmerken en, ondanks dat ik ook zweer bij Align, zijn die andere heli's gewoon net zo goed en vaak ook goed in onderdelen te verkrijgen.

Tis maar op welke heli je verliefd werd :):)
 
ik verplaats me gewoon in de TS, en zoekt t duidelijk in de align hoek.

de kwaliteit van een heli is ook een beleving van de eigenaar, daar valt ipc niet over te twisten, t zijn alle 2 prima heli's en welke beter is,...daar ga IK iig niet over bakkeleien.

Maar Rule? al wat meer beeld over je keuze onderhand? want daar gaat t om natuurlijk!
 
Ik zou nu overigens geen nieuwe 450 halen, daar komt nl dit jaar een nieuwe V3 van uit
 
Inderdaad :rolleyes:
En en kwaliteit van Align is trouwens ook niet altijd even perfect maar ook zeker niet slecht. Er zal overal wel eens een slecht onderdeer bij zitten zeker.
 
Tuurlijk is align geen top kwaliteit maar je krijgt zeker waar voor je geld! heb btw ook schandalige problemen bij een logo gezien, daar betaal je namelijk wel voor kwaliteit...
 
Het enige minpunt wat ik tegen kwam bij het bouwen van m'n T-rex 500 waren de wat kleinere schroefjes, maatje 2 ed. Daarbij was het probleem dat vooral bij de zelftappers het kopje 2 niet altijd 2 was. Ik had verschillende setjes inbusjes waaronder een engelse (net iets anders) en zodoende heb ik ze er allemaal netjes ingekregen maar dat vond ik wel jammer. Verder geen rare dingen tegen gekomen maar moet helaas nog wachten tot de maiden.
 
Back
Top