Bouwverslag F4U Corsair 'LUCKY-GALLON 'nr 92(Nick Ziroli plans)

hoe en met welke lijm lijm je nu zo een romp?

lijm aanbrengen en alles op zn plaats
of eerst alles op zn plaats zetten en dan lijm tegenaan doen??
 
hoe en met welke lijm lijm je nu zo een romp?

lijm aanbrengen en alles op zn plaats
of eerst alles op zn plaats zetten en dan lijm tegenaan doen??

Ik heb het meeste met houtlijm vast gelijmt en sommige delen met seconde lijm zowel dikke als dunne zap en de gel seconde lijm van loc-tite.
Tot nu toe paste alles vrij goed,behalve de buitenste formers dan(zoals bekent) deze haddenwel wat aanpassingen nodig.

Gr Patrick
 
Laatst bewerkt:
Hoi Patrick,

Zag er zaterdag eentje in Stadkanaal. Rond e 2 meter span, 12 kilo en liter brandstof. Prachtige flaps, beweegbare cockpit (kost een kanaal, maar dan heb je wat) en vloog fantastisch.

Ik ben verliefd en je hebt een extra abbo.

Top werk.

b
 
Hoi ik heb een vraagje: hoe weet je in welke volgorde je alles moet lijmen?



Hallo Gary,

Bij de plans zit een overzichtelijke bouwbeschrijving en daar staat alles zeer goed omschreven mbt de volgorde van de bouw van de Corsair.
Tevens maak ik gebruik van het rcscalebuilder-forum waar dus 2 bouwverslagen op staan van de Ziroli Corsair dus dat is ook wel handig voor mij.
Maar de aandachtspunten staan in ieder geval goed omschreven in de bijlage van de plans.

Gr Patrick
 
Ow oke.. Dus zo een short kit zou op zich wel te doen moeten zijn of niet? Is dat nog moeilijker dan een Top Flite bouwdoos of heb je daar geen ervaring mee?
 
Ow oke.. Dus zo een short kit zou op zich wel te doen moeten zijn of niet? Is dat nog moeilijker dan een Top Flite bouwdoos of heb je daar geen ervaring mee?

Hoi Gary,

Ik heb zelf nog nooit een bouwdoos van Top Flite gehad dus ik kan daar dus geen mening over geven maar ik had zelf idd gekeken voor een bouwdoos van Top flite en dan de giant Corsair maar ik vond het toch een grotere uitdaging om zelf geheel van tekening te gaan bouwen en dan ook alles zelf te zagen ipv de shortkit.

Gr Patrick
 
Vandaag nog een twee tal uurtjes gebouwd,
oa wat stringers gesneden en verlijmt.
1148248bc491b35604.jpg

1148248bc4ac095cf3.jpg

1148248bc4ac0be198.jpg
.
Dus niet te missen een balsasnijder.
1148248bc4b5593512.jpg
.


Gr Patrick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je gaat als een speer effe aanmelden dus, want wil je bouwkunsten zeker volgen.

Heb je al een motorkap en cockpit kap heb namelijk zelf ook die tekening ergens liggen en als ik je zo zie bouwen zou dat voor de toekomst een leuk elektro project zijn voor mij.

OOO neee niet nog een project erbij.

Ton
 
Je gaat als een speer effe aanmelden dus, want wil je bouwkunsten zeker volgen.

Heb je al een motorkap en cockpit kap heb namelijk zelf ook die tekening ergens liggen en als ik je zo zie bouwen zou dat voor de toekomst een leuk elektro project zijn voor mij.

OOO neee niet nog een project erbij.

Ton

Hoi Ton,

De motorkap en cockpitkap en dergelijke moet ik nog bestellen,ben er ook nog niet over uit welke motor het zal gaan worden.

Gr Patrick
 
Hoi Patrick,

Motorkeus is altijd lastig.. wil je het erg schaal laten lijken? Ik vind een uitstekende motorkop niet zo mooi, 1 of 2 uitlaatpijpjes is nog wel stoer.. Voor mij wordt het ook nog lastig om een geschikte motor te vinden voor mijn P51.

Wat voor kisten heb je nu dan?
 
Hoi Patrick,

Motorkeus is altijd lastig.. wil je het erg schaal laten lijken? Ik vind een uitstekende motorkop niet zo mooi, 1 of 2 uitlaatpijpjes is nog wel stoer.. Voor mij wordt het ook nog lastig om een geschikte motor te vinden voor mijn P51.

Wat voor kisten heb je nu dan?


De motorkap van de Ziroli Corsair is zelfs groot genoeg voor een Zenoah boxermotor:p..

Gr Patrick
 
Zo net even op internet wat rond gesnuffeld mbt de aansturing voor de deuren van de retracts.....
Ik heb eigenlijk alleen maar iets kunnen vinden dmv een extra luchtsysteem...
Ik zocht eigenlijk nog naar mogelijkheden met bv een mechanische aansturing ofzo,zodat ik de mogelijkheden met elkaar kan vergelijken wat evt de beste optie zal zijn.

Gr Patrick
 
Back
Top