gaskabel zenoah Zg38

op de duitse fora zie ik mensen die de bediening van het gas maken door middel van een staalkabel, er word dus alleen aan getrokken en de Carburateur moet zelf weer sluiten...

zijn er ervaringsdeskundige aanwezig ???

Groeten, jeroen
 
Afhangkelijk van welk type 38 zit er een veertje op de walbro carburateur.
Het veertje 'trekt' de carburatuer dan altijd weer naar de nulstand.
 
Laatst bewerkt:
ik gebruik het ook zo op mijn zg62.
het veertje sluit de carburateur en een dunne staalkabel trekt hem open.
Tot op heden geen problemen hiermee.
 
zijn er ervaringsdeskundige aanwezig ???

Groeten, jeroen

Yes :yes:

Ik neem een perlontouwtje tussen de cab. en servo .

Veertje altijd laten zitten ,ook als je een stangetje als aansluiting neemt .

En op de hevel van de cab. zet ik nog een servo heveltje met een M2 boutje vast om een langere weg te krijgen , hierdoor kan je precieser gas geven . ;)

Mvg Johan
 
Ik vind dit geen veilige methode. Het veertje is een extra veiligheid voor wanneer je stuurstang loskomt of het touwtje breekt. Echter, na enkele jaren gaan die veertjes stuk (ik vlieg veel en ze zijn haast allemaal stuk bij mij).
Met het touwtje zit je dan in de problemen, terwijl ik het bij m'n starre stuurstang bij een onderhoudje wel opmerk.
 
Ik vind dit geen veilige methode. Het veertje is een extra veiligheid voor wanneer je stuurstang loskomt of het touwtje breekt. Echter, na enkele jaren gaan die veertjes stuk (ik vlieg veel en ze zijn haast allemaal stuk bij mij).

Ik heb noch nooit gehat dat de veer gebroken is .(en ik zet hem vaak nog strakker) .

Ook voor mijn werk in Duitsland heb ik veel motorzagen in de hand gehat en gerepareert waar van vele heel oud waren .

Maar het gasveertje heb Ik nog nooit moeten wisseln .

Mvg Johan
 
Heb het zelf ook wel eens zo uitgevoerd, gewoon wat closed-loop draad aan de hevel vastgemaakt en een dun geleidingskabeltje, werkte prima.

Grt.
 
Back
Top