diffs locken

ruudxd

Forum veteraan
hallo allen,
ik wil gaan driften met me hpi e10.
ze zeggen dat het handig is om dan je diffs te locken.
ik heb 4 vragen
1:waar zitten je diffs?
2:wat doen ze?
3:wat gebeurd er als je ze lockt?
4: hoe kun je ze locken?


alvast bedankt,
Ruud
 
1. Aan de voor- en achterkant van de auto waar de aandrijfassen uit komen
2. Ze zorgen ervoor dat in een bocht het linker- en rechter wiel verschillende snelheden kunnen draaien om zo rolweerstand in de bochten tegen te gaan
3. Als je ze locked is er geen diff werking meer en heb je een starre as
4. Als het kogeldiffs zijn kun je ze heel strak aandraaien, tandwieldiffs kun je hele dikke olie in doen of op een andere manier vastzetten (zijn al hele inventieve mensen geweest dus...) Je kan ook kijken of er spools te krijgen zijn en die ipv de diffs monteren. Dan heb je dezelfde werking...

Joost.
 
Ruud,

Je gaat inderdaad beter driften met gelockte diffs.

Wat doen ze: ze zorgen ervoor dat je linkerwiel harder kan draaien als je rechterwiel (of andersom), dus als je ze lockt, en je draait gaan je beide wielen even hard draaien maar omdat je draait ga je beginnen te schuiven (en dus driften).

Ik heb die van mij eens gelockt door er gewoon een stukje stof in te steken, je kan ook papier gebruiken gewoon iets anders waardoor je tandwieltjes niet meer gaan draaien, je kan er ook lijm of zo indoen, maar dat is permanent en zou ik dus niet doen.

Je diffs zitten telkens tussen je 2 wielen (dus in het midden van je wagen, tussen je 2 voorste wielen, en hetzelfde maar dan vanachter)

Maar ik ben geen specialist dus het kan zijn dat ik ergens een steekje heb laten vallen !

Grtz
Joris

edit: Joost was me voor ;)
 
Laatst bewerkt:
hallo allen,
bedankt voor de info!
kan een van jullie mij een foro van kogel diff en een tandwiel diff sturen?
en wat zij spools?
kan een van jullie mij dat in een beetje kinderlijke woorden uitleggen?
(ben 10)


alvast bedankt,
Ruud
 
ball%20diff.jpg

Kogeldiff(oftewel balldiff) Binnenin zitten kleine balletjes

diff400.jpg

Tandwiel diff

53877.jpg

Spool

Die werkt gewoon als overbrenging van het rijden laat maar zeggen..
 
ey,
als je je diffs wil locken moet je ze er dan ook uit halen?
of hoef je alleen maar wat ondedelen weg te halen en dat een kapje en het aandraaien?
en hebben jullie nog tips hoe ik dat kan doen?



alvast bedankt,
Ruud
 
Als je een ball diff hebt(kogeldiff) dan moet je hem eruit halen, balletjes eruit halen, heel strak dichtdraaien en weer terug plaatsen, heb je een tandwieldiff dan moet je hem bijvoorbeeld met papier volgooien of met een paar rubber stukjes van een rubbere slang en zo zijn er nog meer manieren, maar je moet hem dus echt eruit halen en openen..
 
haha dat is me wat
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kom op hij is 10 jaar zegt hij. Dit forum is toch voor vragen als je er zelf niet meer uitkomt ? En misschien dat het op wikipedia met wat moeilijkere woorden staat beschreven.
 
kun je mij ook een link geven?
en ik weet nu (dankzij jullie) waar ze zitten!!!!
waarom zou ik dit soort vragen niet stellen?
ik weet nu waarze zitten en dus moet ik nu weten hoe ik ze kan locken natuurlijk


Ruud
 
Ruud, als je ze eruit hebt en je komt er nog niet uit. Probeer eens een fotootje te maken van de diffs als ze open zijn. Dan kunnen we er meer mee dan alleen letters zwart op wit...
 
oké
enne ik was net nogal pissig sorry
heeft een van jullie nog een link met info over hoe ik mijn foto's op deze site kan zetten?



alvast bedankt,
Ruud
 
haha dat is me wat
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mex101, misschien wil hij gaan driften en dan is het wel gebruikelijk dat de diffs ge-locked worden...

Ruud, mail anders maar even je foto door dan zet ik hem wel online voor je...

Joost.
 
Onroad wagens = nooit het diff locken
Wagens die rijden op asfalt = nooit het diff locken

En waarom niet omdat je dan heel slecht de bocht door komt. Je buiten wiel heeft altijd een grotere draaicirkel dan het binnen wiel. Als je ze vast zet (100% sperr) gooi je alles in de soep.

Dat moet je ze is bij 1/10 Onroad elektro vertellen. Daar is het tegenwoordig juist heel erg in om een spool aan de voorkant te rijden ofwel een gelocked diff (Zelfde resultaat) te rijden. Die gasten gaan nog steeds de bocht door hoor. Nog hard ook.
 
Ik heb het achterdiff van mijn TT01 gelockt met WC-papier. Is nml heel dun en heel soepel. En ook weer heel makkelijk te verwijderen.
 
Als je wilt driften is het achterdiff locken iets wat je gewoon moet doen en natuurlijk PE bandjes.. Als je zijn post had gelezen had je het geweten;)

@Ruud: Probeer foto's online te krijgen, dan kunnen we je verder helpen;)
 
Back
Top