multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Linken naar Conrad lukt niet.
Als je het bestelnummer geeft dan kunnen we zien wat je bedoelt.
 
Waarom niet iets meer uitgeven en dan een EasyStar RR kopen, je hebt de zender tenslotte al. Je ziet hoe populair de EZ* is, dat is niet voor niets ;)
 
Omdat dit vliegtuig (denk ik toch) ongeveer dezelfde kwaliteit bied voor toch wat minder geld.

Een EZ met ontvanger kost je toch snel 150 euro, bij dit vliegtuig kan ik die extra 50 euro binnenkort een een motor steken.
 
Mijn excuses, dit is het bestelnummer:
Bestnr.: 205236 - 89

had ik ook al gezien, ik heb hem ergens gepost kijk maar eens bij de discussies die ik gestart heb. Daar vind je hem onder look-a-like easystar... maar ik ben dan tog maar overgegaan op sparen voor een echte easystar.
In jouw geval denk ik dat je beter een losse easystar koopt en een regelaar enzo omdat je al een zender hebt en ook een lipo.., maar dit is ook maar mijn mening he.Met de zender die bij de wildhawk zit ben je wellicht tog niet veel. Hier kan je het goedkoopst een easystar kopen => Natterer Modellbau over die site staan goede reacties opt fourm dus ik denk dat ie wel te vertrouwen moet zijn... hier is de directe link naar de easystar => Natterer Modellbau - BK EasyStar 002317

grts,

niels
 
Zoek hier op het forum eens naar de Protech Skyraider?
Een complete set met alles wat je nodig hebt om te beginnen voor 129 Euro.
Kwaliteit is nog aardig goed ook.

Deze had ik al gezien bij mijn lokale rc-winkel, ik vroeg er dan ook naar een de verkoper zei dat er toch een kwaliteitsverschil tussen de 2 zat, de protech is namelijk van een ander materiaal gemaakt, het zou een stuk zachter zijn en sneller stuk gaan.
 
Bij RCTechnics heb je zo'n regelaar voor €18,50 met een goed failsafe stand waarbij je in eerste instantie nog half gas kunt vliegen en als je dan nog door gaat blijven je servo's tot het meest kritische moment doorwerken (als je dan doorvliegt heb je het ergens goed gemist bij het uitdelen van verstand :D).
hoj,

bedankt voor het advies, (Huibert jij ook bedankt he,)

hmm ik zou liever bij allemaal onderdelen van multiplex blijven: want ik kan niet solderen, dus heb ik liefst dat alles van de eerste keer goed op elkaar past...
Ik heb even gezocht op de site waar ik men easy zal kopen (natterer modelbau) of ze een regelaar van MPX hebben. Ze hebben er een nl. deze => Natterer Modellbau - Regler PiCO-Control 600 EMK (UNI) 152111 is die goed ?

alvast bedankt,

niels
 
De Skyraider kan je in Tilburg bij Coenraad krijgen voor 100 euro:
Skyraider Coenraad Elektro Vliegtuigen
Maar als je al een MX12 hebt, dan ga je toch geen RTF meer kopen?
Neem eens contact op met een modelbouwzaak die de Easy verkoopt (bijv. ook Coenraad, is dicht bij België) en informeer wat een komplete set, maar zonder zender, je zou kosten. Volgens mij hoef je niet veel meer dan 100 euro uit te geven - voor een echte EasyStar!
 
Ja, ondertussen heb ik al een easy star besteld.
De gewone kale versie, met een 14A esc.
Dan heb ik een ontvangertje gescoord tegen vrijdag (kon ik nog ruilen tegen een blade balancer van m'n heli) en 2 goede futaba servo's voor 12,5 per stuk.

Dus weet ik al wat ik na de exames ga doen ;-)
 
halo,

Ik heb nog een vraag, als ik mijn EZ heb dan zal ik die op de fiets moeten meenemen (+-15Km)
Nu was mij probleem om hem te vervoeren. Eerst dacht ik om een fietskar te maken. Maar nu was ik in de doe-het-zelf zaak en zag daar PVC rioolbuizen staan met een diameter van 125 mm, deze waren niet duur... Ik dacht mss kan ik (als de vleugels van de romp zijn) de romp van de easy in zo'n buis steken en op men rek (vanachter op de fiets) of op mijn rug(met 2 schouderriemen) meedoen, dan alleen nog zien hoe de vleugels mee te doen, suggesties zijn altijd welkom!
maar kan iemand mij vertellen of de easy in zo'n buis zou passen ?

grts,

niels
 
Ik ben al vele malen naar het veld gefietst met de easystar in een grote boodschappentas. Daar zat dan ook nog eens de zender in en een klein powerstation met lader voor de lipo's.
 
Een beter idee lijkt me:
Neem een gewone boodschappentas, die je aan je bagagedrager kan hangen.
Maak hoesjes voor de vleugels, gebruik daarvoor bolletjesplastic.
Natuurlijk kan het er niet helemaal in, maar als je een beetje stevige fietstas hebt kan je romp en vleugels naar achteren laten uitsteken en hoeft de tas niet gesloten. Als je wil vermijden dat het teveel gaat rammelen doe je er nog wat bolletjesplastic tussen.
Dan kan je hele spul bij mekaar in de fietstas en er kan ook nog een pakje brood bij...
 
...wel even oppassen dat je, bij aankomst, niet afstapt door je been achterlangs te zwaaien... :rolleyes:
 
bedankt voor de ideeën,

kdenk dat ik voor het stevige boodschappentas idee zal gaan...
maar zou de easy in zo'n buis passen ?

grts,

niels
 
Hallo,

ff een beginnersvraag.:confused:
Heb vanmiddag ook een Easystar ARF gekocht , met een 11.1V lipo erbij
Kan ik daarmee vliegen met de orginele motor ???
Want ik zie net op dit forum dat die maar 6V is
Dat had de verkoper dan toch moeten zeggen ?

Alvast bedankt
 
Kan eigenlijk niet, motor zal vrij snel versleten zijn. In de praktijk kun je nog wel eens mazzel hebben, enkelen redden het om de motor 2 seizoenen heel te houden. Als je het wil proberen let dan wel op dat de regelaar minsten 15Ampere kan hebben, liefst meer.
 
Hallo,

ff een beginnersvraag.:confused:
Heb vanmiddag ook een Easystar ARF gekocht , met een 11.1V lipo erbij
Kan ik daarmee vliegen met de orginele motor ???
Want ik zie net op dit forum dat die maar 6V is
Dat had de verkoper dan toch moeten zeggen ?

Alvast bedankt
Hahaha, gaan alle Baja-rijders nu Easy Star vliegen? 8O :? Bij ons vliegt ondertussen ook iedereen met een Easy Star en ligt de Baja min of meer in de hoek. ;)

Wat Huibert zegt, zorg in ieder geval voor een pittige regelaar. Bij voorkeur één met een ingebouwde LiPo-saver om je accu heel te houden (zie linkjes een pagina terug).

Ik vlieg zelf ook 3S met een 30A regelaar en APC 6x4 propellor. En dat gaat prima. Tenzij je als een raket wilt of bij "last second" acties laag bij de grond vlieg je eigenlijk niet vol gas. Voor het stuntwerk met snel duiken, kleine loopings en razend snelle bochten waarbij de vleugels helemaal opkrullen gebruik is de 3S. Voor het rustigere vliegwerk vlieg ik een 2S LiPo.



Gisteren even de rolroeren in een extra setje vleugels zitten knutselen. Vandaag even afmaken en dan morgenavond even testen. Zal mij benieuwen. :cool:

easy-ailerons1.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top