Waarmee heb jij vandaag gevaren? (RC dan wel te verstaan... ;-) )

Die voorzitter staat er goed op! Toch niet jaloers Herman, of ben jij die voorzitter toevallig? Nog enig idee v.w.b. de actieradius van de Bismarck? Of met andere woorden; Hoe lang gaat de accu mee? Gr. Klaas.
 
Toch niet jaloers Herman, of ben jij die voorzitter toevallig?

Nee, niet jaloers hoor, en ik sta op de foto met de Micro-Magic, met de rug naar de camera.
Mijn teerbeminde admiraal staat wel bij de afdrogende dames. Wij hebben immers altijd een handdoek mee op de schepen af te drogen. :)

Nog enig idee v.w.b. de actieradius van de Bismarck? Of met andere woorden; Hoe lang gaat de accu mee?
Daarvoor geraak ik op zondagmorgen niet vroeg genoeg uit bed. :) Half uurtje gevaren, geen tekenen van batterijmoeheid.
Wel stelde ik achteraf vast dat die steppermotors, zelfs aan een voeding van 3,5V, behoorlijk warm hadden. Nu kunnen mijn tere kantoorvingertjes niet zo goed tegen hoge temperaturen, maar ik vond ze alle 4 toch behoorlijk heet.

Als het dek op de romp ligt kan ik de stroom niet meer onderbreken. Daarom zou ik willen één van de torens van het secundair geschut aan de onderzijde voorzien van een nok die een schakelaar aanstuurt.
De microschakelaars die ik heb, en die daarvoor geschikt zouden zijn, kunnen echter maar tot 5A aan. met al die stroomverbruikers vrees ik echter daar boven te komen, te weten, 3 zuinige buitenlopertjes, maar ook de geluidsmodule, verlichting, servo's en 4 dorstige steppermotors, zelfs in rust.
Ik vrees dat ik eens ga moeten investeren in een ampèremeter die iets meer aankan dan de schamele 200 mA van mijn bijna antieke multimeter van ongeveer 45 jaar oud.
 
Sta je toch voor een diepte-investering Herman. In twee van mijn scheepjes heb ik volt/amp meters ingebouwd. Puur om tijdens onderhoud of modificaties te zien wat er gebeurt.
https://nl.aliexpress.com/item/1005...428787!rec!NL!904549329&gatewayAdapt=Msite2Pc
Daarop zag ik dat in mijn Smit Finland de ene aandrijflijn onbelast meer stroom trok dan de ander. Ook viel me op dat bij roer aan boord de servo 400mA bleef trekken. Liep net op de laatste mm klem. Varend zijn de displays niet zichtbaar. Had nog zo'n metertje over en die in een kastje gebouwd. Ingang met een 5,5 mm adapterplug en uitgang met banaanstekkers. Ideaal ding om stroom te meten. Ook bij het laden van de accu's. Heb een regelbare voeding, maar die geeft alleen voltage aan.
Een jaar of 10 geleden zag ik bij Lidl een digitale multimeter liggen voor 15 Euro. Kon de oude deels defecte analoge meter met pensioen. Heeft meer dan 30 jaar dienst gedaan. Kijk maar of dat ding van Ali iets voor je is. Gr. Klaas.
 
Kijk maar of dat ding van Ali iets
Na enkel gekende websites afgeschuimd te hebben viel mijn oog inderdaad op iets dergelijks.
Om het zekere voor het onzekere te nemen, had ik echter graag een iets hoger bereik.
Het model dat je aanhaalt is zeer prijsgunstig.
Ik heb echter inmiddels al deze diymore Digitale voltmeter, 2 stuks DC 100 V 100 A, voltmeter ampèremeter met shunt, multimeter, 2-in-1 paneel ampère voltage stroommeter tester : Amazon.nl: Klussen & gereedschap besteld. :)
Vroeg of laat wil ik één van de oude modellen met kanjers van borstelmotoren uitmeten, en je zal bij het openzetten van het gas maar eens net boven de 10A trekken. :eek:

Toch bedankt voor het meedenken. :thumbsup:
 
zo pannekoeken vaardag zit er op
niet zoveel volk maar het was desondanks de wind in de voormiddag toch nog een plezante dag geworden
Afbeelding van WhatsApp op 2023-07-16 om 13.04.53.jpg
Afbeelding van WhatsApp op 2023-07-16 om 13.05.01.jpg
Afbeelding van WhatsApp op 2023-07-16 om 13.05.13.jpg
Afbeelding van WhatsApp op 2023-07-16 om 13.06.22.jpg
Afbeelding van WhatsApp op 2023-07-16 om 13.07.30.jpg
Afbeelding van WhatsApp op 2023-07-16 om 13.18.16.jpg
Afbeelding van WhatsApp op 2023-07-16 om 13.39.30.jpg
Afbeelding van WhatsApp op 2023-07-16 om 13.39.42.jpg

het grasplein "lachen " nodigde uit om eens wat met de auto's los te gaan
in mol kan er zo hard niet gereden worden
en ik heb ook gevaren dus het was een mooie dag .

gr raf
 
Back
Top