Ik was toen ik wedstrijden vloog misschien 1000 euro per jaar kwijt en dan hoofdzakelijk aan diesel.
Maar toen ik in Alkmaar werkte en in Stompetoren recreatief vloog echt niet.
Je hoeft ook niet lid te worden van een club en al helemaal niet van de KNvVL, wildvliegen is nog steeds toegestaan.
Een normaal clublidmaatschap zit rond de 100 euro.
Electrovliegen kost geen brandstof en laden deed ik op de club, uit de accus en zonnepanelen.
Maar ik had het over kosten van modellen en bouwpakketten.
Gebruikskosten heb je zelf in de hand.
Een simpel trainerkitje kost nu bijna 200 euro.
Een paar jaar geleden nog 150 of minder.
Ook de schuimpies vragen ze nu de hoofdprijs voor.
Gewoon misbruik maken van de situatie.
Ik sprak iemand die wat grote merken verkoopt, hij werkt bij een importeur.
In coronatijd konden ze de vraag niet aan, hij moest overwerken.
Dus gingen ze de prijzen verhogen om de vraag iets naar beneden te krijgen.
Maar er zijn dus gekken die de hoofdprijs willen betalen voor iets wat het niet waard is.
GJ
Maar toen ik in Alkmaar werkte en in Stompetoren recreatief vloog echt niet.
Je hoeft ook niet lid te worden van een club en al helemaal niet van de KNvVL, wildvliegen is nog steeds toegestaan.
Een normaal clublidmaatschap zit rond de 100 euro.
Electrovliegen kost geen brandstof en laden deed ik op de club, uit de accus en zonnepanelen.
Maar ik had het over kosten van modellen en bouwpakketten.
Gebruikskosten heb je zelf in de hand.
Een simpel trainerkitje kost nu bijna 200 euro.
Een paar jaar geleden nog 150 of minder.
Ook de schuimpies vragen ze nu de hoofdprijs voor.
Gewoon misbruik maken van de situatie.
Ik sprak iemand die wat grote merken verkoopt, hij werkt bij een importeur.
In coronatijd konden ze de vraag niet aan, hij moest overwerken.
Dus gingen ze de prijzen verhogen om de vraag iets naar beneden te krijgen.
Maar er zijn dus gekken die de hoofdprijs willen betalen voor iets wat het niet waard is.
GJ