De Ogar, oude model met vernieuwing.

Ogar, onder de pleisters, maar ze kan alweer lachen.
ogar pleister.jpg
 
Dat lijkt gelukkig nog alleszins mee te vallen... Gelukkig maar, want we moeten beslist nog eens (proberen te) formatievliegen....
 
Precies! We moeten Peter toch wel even kietelen, want after all, hij is toch de aanstichter van dit hele verhaal.

Met wat geluk heb ik een dezer dagen mijn nieuwe cockpitglas van Sebastiaan, dan kan ik langzaam aan ook beginnen de mijne "een beetje mooi" (een beetje minder lelijk) te maken...
 
Zou Gertjan ze al in productie hebben... Er komen er zoveel los...
 

Bijlagen

  • IMG_20210711_190524_371_hdr.jpg
    IMG_20210711_190524_371_hdr.jpg
    374 KB · Weergaven: 223
  • IMG_20210711_190539_464_hdr.jpg
    IMG_20210711_190539_464_hdr.jpg
    321,1 KB · Weergaven: 212
Ik zit te wachten op mijn cockpitkap, maar voor de rest ben ik er klaar voor, zeg maar wanneer er gevlogen kan worden, en waar...
 
Nou... linksom of rechtsom: die Ogar van Maarten is dus écht iets speciaals... Dat ding is vederlicht (echt "amazing") en vliegt prima, ik heb het met eigen ogen kunnen zien.

Ben je er al achter waarom die laatste vlucht de boel zo raar reageerde?
 
En het landingsgestel van Bertus is de beste constructie gebleken. Ik ga de mijne volgens het zelfde principe aanpassen: de krachten van wiel, scharnier en demping grijpen in één box aan en die box vast aan de bodem zetten.

Niets gevonden waarom mijn Ogar de laatste vlucht zo vreemd reageerde, dus ja, de conclusie moet daarom zijn dat ik het zelf was.
 
γνῶθι σεαυτόν :rolleyes:
Ik ga wel m'n mooie gasdemper gebruiken bij het landingsgestel, dus de uitvoering wordt iets anders, maar het principe neem ik over.
 
Back
Top