Frsky Tandem X20 met Ethos OS

Heb wel een ander probleem. Haalde gisterenavond de zender uit de bijgeleverde koffer/tas is het handvat tevens ook de interne antenne afgebroken aan 1 kant.

Hallo Williamm , hoe kon/kan dit gebeuren handvat zender gebroken ,
zender klemt in koffer ?
gevallen op de grond ?
ongelukje ?
MVG Xat
 
Frsky specialisten een vraagje ik ben in het bezit van Horus x10 op os en een taranis x9d plus op open tx nu heb ik 3 toestellen verloren 2 met benzine motor electronisch ontsteking 1 met Magneto op ongeveer 1 jaar nu zondag een toestel electro verloren met duo besturing via kabel mijn ontvangers zijn X8r X8r pro s6r deze zijn 4 maanden geleden een update gekregen.de electro is een v8 serie waar ik jaren mee gevlogen heb op mijn x22van Graupner zonder problemen.
Dus ik ben aan het denken om de frsky x20 tandem of een radiomaster Max ik ben in het bezit meerdere ontvangers op accts een stuk of tien kan deze eventueel dan ook gebruikt worden bij frsky tandem.
Wie wil mij eventueel de voor en nadelen geven over deze twee merken.
Alvast bedankt voor de reactie grtjs marc
 
Frsky specialisten een vraagje ik ben in het bezit van Horus x10 op os en een taranis x9d plus op open tx nu heb ik 3 toestellen verloren 2 met benzine motor electronisch ontsteking 1 met Magneto op ongeveer 1 jaar nu zondag een toestel electro verloren met duo besturing via kabel mijn ontvangers zijn X8r X8r pro s6r deze zijn 4 maanden geleden een update gekregen.de electro is een v8 serie waar ik jaren mee gevlogen heb op mijn x22van Graupner zonder problemen.
Dus ik ben aan het denken om de frsky x20 tandem of een radiomaster Max ik ben in het bezit meerdere ontvangers op accts een stuk of tien kan deze eventueel dan ook gebruikt worden bij frsky tandem.
Wie wil mij eventueel de voor en nadelen geven over deze twee merken.
Alvast bedankt voor de reactie grtjs marc

Voordat je overgaat tot aankoop van een andere zender kun je jezelf beter de vraag stellen waardoor de crashes zijn veroorzaakt. Het kan meerdere oorzaken hebben. Het hoeft niet aan de zender / ontvanger te liggen. In dat geval is een andere zender kopen niet de oplossing.

Een zender kan in principe makkelijk 10-15 jaar mee. Of dit ook geldt voor Frsky kan ik je niet vertellen. Ik gebruik zelf geen Frsky.

Grt,

Arnoud.
 
Je hebt over een periode van een jaar meerdere toestellen verloren geef je aan en daarnaast vertel je dat je 4 maanden geleden je ontvangers hebt geüpdate.

Hoeveel toestellen ben je dan verloren met de oude firmware en hoeveel met de nieuwe en wat waren de oorzaken en omstandigheden dat je die toestellen verloor.

Zomaar een andere zender kopen terwijl het probleem musschien ergens anders ligt gaat je niet helpen.
 
Hallo Williamm , hoe kon/kan dit gebeuren handvat zender gebroken ,
zender klemt in koffer ?
gevallen op de grond ?
ongelukje ?
MVG Xat

Als de bijgeleverde grips om de zender laat zitten in de koffer, zit de zender heel strak en klemt in de koffer en vooral bij het gedeelte waar het handvat/antenne in valt. Bij eruit halen, bleef de zender achter het schuim hangen en brak dus af. Inmiddels nieuw handvat erop en de grips die ik toch niet gebruik in de kast gegooid.
 
Frsky specialisten een vraagje ik ben in het bezit van Horus x10 op os en een taranis x9d plus op open tx nu heb ik 3 toestellen verloren 2 met benzine motor electronisch ontsteking 1 met Magneto op ongeveer 1 jaar nu zondag een toestel electro verloren met duo besturing via kabel mijn ontvangers zijn X8r X8r pro s6r deze zijn 4 maanden geleden een update gekregen.de electro is een v8 serie waar ik jaren mee gevlogen heb op mijn x22van Graupner zonder problemen.
Dus ik ben aan het denken om de frsky x20 tandem of een radiomaster Max ik ben in het bezit meerdere ontvangers op accts een stuk of tien kan deze eventueel dan ook gebruikt worden bij frsky tandem.
Wie wil mij eventueel de voor en nadelen geven over deze twee merken.
Alvast bedankt voor de reactie grtjs marc

Wat Arnoud zegt klopt.
Ik kan mezelf niet voorstellen dat de crashes door de zender/ontvanger komt.
Er zijn honderduizenden mensen die Frsky vliegen, ook brandstof modellen en jets.
Als ze echt bij bosjes naar beneden zouden komen dan zou Frsky al niet meer bestaan.
Heb je je logging aanstaan?
Is daar iets op te zien?
Stroomvoorziening naar de servo's in orde, bij brandstofmotoren, ontstekingskabels afgeschermd?
Servos opgehangen in rubber tules?
Alles nalopen of na laten lopen door een ervaren iemand.
Iemand anders kijkt anders naar dingen dan jijzelf, een second opinion is altijd beter.

Wat betreft het schuim in de koffer van de Tandem.
Ik ga kijken of ik wat ruimte kan maken door wat weg proberen te schuren, het klemt inderdaad behoorlijk.

GJ
 
Hoi Arnoud,

Misschien lees ik er over heen maar met welke combi's had je de verliezen en wat gebeurde er?

Ik zie Horus, X9D, ACCST en die V8 is zelfs een ander protocol toch?

Is er een factor te bedenken die in al die gevallen mee deed, behalve jij zelf? (een accu, een sensor, locatie, whatever).

Een Horus EN een X9D die tegelijkertijd falen vind ik niet erg waarschijnlijk en sowieso hebben ze intussen een goeie track record. De ontvangers is misschien iets waarschijnlijker (Update) maar met die V er tussen weer niet.

Hoewel je er nu niet veel mee opschiet zou ik inderdaad denken aan iets in je (en onze) blinde vlek, iets waar we nog niet aan gedacht hebben.

Hoe dan ook succes & keep us posted!

Peter
 
Ik heb 2 kommetjes gesneden in het schuim.. je ziet er bijna niets van maar met 2 vingers trek je hem er dan heel gemakkelijk recht uit.
 

Bijlagen

  • X20 Gimbal Protector.jpg
    X20 Gimbal Protector.jpg
    200,5 KB · Weergaven: 219
Hoi Arnoud,

Misschien lees ik er over heen maar met welke combi's had je de verliezen en wat gebeurde er?

Ik zie Horus, X9D, ACCST en die V8 is zelfs een ander protocol toch?

Is er een factor te bedenken die in al die gevallen mee deed, behalve jij zelf? (een accu, een sensor, locatie, whatever).

Een Horus EN een X9D die tegelijkertijd falen vind ik niet erg waarschijnlijk en sowieso hebben ze intussen een goeie track record. De ontvangers is misschien iets waarschijnlijker (Update) maar met die V er tussen weer niet.

Hoewel je er nu niet veel mee opschiet zou ik inderdaad denken aan iets in je (en onze) blinde vlek, iets waar we nog niet aan gedacht hebben.

Hoe dan ook succes & keep us posted!

Peter
Het probleem is zondag aan het lesgeven master horus leerling taranis met externe module voor de ontvanger v8fII met ongeveer 30 vluchten zonder problemen tot er geen controle meer was nu zondag.met de benzine toestellen is er eentje dat meer dan 100 vluchten had en dan niets meer geen controle gas af gezet en toch de grond in met volle gas dus ik weet het niet meer
 
Ik lees nog steeds niks dat erop wijst dat er een probleem is met 1 van beide zenders.

Wat ik wel zou doen bij een volgend toestel is die externe module eruit en een goede RX8R pro ontvanger erin zetten eventueel gekoppeld aan een 2e ontvanger voor redundancy.

Maar misschien vlieg je wel met een hele slechte ontvangeraccu of een goedkope schakelaar tussen ontvangeraccu en ontvanger. Dan kan je zenders blijven kopen, maar als daar het probleem ligt dan los je niks op met een andere zender.
 
Voor de benzinemotor zenoa magneto was een gewone x8r met zoals is gemeld had meer dan genoeg vluchten mijn ontvanger batt.worden om de 2 jaar vervangen veel of wijnig gebruikt en dat was met de taranis de andere twee met electr.onsteking was met de horus ook x8r en de schakelaars zijn pin emcotecs
 
En heb je na de crash nog gekeken wat er wel en niet werkte?

Heb je de zender zo ingesteld dat hij de gegevens logt? Dan zou je bijvoorbeeld kunnen kijken wat de accu spanning qas en de rssi waarde bijvoorbeeld.

Ik heb al een paar jaar een Horus en daarvoor een Taranis hoofdzakelijk met X8R en Rx8R ontvangers en eigenlijk geen problemen. Tenminste niet met de verbinding. Heel soms een low rssi waarschuwing als ik hoog ( lees te hoog) vlieg en dan nog alleen als ik de antennes er onfatsoenlijk ingepropt heb. Leg ik de antennes dan netjes onder 90° ten opzichte van elkaar dan heb ik dat probleem ook niet meer.
 
Gebruikers,

Heeft iemand al eens gekeken of de voltage indicatie van de lipo gekalibreerd is vanaf fabriek?
Mijne is onderweg.
Groet Hans
 
Bij eruit halen, bleef de zender achter het schuim hangen en brak dus af.

Als ik dit zo lees, dan klinkt het alsof het een heel kwetsbaar punt is.
Of was er een vergissing, dat je dacht dat hij zo erg klemde in de schuim, dat je er harder aan trok en daarmee de schade is ontstaan.

Want als het zo snel afbreekt, dan moet frsky maar een voorraadje aanleggen, want dan sneuvelen er nog velen.
 
Snel lijkt mij wel mee vallen, het incident van William is echt het eerste incident wat ik lees gezien over heel veel groepen. en als het echt een dingetje was dan had bijvoorbeeld RC-Groups of frsky-forum.de er direct vol mee gestaan.
Ik denk toch dat de zender er per ongeluk te geforceerd uit is getrokken aan de display zijde. (vanaf de onderkant onmogelijk dat je de beugel belast) ik vlieg er nu al de hele week mee dag in dag uit, houd ook de zender daar aan vast. en dat is best stevig hoor. en gaat tig keer in en uit de koffer.
Zonder problemen. ik heb alleen 2 inkepingen gesneden zodat je hem nog makkelijker eruit kan halen. maar dat heb ik met alle zenders gedaan X10/X12.
 
Als je hem aan de onderkant eruit trekt komt ie er vrij makkelijk uit.
Even aanwennen.
Wat betreft voltage ik heb hem net gemeten.
De zender geeft 7,3V aan, gemeten met een geijkte meter is het 7,348
Dus ja, hij is gecalibreerd.
Je kan trouwens zelf de alarmspanning ook aanpassen.

GJ
 
Snel lijkt mij wel mee vallen, het incident van William is echt het eerste incident wat ik lees gezien over heel veel groepen. en als het echt een dingetje was dan had bijvoorbeeld RC-Groups of frsky-forum.de er direct vol mee gestaan.
Ik denk toch dat de zender er per ongeluk te geforceerd uit is getrokken aan de display zijde. (vanaf de onderkant onmogelijk dat je de beugel belast) ik vlieg er nu al de hele week mee dag in dag uit, houd ook de zender daar aan vast. en dat is best stevig hoor. en gaat tig keer in en uit de koffer.
Zonder problemen. ik heb alleen 2 inkepingen gesneden zodat je hem nog makkelijker eruit kan halen. maar dat heb ik met alle zenders gedaan X10/X12.

Ik denk dat ik iets te hard en geforceerd uit het schuim heb getrokken. Heb het incident gemeld bij BangGood en heb 22€ refund ontvangen om een nieuwe beugel/antenne aan te schaffen. T9hobby in de UK heeft ze op voorraad en kosten ongeveer 21€ ex. Verzendkosten uiteraard. Inmiddels ook de inkepingen aan de zijkant erin geneden en nu is de zender makkelijk uit het schuim te halen. Heb helemaal geen spijt van de zender.
 
Back
Top