View media item 250872Toen ik in 1980 in Veenendaal bij Quartel naar de bouwdozen keek viel mijn oog op de supergrote doos van Robbe .. als een blok was ik verliefd als 14 jarige op dit toestel de Ogar ... destijds 350 gulden, een megabedrag destijds.
Een week later op mijn fiets vanuit Amersfoort met al mijn spaargeld van de krantenwijk het toestel aangeschaft, weet nog wat een drama om dat ding terug naar huis te krijgen op de fiets..
Mijn vorige vliegtuig was de UHU met klokje en een onbekende zwever met afstandsbesturing... dus veel ervaring had ik niet
en was niet lid van een club.. dus moest het alleen uitzoeken.
Binnen 3 weken gebouwd, zonder motor maar met starthaak, was van plan om hem aal het elastiek omhoog te brengen.. De remkleppen en de Aillrons afgeplakt, wist eigenlijk niet waarvoor het diende.. Omhoog aan het elastiek was niet zo'n goed idee, binnen hele korte vliegtijd was ik weer beneden.. Bij zijn laatste vlucht ging het hoogteroer stuk en daarna is hij 39 jaar met mij meeverhuisd, en in de opslag beland... maar de liefde is nooit verdwenen voor dit monster.... Hij gaat weer vliegen, met electromotor, de oude lineaire servo's eruit.. 6 september, op de landelijke Epsilondag in Soest vraag ik ontheffing om met een duwprop te mogen vliegen ... De remaiden zal een feit zijn..
Ondertussen heb ik er 4.. waarvan 3 met de nodige schade, 2 worden opgebouwd en voorzien met een ander profiel..Getekend door Maarten van de " Hortens " en 1 gaat naar net zo'n liefhebber als "ik zei de gek"
Aankomende maanden wordt het spannend, maar we doen ons best tijdens deze lockdown..
Gr.Peter
Een week later op mijn fiets vanuit Amersfoort met al mijn spaargeld van de krantenwijk het toestel aangeschaft, weet nog wat een drama om dat ding terug naar huis te krijgen op de fiets..
Mijn vorige vliegtuig was de UHU met klokje en een onbekende zwever met afstandsbesturing... dus veel ervaring had ik niet

Binnen 3 weken gebouwd, zonder motor maar met starthaak, was van plan om hem aal het elastiek omhoog te brengen.. De remkleppen en de Aillrons afgeplakt, wist eigenlijk niet waarvoor het diende.. Omhoog aan het elastiek was niet zo'n goed idee, binnen hele korte vliegtijd was ik weer beneden.. Bij zijn laatste vlucht ging het hoogteroer stuk en daarna is hij 39 jaar met mij meeverhuisd, en in de opslag beland... maar de liefde is nooit verdwenen voor dit monster.... Hij gaat weer vliegen, met electromotor, de oude lineaire servo's eruit.. 6 september, op de landelijke Epsilondag in Soest vraag ik ontheffing om met een duwprop te mogen vliegen ... De remaiden zal een feit zijn..
Ondertussen heb ik er 4.. waarvan 3 met de nodige schade, 2 worden opgebouwd en voorzien met een ander profiel..Getekend door Maarten van de " Hortens " en 1 gaat naar net zo'n liefhebber als "ik zei de gek"
Aankomende maanden wordt het spannend, maar we doen ons best tijdens deze lockdown..
Gr.Peter
Laatst bewerkt: