Jörg Wonneberger Bücker Jungmeister 1/2 Schaal

Bouwplan omgedraaid en met slaolie ingesmeerd. Dus alles gespiegeld nu mbt het bouwen van de rechtse vleugelhelften.

PK1A3202-XL.jpg
 
Vleugelmiddenstukken. Onderste deel is vrij gecompliceerd: verankering landingspoten, bevestigingspunten flying wires, boutverbindingen met romp moeten voor het beplanken gemonteerd worden.

PK1A3224-XL.jpg



Bovenvleugel in elkaar gestoken

PK1A3225-XL.jpg



PK1A3226-XL.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vleugelmiddenstukken. Onderste deel is vrij gecompliceerd: verankering landingspoten, bevestigingspunten flying wires, boutverbindingen met romp moeten voor het beplanken gemonteerd worden.

PK1A3224-XL.jpg



Bovenvleugel in elkaar gestoken

PK1A3225-XL.jpg



PK1A3226-XL.jpg
Vleugelmiddenstukken. Onderste deel is vrij gecompliceerd: verankering landingspoten, bevestigingspunten flying wires, boutverbindingen met romp moeten voor het beplanken gemonteerd worden.

PK1A3224-XL.jpg



Bovenvleugel in elkaar gestoken

PK1A3225-XL.jpg



PK1A3226-XL.jpg
 
Zal hij nog wel lekker vliegen als hij zo licht blijft?
In mijn beleving moet zo'n grote kist al snel zo'n 80 kilo wegen.
Met iedere windvlaag stuitert hij heen en weer, of zal dat meevallen?
Het schaalvliegen zal hierdoor ook veel lastiger zijn lijkt mij.
 
Zal hij nog wel lekker vliegen als hij zo licht blijft?
In mijn beleving moet zo'n grote kist al snel zo'n 80 kilo wegen.
Met iedere windvlaag stuitert hij heen en weer, of zal dat meevallen?
Het schaalvliegen zal hierdoor ook veel lastiger zijn lijkt mij.

Euhm.. 80kg...??

het is een vliegtuig van hout he...

niet 1tje van beton ;)
 
Zal hij nog wel lekker vliegen als hij zo licht blijft?
In mijn beleving moet zo'n grote kist al snel zo'n 80 kilo wegen.
Met iedere windvlaag stuitert hij heen en weer, of zal dat meevallen?
Het schaalvliegen zal hierdoor ook veel lastiger zijn lijkt mij.


't is sowieso een goed-weer-vliegtuig...
Komt weliswaar een Powerbox Mercury (stabilisatie) in. Windstoten worden dan effectief uitgevlakt. Vleugelbelasting reken ik op 130gr/dm² wat ook niet echt pluimgewicht is.

Video van een JW Bücker op een winderige dag:
 
Laatst bewerkt:
Oké stabilisatie zal het vlieggedrag zeker ten goede komen.
Al vind ik het filmpje niet een schaal getrouw vliegbeeld maar dat ligt meer aan de man achter de knuppels.
Jammer dat er een 25 kilo grens is.
Zo'n grote kist moet eigenlijk zwaarder zijn.
Maar mooi is hij zeker.
Voor het slepen zou hij wel heel erg geschikt zijn, een laag eigen gewicht, hij kan dus prachtig schaalgetrouw oude zwevers slepen.
Het lijkt me een prachtig gezicht.

Succes met de verdere bouw je gaat als de brandweer.
 
Vleugelbelasting reken ik op 130gr/dm² wat ook niet echt pluimgewicht is.
Voor zo'n grote bak wel hoor....

Toelaatbare vleugelbelasting neemt héél rap toe, als de afmetingen toenemen: een 1:1 zwever heeft nog meer vleugelbelasting dan die 130 gr/dm2.
 
Back
Top