Yep. Nice video.
Klinkt eigenlijk heel logisch: maak van je vleugel een windmolenrotor als je wil rollen. Klein beetje rol op de flaps, samen met de rolroer, en je hebt een mooi lineair verkoop in je twist. Gaat natuurlijk alleen ideal als je BLIJFT rollen.
dan snapflap twee kanten op. Ook logisch dat je minder weerstand creëert voor de zelfde looping als je alle stuurvlakken samen het werk laat doen.
En dan roer om rolroer hier te compenseren. Niet proberen de ideale rol- vleugel aan te passen met differentieel, maar gewoon de gier eruit sturen met richting.
Als laatste de camber over de hele vleugel voor thermal. Ook logisch, de vleugel mag over de hele breedte een ander profiel krijgen.
Vol flaps trekken blijkt riskant, risico op overtrekken. beter butterfly om te remmen.dat laatste is mijn persoonlijke voorkeur.
Mijn modelopzet was gelukkigg in staat dit allemaal te ondersteunen.
Nog een klein foutje gevonden: Hoogtetrim werkt verkeerd om.
Yes, hoop geleerd hier.
Thanks
Klinkt eigenlijk heel logisch: maak van je vleugel een windmolenrotor als je wil rollen. Klein beetje rol op de flaps, samen met de rolroer, en je hebt een mooi lineair verkoop in je twist. Gaat natuurlijk alleen ideal als je BLIJFT rollen.
dan snapflap twee kanten op. Ook logisch dat je minder weerstand creëert voor de zelfde looping als je alle stuurvlakken samen het werk laat doen.
En dan roer om rolroer hier te compenseren. Niet proberen de ideale rol- vleugel aan te passen met differentieel, maar gewoon de gier eruit sturen met richting.
Als laatste de camber over de hele vleugel voor thermal. Ook logisch, de vleugel mag over de hele breedte een ander profiel krijgen.
Vol flaps trekken blijkt riskant, risico op overtrekken. beter butterfly om te remmen.dat laatste is mijn persoonlijke voorkeur.
Mijn modelopzet was gelukkigg in staat dit allemaal te ondersteunen.
Nog een klein foutje gevonden: Hoogtetrim werkt verkeerd om.
Yes, hoop geleerd hier.
Thanks