Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Als ik het zo lees, heeft het er de schijn van dat er toch een verschil wordt gemaakt tussen modelvliegtuigen en drones. Het verschil wordt gemaakt tussen het wel of niet hebben van een datalink.
Kleine kanttekening, de Europese wetgeving is een leidraad.
Elke lidstaat mag daarnaast zijn eigen regels verzinnen en handhaven en Nederland kennende zijn die altijd strenger dan de Europese regels![]()
Het tweede woord zegt ook meteen alles.The intention is to develop rules for the open category that will not affect model aircraft flying.
Ik zeg het nog maar eens: dit is in de aanloop van dit traject meermalen verklaard, oa aan de kamerkommissie en door de KNVvL overgenomen.Model aircraft flying has been practised for decades with a good safety record because it is a well
structured activity. The intention is to develop rules for the open category that will not affect model aircraft flying.
De nieuwe voorstellen die op tafel liggen ken ik niet en kan er dus niet over zeggen.
Incorrect: de huidige regels ontzien modelvliegers die nu al bij en alleen bij een KNVvL aangesloten club vliegen.De huidige regels ontzien de modelvliegers wel degelijk.
Dat is geen andere discussie want dit geeft juist aan dat er iets niet deugt.Dat deze aanpak niet voor iedereen de meest prettige oplossing is is een andere discussie.
Ik ken ze wel, maar ik heb niet de vrijheid er in het openbaar veel over te zeggen.De nieuwe voorstellen die op tafel liggen ken ik niet en kan er dus niet over zeggen.
Er zitten alleen een paar voorwaarden aan vast zoals het lidmaatschap van de KNVvL van de club waar je vliegt.
Dat deze aanpak niet voor iedereen de meest prettige oplossing
.De KNVvL heeft een basisveilgheidsreglement, een brevettenregeling, keuringseisen voor modelvliegtuigen en nog wel meer.
Dan laten ze maar een soort van CBR voor modelvliegend in het leven roepenIedere vlieger een theorie examen en een praktijk examen .
Bij slagen een brevet waarmee je op dezelfde voet kan vliegen zoals vroeger.
Ongeacht lidmaatschap Knvvl.
Het verschil tussen de maximale vlieghoogte voor een bij de KNVvL aangesloten vereniging en en een niet aangesloten vereniging is mogelijk het beste onderhandelingsresultaat wat de KNVvL kan/kon behalen.
enzovoort.De KNVvL heeft
Dit vind ik in dit licht gewoon belachelijk of erg naief.Het verschil tussen de maximale vlieghoogte voor een bij de KNVvL aangesloten vereniging en en een niet aangesloten vereniging is mogelijk het beste onderhandelingsresultaat wat de KNVvL kan/kon behalen.
Het is niet toevallig dat het voor de KNVvL en de aangesloten verenigingen tot op dit moment goed uitpakt en dat heeft niets te maken met wat je achterbaksheid noemt. Lees mijn vorige bericht...
De afspraken zijn gemaakt door de Knvvl.
Wat toevallig dat nu net voor de Knvvl alles zo gunstig uitvalt.
Mooie manier van ledenwerving.