@hugo.... 2.5mm quadraad bedrading is meer dan voldoende in de F1 met de huidige motoren, zie zelfs al 2mm quadraad.
Erg goede optie qua tandwielen zijn de Exotek 48DP spurs.
Dit ivm dat je de originele Tamiya lager kunt gebruiken en ook meer kogels in het spur gear voor een soepelere werking.
Deze gebruikt ook de originele 3mm diff kogels(wel ceramisch gebruiken)
1 piece trustbearing voor in het dif is eigenlijk ook een must maar dan wel de bevile(of hoe ze heten) conische ringen zo-----> )( monteren.
Dit resulteert een super smooth dif helemaal als je de diffrings met 600 waterproof in combinatie met remmenreiniger opschuurt zodat ze helemaal vlak zijn.
Banden had ik je reeds gemeld al zijn daar wat andere meningen over maar dit had ik gezegd ivm dat je niet veel ervaring met de F1 hebt en je dan beter een iets zachtere achterband kunt gebruiken.
Smeren is idd een vak apart en kan vooral in het begin wat zorgen veroorzaken.
Achter standaard altijd geheel smeren en voor beginnen met 1/3 van de band.
Deze ongeveer 5 minuten voor de heat goed droog maken met bv een handdoek.
Bij koude temperaturen een dunner smeermiddel gebruiken als bij warm weer(buiten).
Zorg er voor dat het smeermiddel ook geschikt is voor jou type band en de ondergrond daar er erg veel verschillende types zijn.
Draai trouwens je centre demper om ivm het niet af geveerde gewicht naar het chassis te brengen ipv op het bewegende deel.
Een optie om met jou voorwiel ophanging toch wat camber te maken is om de busjes die in het midden zitten aan de bovenzijde van de ophanging te verwijderen(afslijpen) en daar een 2 of 3 tal sluitringetjes onder te zetten.
Hiermee kun je dus meer of minder camber genereren wat er weer voor zorgt dat je banden rechter afslijten en niet zo als met de originele ophanging dat ze aan de buitenzijde sneller slijten als de binnen zijde.
Ik weet het, wederom een heel verhaal maar doe er je voordeel mee of gebruik het om de afstelling te vinden wat jij lekker vind rijden.
Mvg Roy