Een DLG voor Dirk

Zo, de eerste kogel is door de kerk, de long shot 4 is besteld. Met meteen een betere launch peg.

Nu nog even tobben over de besturing. Ik neig op het ogenblik naar 4 x MKS 6100 HV op 2S. Mezelf kennende kan ik nu beter iets meer investeren, ik kan er niet zo goed tegen als dingen niet goed doen wat ze moeten doen... :p

Hallo Dirk, Waar was je van plan te gaan zwiepen?

De dichtstbijzijnde (model) vliegclub is V4, die vliegt in Hillegom. Daar zijn meer ervaren vliegers lid, en ook leden met een DLG. Als je vragen of problemen hebt kun je ook eens naar een clubavond gaan.

Ik vlieg ook wel eens op Schoteroog (bij die windmolens).
Helaas ben ik er niet bij op Terlet :(

Groeten, Leon (ook uit Haarlem ;))

Ik ben lid geworden in Heemskerk, aangezien ik ook nog wat niet zwiepbare vliegtuigjes heb. Maar, ik heb deze zomer ook vaak bij de 'Teletubbie heuvels' gevlogen, mijn knutselhok is 1 autominuut hiervandaan namelijk! Leek me wel een goede DLG plek ook. Lijkt mij leuk om een keer een minizwiepmeet te houden.
 
Hey Dirk,
wat bedoel je met Teletubbie heuvels (spaarenwoude)?

een kleine meeting is altijd leuk! woon zelf in Limmen (bij castricum) dus dat is 15 min naar Haarlem.
 
Hey Dirk,
wat bedoel je met Teletubbie heuvels (spaarenwoude)?

een kleine meeting is altijd leuk! woon zelf in Limmen (bij castricum) dus dat is 15 min naar Haarlem.

Goed idee. Ook ik ben voor (kleine en grotere) meetings. Samen vliegen vinnik nog steeds het leukste !!
 
Ik heb mijn DLG's in Heeze, maar kijk even wat ik in Amsterdam kan doen. Mijn Mimi ben ik in Amsterdam aan het bouwen. Heel langzaam..

4x MKS is misschien niet nodig. 2x D47 en 2x MKS? het lijkt me nooit weggegooid geld. Die Dymond zijn in ieder geval lichter.
 
dymond d47 is voor op de staart prima. gebruikt ik ook op al mijn kisten, alleen voor ailerons zijn ze gewoon te licht. daar de graupner 427/hyperion/mks gebruiken. In het eerste begin zul je het verschil niet merken maar na een paar maand wel en dan zul je blij zijn dat je die paar euro extra in het begin hebt uitgegeven ipv dan weer opnieuw servo's te moeten inbouwen.
 
1 D60 is vandaag overleden op 2S. Ik ga die MKS 6100 HV bestellen. Doet even pijn...
Voor mij nooit meer 2S met servo's die niet expliciet door fabrikant op 2S zijn gespecificeerd.
 
Hmm, das nooit leuk. Alleen de servo overleden, of heeft ie slachtoffers gemaakt?

Maar, die D60's zijn toch HV officieel: 11300 D60 Precision HV in Servo

Of heb je ook non-HV versie's?

In ieder geval is de Long Shot gisteren binnengekomen! Ik zal een mooi bouwdraadje beginnen met wat plaatjes. Heb even snel kunnen kijken, zag er allemaal erg netjes en strak uit.
 
Ik had die site nog niet gezien. Bij Staufenbiel staat er niks expliciets. Enkel dat die bij 6 volt sterker en sneller is. Maar 2S is veel meer dan 6 volt.
Ik denk zelf dat ze dat HV erop zetten omdat gebleken is dat die het goed volhouden op 2S. Bij die MKS is er duidelijk een aparte versie gemaakt.
Ik vertrouw dat meer. Maar wel erg duur en ook veel verzendkosten.

Zoals je zelf schrijft is er geen 5 volt versie voor die Dymond. Dat zou je dan verwachten anders hebben de gebruikers een onnodig trage servo als ze die met 5 volt gebruiken.

Ik ga overigens toch nog een keer D60 gebruiken. Alleen Staufenbiel levert snel genoeg andere servo's.

Nee, geen slachtoffers. De kist is redelijk goed te besturen met 1 aileron. Ook heb ik mix naar richting, dus ging goed.

Overigens heeft het overlijden ook te maken met een recent aangepaste instelling van mijn model. Ik heb nu variabele diff op mijn aileron. Eerst vloog ik met 50% diff. Nu nog steeds als camber neutraal staat.
Als de de ailerons omlaag staan wordt het 100% diff. Dan beweegt er maar 1 aileron en die gaat dan omhoog. Maar met camber omhoog verminderde ik de diff naar 0%. Dat had ik niet moeten doen want hierdoor ging de linker aileron verder omhoog dan voorheen en dat is bij dit model niet mogelijk. Bij juiste calibratie was dat niet gebeurt, trouwens.

De diff breng ik nu terug naar 30% maar als ik daar nu zo over nadenk moet door curve toch nog wat ingewikkelder. Ik denk dat ik de diff bij weinig camber up wat omlaag laat gaan en bij veel camber up weer omhoog. Maar daar wil ik het eerst nog over hebben met betere vliegers (bijna iedereen dus)



De servo is dus overleden aan de combinatie 2S en te hoge belasting.
 
ik gebruik zowel D47's als D60's op 2S zonder problemen, ook onder hoge belasting (hotliner!). Denk inderdaad dat je hem over de zeik hebt geholpen door hem mechanisch te blokkeren.
 
Ik heb van Staufenbiel direct een vervanger gekregen. Ik had ze ook al besteld, dus die MKS moet nog even op zich laten wachten.

Staufenbiel zei:
Hello Jean-Pierre

*

We received your email.

The Dymond D60 and the Dymond D47 are one of the best servos which you can buy on the whole world.

This is not a exaggeration !! We do have only very less reclamations about this special servo types!!

*

In the most DLG and pylon models the pilots use this nice and robust servos.

It might be, that direct after charging the batterie has a voltage which is too high.

If you want we will ship for free an new Dymond D 60 servo.

*

*

*Kind regards, Matthias



Mit freundlichen Grüßen aus Barsbüttel

Ihr Staufenbiel Team

Een warme douche voor hen...

Bij mij op de vliegclub had een medelid zijn zender opgestuurd van 1,5 jaar ter reparatie naar een Haags bedrijf.
Die is nu zijn zender kwijt als hij geen onderzoekskosten betaald.
 
Back
Top