Wat hebben vandaag in elkaar gestoken of aangepast.

Afgelopen week de gimbal-quad totaal opnieuw opgebouwd. Z700 frameplaten vervangen door verlengde F450 platen en gimbal plaatsing veranderd. Ben nu zeer tevreden met het resultaat.

1414779233400.jpg

Cool! Waar haal je die verlengde F450 platen?
 
ik denk dat ze prima zullen werken. en dat je geen gebroken motor as zult hebben als je deze gebruikt in combinatie met kunststof propellers. De grootste klap is al op het frame beland voor je de motor kunt raken.


dan moet je maar eens zelf in een parkeer garage gaan vliegen
we vliegen daar rond de 65~70km/h
als je dan full impact een muur raakt werkt deze methode niet

de klappen zijn dubbel zo hard en beton geeft echt helemaal niks mee (zoals een boom)

en je motorassen gaan niet scheef door de klap op de muur/palen
maar omdat de mini op zijn kop terecht komt ;)

deze 'Protection" van slotracer zijn dun uit als een fotolijstje en zullen dan ook niet werken
ze zullen breken als een tanden-stokertje

deze protection (zie foto) hebben we met 5man getest en het werkte 100%
geen schades meer op onze frames door botsingen op palen en geen schuurplekken meer door telaag vliegen
deze zijn overigens niet tekoop (en die van slotracer wel)

ik vind zelf dat je iets moet testen voordat je ze gaat verkopen


 
dan moet je maar eens zelf in een parkeer garage gaan vliegen
we vliegen daar rond de 65~70km/h
als je dan full impact een muur raakt werkt deze methode niet

de klappen zijn dubbel zo hard en beton geeft echt helemaal niks mee (zoals een boom)

en je motorassen gaan niet scheef door de klap op de muur/palen
maar omdat de mini op zijn kop terecht komt ;)

deze 'Protection" van slotracer zijn dun uit als een fotolijstje en zullen dan ook niet werken
ze zullen breken als een tanden-stokertje

deze protection (zie foto) hebben we met 5man getest en het werkte 100%
geen schades meer op onze frames door botsingen op palen en geen schuurplekken meer door telaag vliegen
deze zijn overigens niet tekoop (en die van slotracer wel)

ik vind zelf dat je iets moet testen voordat je ze gaat verkopen


http://s1298.photobucket.com/user/dannymetall/media/DSC_3702_zpsf3297518.jpg.html


Ha ha ja ik zou wel een paar crashtesten will zien :D, je brengt me wel op goede ideeen. Dit soort bescherming is makkelijk te maken, je zaagt/freest wat G10 of carbon in rondjes, 4 gaatjes en klaar.

Heb je daar geen zin in dan kan je bijvoorbeeld dit gebruiken :-)

http://www.banggood.com/Walkera-QR-...-Parts-Fixing-Board-QR-X350-Z-04-p-83877.html
 
Het is wel zo dat de gemiddelde piloot niet met hyperspeed door het borg :robot: garage- of bomen continuum jaagt :rolling:, voor de wat minder snelle jongens zal dan ook de impact niet zo groot zijn en kunnen die protectors wellicht wat meer betekenen als alleen ballast. :mrgreen:
 
Een vals gevoel van veiligheid creëren kan best lucratief zijn.


.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ook al vlieg je minder lightning speed dan sommigen... De klap is hard (beton is hard) en ook ik denk dat onze versies in de praktijk hebben bewezen dat ze goed zijn. De dunnere variant nog niet: we wachten af

Ik waag het er niet op: ik weet wel beter
 
Ook al vlieg je minder lightning speed dan sommigen... De klap is hard (beton is hard) en ook ik denk dat onze versies in de praktijk hebben bewezen dat ze goed zijn. De dunnere variant nog niet: we wachten af

Ik waag het er niet op: ik weet wel beter

+1 Wel is duidelijk dat extra bescherming nodig is, de standaard armen van BO zijn uit het MT18** tijdperk en hebben een update naar het MT22** tijdperk nodig.
 
+1 Wel is duidelijk dat extra bescherming nodig is, de standaard armen van BO zijn uit het MT18** tijdperk en hebben een update naar het MT22** tijdperk nodig.


Niet mee eens:
Elke carbon arm slijt bij aanraking met beton

Heeft niks te maken met versies
 
Niet mee eens:
Elke carbon arm slijt bij aanraking met beton

Heeft niks te maken met versies

Dat is waar maar, ik heb het over bescherming van de motor de MT22** steken voorbij de arm. De as en bel krijgen de klap, ik zie dat zelf liever op het frame belanden.

kappen die beton bomen :p
 
Dat is waar maar, ik heb het over bescherming van de motor de MT22** steken voorbij de arm. De as en bel krijgen de klap, ik zie dat zelf liever op het frame belanden.



kappen die beton bomen :p


Ow zo... De 6 inch armen hebben een grotere lepel op het einde ;)
 
Momenteel bezig met een het bouwen van een mini octo copter.
Het frame is een 3D print van slechts 135 gr. Het design komt van de gekende FPV 250 quadcopter frames. Alle of toch de meeste details staan op deze blog

9gdglw.jpg
 
Momenteel bezig met een het bouwen van een mini octo copter.
Het frame is een 3D print van slechts 135 gr. Het design komt van de gekende FPV 250 quadcopter frames. Alle of toch de meeste details staan op deze blog

9gdglw.jpg
Ik ben heel benieuwd naar het vlieggedrag.. Grootste voordeel is dat je igv van een crash meer kans hebt om door te kunnen vliegen.. Misschien iets van Metal Danny [emoji2]
 
Momenteel bezig met een het bouwen van een mini octo copter.
Het frame is een 3D print van slechts 135 gr. Het design komt van de gekende FPV 250 quadcopter frames. Alle of toch de meeste details staan op deze blog

9gdglw.jpg

Hey dat is leuk! Is het verband tussen de arm en de body sterk (stijf) genoeg?

Misschien wel nuttig om wat dwarsverbindingen aan te brengen, het heeft zo weinig verband met de body. In wezen zet je straks al je thrust van 1 motortje op 3xbxh van de liggers in je armen - da's niet veel! Niet alleen om kracht over te brengen maar ook om het frame voldoende stijf te maken.

Ik houd je blog in de gaten, leuk project :)!
 
Een "verse" F450 opgebouwd vanavond, puur voor acro;

IMG-20141104-WA0021.jpg


Tgy 1100kv, 18A ESC, KK2.0, etc:)
 
Hey dat is leuk! Is het verband tussen de arm en de body sterk (stijf) genoeg?

Misschien wel nuttig om wat dwarsverbindingen aan te brengen, het heeft zo weinig verband met de body. In wezen zet je straks al je thrust van 1 motortje op 3xbxh van de liggers in je armen - da's niet veel! Niet alleen om kracht over te brengen maar ook om het frame voldoende stijf te maken.

Ik houd je blog in de gaten, leuk project :)!

Ik heb de indruk dat stijfheid voor dit project voldoende zal zijn. Ik tracht/hoop de octo < 1 kg (AUW) te houden.

Natuurlijk is er wel merkbaar meer flex op de armen dan deze van de fpv 250. Het is dan ook een amateur PLA 3DPRINT en geen pers/spuit fabricageproces zoals een fpv 250. Dat maakt een verschil. Dwarsverbindingen heb ik niet gemaakt om gewicht en drag te reducen. Dit met het gedacht dat de stijfheid er zonder wel voldoende zal zijn. De praktijk zal dus uitwijzen....
 
Back
Top