Bouw stoomtram "BRUTUS" spoor 1

Baggeraar, waarom

Geachte heer fanaat.
Teleurgesteld (maar niet verbaasd) lees ik uw reactie, waarin je doet voorkomen dat ik zit te spugen.
Gelukkig wordt er hier op het forum door de leiding niet gecensureerd, ik vind het dan ook jammer dat jij het wel doet.
Wanneer ik in welk verslag dan ook zie dat het beter kan, zal ik daarop reageren en uitleg geven.
Je schrijft zelf al "waar wij allemaal van kunnen leren" .
Waarom mag ik dan geen reactie met onderbouwing plaatsen ?
Mensen met een 70 jaar ervaring zouden ook moeten openstaan voor commentaar en veranderingen, auto's worden tegenwoordig ook niet meer gemaakt zonder kreukelzones, rolkooien, veiligheidsgordels en airbags, in de jaren is gebleken dat dit nu eenmaal de veiligheid ten goede komt.
Geklonken stoomketels worden elke 40 jaar ook onderzocht op haarscheuren in de klinknaden, omdat in de loop der jaren is gebleken dat vooral ponsen van gaten in combinatie met rek en strek door druk- en temperatuur veranderingen vermoeiing geeft in het materiaal.
Bij de bouw wist men dat niet, moet je dan toch nog steeds maar klinknagelgaten blijven ponsen, om maar een voorbeeld te noemen?
Waarom dan niet ook een modelstoomketel maken volgens de huidige voorschriften. (die je zoals je eerder schreef zelf ook zou moeten kennen, maar volledig naast je neer legt)
Blijf toch niet hangen in de cultuur "ik doe het al 70 jaar zo en bij mij is er nog nooit wat gebeurd".
Ik hoop dat dit verhaal voldoende antwoord is op de opmerking van 16-7 2351 uur en dat ik niet de titel krijg van beroepszeikerd.
Ik zit hier niet om ruzie te zoeken maar om bouwers te wijzen op het feit dat dingen die op een andere manier uitgevoerd worden beter/veiliger zijn.
Ik geef daarbij zoveel mogelijk inhoudelijk commentaar (zie onder andere de temperatuur/druk grafiek van propaangas en de vermelding dat er voor de omhaal bij fronten ook lengte voorschriften zijn voor de soldeernaad)
Gelieve reactie(s) die aanleiding zijn tot dit bericht, niet meer in een verslag te plaatsen maar per persoonlijk bericht aan mij te richten.
Of beter, eens te lezen waarom ik reageer op een bepaald bouwbericht.
Met vriendelijke groet Harm.
 
Geachte heer fanaat.
Gelieve reactie(s) die aanleiding zijn tot dit bericht, niet meer in een verslag te plaatsen maar per persoonlijk bericht aan mij te richten.
Met vriendelijke groet Harm.

Harm,

Waarom niet het voorbeeld gegeven? Je richt je bericht aan de persoon die het antwoord niet openbaar mag maken, ik proef daar toch een soort van ongelijkheid.
Goed voorbeeld doet goed volgen zegt het spreekwoord.

Groet,
Paul
 
Je richt je bericht aan de persoon die het antwoord niet openbaar mag maken

Hij mag het wel (ik ben nergens bang voor en heb niets te verbergen) maar het is zo zonde van het bestaande draadje dat er nu weer zo oeverloos wordt verder gepraat over dingen die niets met het onderwerp te maken hebben.
De reden dat ik vorig bericht postte is dat meneer fanaat niet op pb's reageert maar wel in draadjes telkens weer blijft doen alsof ik de oorzaak ben van alle commentaar en daar wil ik vanaf.
grt Harm
 
[mod] openbaar maken van pb's wordt hier niet gewaardeert. Heet niet voor niets een "persoonlijk" bericht [/mod]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
[Mod] opmerking overbodig geworden[/mod]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heren, graag verder op de techniek..
Als er onderling woorden ontstaan, gooi dit niet meteen online aub
Internet is voor altijd;-)
 
Hey Barry,

Hoe is het met de gezondheid? We hebben lang niets meer van je vernomen qua vorderingen hier. Of nog altijd geen fut?

Groetjes Robert
 
Ach Robert,

Met al dat bloedaftapgedoe voel ik me slap ja. Weinig fut in het lijf.
En zere gewrichten,enz.....
Maar toch sebiet eens een vijl ter hande nemen & wat verder doen.

groeten

Barry
 
Brutus

Maar toch sebiet eens een vijl ter hande nemen & wat verder doen.

groeten

Barry

Barry: mag IK je nu eens een advies geven, zoals jij mij adviezen geeft over draaien etc.?

Wacht nog (even) met vijlen of wat dan ook, neem nu alle tijd om wat op te knappen. Het is zeker niet niks wat je hebt en het is al helemaal geen verkoudheid.

Dat vijlen en zo komt dan heus wel weer:yes:.
 
Merci Peter. Ik doe het rustig aan nu. Eergisteren mijn linkerhand zwaar verbrand , daar ik een gloeiende as vastnam op het werk. Hand doet veel pijn & is dik ingepakt. Kan er nog maar bij.
Maar dit hield me niet tegen,om vandaag nog iets te doen. Ketel en gastank zijn gemonteerd op het chassis,en heb de ketting gemonteerd.
Alsook al de (valse) klinknagels gemaakt & begonnen aan het chassis.
Maar voor nu genoeg. Hier enkele sfeerbeelden:

Foto550-T6U6BKVQ.jpg


Foto550-47LVXDHY.jpg


Foto550-O8A66LGE.jpg


Groeten

Barry
 
Brutus

Barry:

hoe heb je die nepklinknagels gemaakt?
 
Dit doe ik met 2 stukjes zilverstaal. 1 kant zit een bot puntje aan & aan de andere een gaatje.
Dit monteer ik mooi recht in de freesmachine en duw zo de klinknagels in de plaat.
Dit idéé komt natuurlijk van Gea.
 
Brutus

Barry,

je legt het uit maar ik zie het helemaal niet voor me? Kun je een tekening of foto's plaatsen? (of nog een stukje voordoen?)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja Barry, ik heb het u uitgelegd en ne keer voorgedaan, nu is het aan u ;)

Dirk

Over wat hebt ge het Dirk?? Ik snap niet hoe ik die buisjes moet plooien van maat....Mijn meterke begint al in te korten & heb nu even geen zin om nieuwe te gaan bestellen. Verzending is enorm hoog.


Barry
 
Brutus

Amai Barry, ik denk dat GEA doelt op het mij uitleggen hoe je klinknagels zo mooi maakt.:D
Ik wacht in spanning af
 
Amai Barry, ik denk dat GEA doelt op het mij uitleggen hoe je klinknagels zo mooi maakt.:D
Ik wacht in spanning af

Klopt Peter ,dat bedoelde ik.
Wat die buisjes betreft Barry, zodra ik tijd heb leg ik je dat met hand en tan...eeuu foto's uit hoe je te werk moet gaan.
Ge weet, altijd weinig tijd en als modelbouwer moet ge geduld hebben!!
Van de maand heb ik trouwens nog een dieseltje gemaakt ,een 1 cc . Dit is ook een reden waarom een en ander blijft liggen ;)
Dirk
 
Brutus

Ik blijf het verbazingwekkend vinden: in een maand een motor maken :p. En dan met zo'n afwerking. Chapeau.
 
Back
Top