dji hulp gevraagd.

check je contacten tussen de motor en de esc. als er koper bloot ligt dan kan er spanning overslaan als de contacten tegen elkaar liggen. vooral als je de spanning (gas geven ) opvoert. goed isoleren in dat geval (altijd dus)
 
check je contacten tussen de motor en de esc. als er koper bloot ligt dan kan er spanning overslaan als de contacten tegen elkaar liggen. vooral als je de spanning (gas geven ) opvoert. goed isoleren in dat geval (altijd dus)

Alle contacten en alle solderingen 10x gecontroleerd... Alles zit goed in elkaar/goed vast :p
 
bijna zeker een slechte ESC, heb dit ook al voorgehad. Bij mij werd de slecht ESC ook warmer dan de andere na enige belasting. Of een los contact ergens aan de aansluitingen van de ESC zou ook kunnen denk ik. Gains en zwaartepunt zijn niet zo critisch is mijn eigen ondervinding.
 
Het probleem lag dus idd bij de regelaar !!! Heb deze vervangen door een nieuwe en vliegt nu goed.
( Waarvoor hartelijk dank voor jullie hulp ;-) )

Toch nog even een vraagje bij de testvlucht (op gps mode):

- Tijdens het vliegen werkt alles zeer goed ( dus vooruit, achteruit, links en rechts en yaw ), hoger gaan vliegen gaat ook.... maar na een tijdje vliegen wilde de quad efkes niet meer hoger... ( zelfs tot full trottle ). Na een tijdje op dezelfde hoogte blijven hangen, wou de quad wel terug hoger.
-Heb dit probleempje zo 2 keer na elkaar gehad tijdens een vlucht van ong 6a7 min.

Er staat hier wel een zeeer strakke wind momenteel !

Zou de naza dus een veiligheid ingebouwd hebben zodat hij merkt bij teveel windstoten dat hij efkes niet meer hoger wil ?

Gr. Christophe
 
lijkt mij eerder een slechte lipo , ik heb vanmiddag ook even gevlogen en ook hier veel wind , maar in de hoogte gaat hij wel hoor :p

ook handig om ff te lezen

http://download.dji-innovations.com/downloads/nazam-v2/en/NAZA-M_Quick_Start_Guide_v1.22_en.pdf

Nick

Dus een 1maand oude perfect in balans..slechte lipo ?

dus dit kan niet het probleem zijn ? : http://i904.photobucket.com/albums/ac241/mrhpibaja/weer23-12-2013_zps3d4452fb.jpg

En wat die handleiding betreft... een nederlandse versie zou wel handig zijn ;-) altans voor mensen die niet zo goe zijn in engels :-)
Daar ik niet alles begrijp :-s

grtz
 
door de wind kan hij wel omlaag gedrukt worden , maar als je gas bij geeft zal hij toch echt de lucht in moeten gaan ;)

ik heb er althans geen last van

de link die ik je gegeven heb staan ook richt waardes voor de gains in
bekijk deze even
 
Als je de Lipo bijna leeg is dan kan deze het gevraagde vermogen niet leveren aan de motoren om hoger te komen.
Of je lipo capaciteit is onvoldoende
Dus check even de spanning voordat je de lipo om zeep helpt door hem vaak helemaal leeg te trekken
 
Als je de Lipo bijna leeg is dan kan deze het gevraagde vermogen niet leveren aan de motoren om hoger te komen.
Of je lipo capaciteit is onvoldoende
Dus check even de spanning voordat je de lipo om zeep helpt door hem vaak helemaal leeg te trekken

+1 Dude
 
Hey Christophe,
Het is een goede link die Lama je geeft :thumbsup:...wel lastig dat je Engels niet zo goed is...en je Chinees zal helemaal belabberd zijn hahaha 8)...Er staan wel alle zaken die je moet weten als je de Naza gebruikt,en anders zeker de bouwverslagen zoals die van Psygho eens bekijken..
Daar kom je ook dit filmpje tegen van zijn 450 (toen) in gevecht met een bakje wind.. :-)
Succes,grtz Goser (mooi filmpje Crasher!)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het lipo verhaal kan ik moeilijk geloven, want had direct geland en gemeten.
De lipo had nog 70%

Zal eens een filmpje maken bij de volgende vlucht
 
Het lipo verhaal kan ik moeilijk geloven, want had direct geland en gemeten.
De lipo had nog 70%

Zal eens een filmpje maken bij de volgende vlucht
 
Had het na 2min vliegen op ong 4m. Daarna iets naar beneden gekomen omdat ik vond dat hij erg veel moeite had om positie te houden.
Daarna wou ik weer wat hoger maar hij wou niet.

Dus dan efkes op die hoogte aangehouden en nog eens geprobeerd en dan wou de quad wel terug hoger.
Iets later weer gezakt uit schrik van mezelf... Dan helemaal geland... En weer proberen opstijgen... Dan wou hij zelfs niet meer opstijgen (motoren draaide wel)
Dan lipo eens ontkoppeld en direct terug ingestoken.
En kunnen vliegen zonder problemen tot hij iets later weer hetzelfde deed.

Allemaal wat moeilijk om uit te leggen in woorden, zal eens een filmke maken ervan ;)
 
Back
Top