LRP elektro algemeen

Niet met deze motor maar wel met een 12 turns.
Vond ik naar mijn zin een beetje aan de trage kant maar da's persoonlijk.
Ik zou eerder naar een 13,5 gaan in een onroad chassis eigenlijk.
Denk dat een 10,5 turns leuker is voor een short course.
 
Dit motortje had een niet te hoge kV rating, dus hopelijk niet te snel, en is hopelijk sterk genoeg voor de 4wd van de SC. De vorige motor was echt een slag te zwaar voor de LRP. Ik zag dat ze ook nog een 1950kV hadden, dat zou misschien in combinatie met 3S nog wel werken, hogere spanning, lagere stroom, zelfde vermogen. De VXL-3S kan het iig.

De HW 3656 3400kV heb ik nu in de HongNor SCRT10 gestoken, daar gaat ie uitstekend, maar trekt de accu het niet altijd ;)

Nu bouw ik de SC compleet, ik had de spares al binnen en wil er een relatief lichte brushless motor inzetten voor een 2e wagen. Ik denk dat ik alleen de spare LRP servo eruit mik voor een traxxas 2075 die ik nog heb liggen.

De LRP S10 SC is zeker niet slecht (waar de kap waarschijnlijk het slechtse is), maar niet op kan tegen het beschikbare brushless geweld dat te koop is.
 
Heb in mijn TX even met een 9 turns gereden en geen problemen gehad,en natuurlijk een stuk sneller :D Ben meer een speedfreak eigenlijk.Niet bepaald wat je echt zoekt in offroad maar vind het al gauw saai als het niet tegen de 50 of sneller gaat :)
De TX haalde 43km/h met de 12 turns motor op 2s lipo,net dat tikje te weinig voor mij dus :) offroad was dit genoeg,maar soms ook eens op asfalt gereden en dan merk je het wel.
In mijn rustler steekt nu een 10,5 turns en gaat leuk op 2s,3s nog leuker natuurlijk ;)
 
ik wil hierbij even mijn bevindingen over de lrp twister truggy plaatsen hij is dan wel van mijn broertje maar ik rij er ook met regelmaat mee.

we zijn er heel tevreden over we hadden een probleempje met de slipper aan het begin maar dat is kosteloos opgelost door de winkel. de auto vertoont na ongeveer 20 accupacks weinig slijtage alleen de lagertjes gaat snel veel zand bij zitten. maar even goed schoonmaken en wat siloconen spray er op en ze lopen weer goed. standaard banden gaan ook lang mee veel op straat gereden en nog zit er wel redelijk wat profiel op. alleen vanaf het begin zijn ze al bagger in het zand maar het wil wel dus daarom rijd die er nog steeds mee. hij is behoorlijk stevig mijn broertje heeft er wat mee gejumpt en dat zijn niet altijd perfecte landingen (wat wil je voor iemand van 9;)) en vandaag waren we met een groep op de hei aan het rijden toen een slash op topsnelheid er op reed:mad:. wiel vloog er vanaf dus we dachten allemaal dat er wat gebroken was. we liepen erheen en toen zagen we dat alleen een clipje weg was geschoten. dat wou de eigenaar van de slash thuis wel 1tje voor opzetten. helaas bleek thuis dat het ''stangetje'' wat het wiel rechthoud (weet niet hoe het heet) op de hei zijn gebleven maarja voorderest is wel alles heel.

kortom een hele goede auto voor het geld en zeker een goede beginnersauto, beter als maverick vind ik persoonlijk.
hopelijk hebben begginers hier wat aan!
 
Hallo mensen, even een vraagje.
Ik heb met mn LRP Touringcar nu al verschillende keren mijn hoofdtandwiel (LRP122125, 58T M0.6) rondgedraait en dus ook al verschillende keren vervangen. Helaas zitten er bij het bestelnummer ook nog een lager, nog een rond ding en een pinnetje waar ik er dus al een hele hoop van heb liggen en niet nodig heb. Is er een ander tandwiel te krijgen waar die losse spulletjes niet bij zitten? het spleetje voor het dwarspinnetje kan ik natuurlijk evt zelf maken. de as die door het tandwiel heenloopt heeft een dikte van M5.

Alvast bedankt!

Groeten
 
ik zou dat niet 123 zo weten maar,
kan je het niet bij de oorzaak aanpassen want er moet een reden zijn dat die telkens kapot gaat. staan de spur en de pinion wel goed van elkaar afgesteld? of een slipper die fout staat?
 
ik zou dat niet 123 zo weten maar,
kan je het niet bij de oorzaak aanpassen want er moet een reden zijn dat die telkens kapot gaat. staan de spur en de pinion wel goed van elkaar afgesteld? of een slipper die fout staat?

De TC versie van de Blast heeft geen slipper, dat is waarschijnlijk het grootste probleem.
 
Het kan 2 oorzaken hebben. Er kan iets tussen gekomen zijn of de motor staat niet vast genoeg (of een samenspel van beide). Ik moet nog eens op zoek naar 2 superboutjes + supersleuteltje waarmee ik het allemaal muurvast kan zetten en ook geen boutjes of sleuteltje rond draai. Ook ben ik bezig met een mal van klei, wat ik ga gebruiken om een kapje van carbon te maken om de tandwielen nog meer te beschermen. Carbon is erg licht en goed te vormen dus is daar wel een geschikt spulletje voor.

Hopen dus dat het met deze maatregelen allemaal is opgelost, maar als iemand nog zo'n tandwiel weet te vinden alvast bedankt.

Groeten
 
Kapje kan je bestellen of 3d printen. Ik gebruik de 48dp tandwielen, die bleven heel zelfs met een 3400kv motor en monstertruck banden. En toen gingen de aandrijfassen. :)
 
Toen ik mijne nog had,heb ik boutjes met kruiskopjes gebruikt voor de motor.
Kon ik echt enorm vast zetten en nooit problemen gehad eigenlijk.
Lange kruisschroevendraaier was genoeg om alles mooi los te krijgen want die lrp wagentjes zijn kl.te om aan te werken als het op motor/tandwiel wisselen aankomt.
Zat eerst altijd tegen de stabilisatorstang te kloten met een imbusje,ook zat de dogbone altijd in de weg...Dus lange kruisschroevendraaier en boutjes met kruiskopje doen wonderen.Ik moest wel de vering induwen dacht ik om aan het onderste schroefje te kunnen,maar werkte verder perfect.
 
ik gebruik inbus, maar dan wel met een fatsoenlijke kop erop.

Overigens is de TC bij mij de enige waarvan de spur wel heel blijft. Welke pinions gebruik je? de originele messing zijn nml funnest voor snellere motoren dan standaard.

grt
Paul
 
Welke pinions gebruik je? de originele messing zijn nml funnest voor snellere motoren dan standaard.

grt
Paul

+1

Ik heb 1 keer de spur van mijn TC stuk gehad en dat was tijdens de eerste circuit rit in de eerste 5min.
Originele pinions zijn echt niks waard.Na een upgrade naar gehard stalen pinion en nieuwe spur geen problemen meer gehad.
Wel uitkijken dat je mod 0,6 neemt ipv 48dp of je hebt hetzelfde probleem.
 
+1

Ik heb 1 keer de spur van mijn TC stuk gehad en dat was tijdens de eerste circuit rit in de eerste 5min.
Originele pinions zijn echt niks waard.Na een upgrade naar gehard stalen pinion en nieuwe spur geen problemen meer gehad.
Wel uitkijken dat je mod 0,6 neemt ipv 48dp of je hebt hetzelfde probleem.
En als je wel 48dp gebruikt, dat je ook de 48dp spur gears van 72 of 77 tands gebruikt.

48dp is ongeveer Module 0.53m.

PKracing verkoopt deze onder andere. LRP S10 ELEKTRO tandwielen
LRP122514

Ik gebruikte deze op de S10 Blast SC in combinatie met de 48dp motor pinions van Traxxas (17t).

Dat messing tandwiel is echt ruk, dat werkt alleen met een 27 turns mabuchi oid 540 motor.
 
Die 48dp gaat hem echt niet worden, als ik dat allemaal moet aanschaffen kan ik ook n stuk of 5 gewone tandwielen kopen..

Even voor de duidelijkheid, met mijn motortandwiel is niets mis.

Groeten
 
Die 48dp gaat hem echt niet worden, als ik dat allemaal moet aanschaffen kan ik ook n stuk of 5 gewone tandwielen kopen..

Even voor de duidelijkheid, met mijn motortandwiel is niets mis.

Groeten

Mijn motortandwiel werd erg puntig,vandaar de kapotte spur.
Zit je spurgear nog wel recht dan? Was een filmpje op youtube van iemand die dit voor had.Het lager was stuk wat in de motormount zit bij de spurgear.

Over die 48dp,

waarom niet? Is tenslotte eenmalig de adapter die je betaald,daarna kan je spurs steken van andere merken die de helft goedkoper zijn en waarschijnlijk ook steviger.Ik heb het niet gedaan omdat het bij mij perfect werkte maar na een paar keer zoals bij jou zou ik toch effe erover nadenken.
 
Back
Top