HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Truggy wedstrijdrijders rijden met een nitro motor die 40.000+ toeren draait lol. :bye:

Wat betreft koppel voor de truggy.Om te bashen en racen raad ik de sensorless 2200kV aan. Koppel zat, mijn MBX6T trok met gemak wheelies met 15k olie in het middendiff (15-15-10) en ging als een speer (65-70 km/h).


oke bedankt.. binnenkort maar eens andere diff olie kopen, heb er nu 8-10-5 in zitten.
 
Betekent dat als er maximum charge 200w bij een lader staat dat je dan niet een voeding van 350w kan aansluiten? - Turnigy A-6-10 200W Balance charger & discharger

Nee, het betekent dat hoeveel Watt je ook aansluit op de lader, de lader kan niet meer trekken dan 200 Watt. Meer vermogen dan je lader kan trekken is juist zeer aan te raden. Ik heb liever wat overcapaciteit dan ondercapaciteit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Yep, als je een lader koopt van 200Watt neem dan minstens een voeding die 50Watt meer kan leveren. Dan zit je goed. Als je een voeding van 400Watt op een 200Watt lader aan sluit ben je dom bezig want je gaat nooit gebruik maken van het overige vermogen ;).
 
Daar ben ik weer :)

Vandaag de Savox 1283 sg erin gedaan, hij loopt alleen aan de bovenkant van de servo heel erg aan, denk dat er een ander boutje in moet ofzo dus morgen ff naar de praxis.

Nu zag ik dat er een stang verbogen was in mijn auto, en wel deze:

312ekc7.jpg


vuf0i.jpg


Heel dat stangetje is zoals je ziet helemaal verbogen. Maar het chassis lijkt nog wel gewoon recht? Dus ik heb echt geen idee hoe ik het voor elkaar krijg om dat ding te verbuigen, hij loopt nu helemaal aan op mijn aandrijfas.

Hebben jullie dit ook wel eens gehad?

Gr.
RUnalf
 
Daar is dat stangetje voor ;)
Die zorgt er voor dat je chassis recht blijft en het goedkopere stangetje buigt.
Dit scheelt veel geld.
 
Oke, ik heb wel een flinke klap gemaakt ja. Ik bestel voor de zekerheid ook een aandrijfas want die was ook een beetje beschadigd.
 
Stangetje noemt chassisbrace lol. Volgens mij gaat het niet zozeer verbuiging van het chassis tegen maar dient het om het chassis stijf te maken.
Bij mijn wedstrijdwagen zijn ze overigens van plastic....
 
Ik zou de stevigere versie bestellen, die is veel sterker.

Dat is hem hij past er gewoon op. - http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=tu&partNo=101770

NEE DEZE PAST NIET!! De brace in de link is die van de voorzijde. Bij jou is de achterzijde verbogen.

Het is overigens wel aan te raden om de standaard voorbrace te vervangen voor deze! Daar past hij gewoon en je chassis wordt er een stuk sterker van. Voordeel van de hpi101770 is dat deze niet buigt of losschiet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De chassisbrace op jouw buggy kruist de aandrijfas. Daarom past de sterkere achterbrace van de trophy 3.5 (die bij de 3.5 parallel loopt aan de aandrijfas) ook niet op de buggy flux.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey luitjes,
zo ik heb de combo voor mijn Trophy besteld, het is de 2150kv sensored X812L combo geworden aangezien de 2200 kv sensorless uitverkocht was.

Ik ben benieuwd.. iemand een idee met welk pinion ik moet beginnen?

Ik heb het programmeerkastje niet mee besteld.. ik heb voor mijn 1/10 buggy een Xerun 120a v2.1 esc kan ik dat programmeerkastje hier ook voor gebruiken? Ik neem het aan aangezien hij hetzelfde eruit ziet.

deze combo
SUPER PREMIUN 1?8 RC OFF ROAD SENSOR COMB INCL. TS-X812L MOTOR & HOBBYWING XERUN BRUSHLESS 150A ESC (FREE SHIPPING)
f69167233ec6a354e1f10f2f6563bd49.jpg
 
Joost kan je a.u.b vragen wat er veranderd mot worden aan die outerwear?
Want ik heb hem al maar, ik weet niet zeker wat ik moet knippen.
 
Is dat een beetje veilige manier van aansluiten? Of moet ik hem omruilen voor 1x 4s?

muhemu6a.jpg


urupapyv.jpg



Dat is hoe me andere accu's zitten.

se8ete5y.jpg
 
Er zijn heel veel mensen die 2x2S gebruiken in serie, dus dit kan prima zo.
Als de stekkers eenmaal goed, en op de goede manier gesoldeerd zijn kan er niets mee gebeuren.
Het enigste wat je met een 4S niet hebt is de draden bende, gewoon 1 balanceer stekker en een Deans stekker.
 
Back
Top