Algemeen Traxxas E-maxx Topic

Hey, dik ding man.
Ondanks het gewicht bezwijkt er niks?

Volgens mij zie ik op je foto's dat je onderstaande achterdraagarmen hebt?

Zo ja, hoe bevallen die?
 
Hij is idd wat aan de zware kant en dan liggen de sneeuwkettingen er niet eens op ;) . Maar goed, binnenkort komt de zon weer en zal hij wel wat afvallen!!

Ik heb inderdaad de "T/E-Maxx True-Track Rear A-arm Conversion - Black" met Boca bearings. Eigenlijk heb ik alle beschikbare RPM parts op mijn Maxx, behalve de "Shock Shaft Guards" omdat die volgens mij niet passen en de "dirty dangler" vind ik stom! Toen alles nog stock was ging er veel kapot, daarom een paar euro meer voor RPM en tot op heden is dat bij mij nog niet stuk gegaan!!

Had wel veel last dat hij niet goed stuurde (ook toen hij licht was) en dat is nu verholpen door een Savox servo en een alu servo saver van hot racing

oja, binnenkort nog een spur en pinion van robinson racing !!!!
 
Hoi allemaal, ik heb pas met mijn zoon een nieuwe e-maxx gekocht. Geweldige auto ze zeiden dat hij uit de doos 80 km zou rijden met 2s 4500mah dat haald hij nooit hij gaat max50km is dit de normale snelheid? En een accu ontlaad veel meer dan de andere. Bij een klein ritje laat de ene wel 700mah meer dan de andere, is dit normaal? Pas de eerste rc dus nog niet zo veel ervaring ermee.
 
hoi, ja ik gebruik 2s lipo,s en de e-maxx 3908 met een mamba monster, of zijn ze dat allemaal? heb vandaag de esc link gekocht en was maar goed ook stond niet een op lipo safe dacht dat dat standaard was maar niet dus. heb ook een 22 tands pinion gekocht moet die er nog op zetten eens kijken of ie dan harder rijd.
 
met de TQI zender met de iifone erop. instellingen zijn ook allemaal goed. kun je zien hoe hard je rijd, rpm, accu life, motor temp werkt mooi
 
Snelheid is altijd minder dan op de doos staat.
Ik denk ook dat Traxxas die snelheid op 6S heeft neergezet ( dus 2*3S ) , ipv op 4S ( 2*2S ) .
Volgens mij heb ik ook wel eens gelezen dat Traxxas ook wel eens wat met de gearing doet om die snelheid te halen.
 
Ik snap alleen de obsessie met eindsnelheid niet. Bij die snelheden is de auto toch alleen nog maar een ongeleid projectiel. wel leuk voor een keer, maar raak er toch heel snel op uitgekeken.
 
Klopt, 50 vindt ik een leuke snelheid, en alles slijt ook minder dan als je 80 rijdt, en de kans op grote schade is gewoon minder.
 
Ik denk serie, aangezien de MMM in een Traxxas daar standaard op ingesteld is, en op 2S parralel haal je geen 50, om het nog niet te hebben over de evt. hitte problemen van de accu's.

Maar dat moet de vraag steller even beantwoorden natuurlijk, voor de zekerheid.
 
Klopt, 50 vindt ik een leuke snelheid, en alles slijt ook minder dan als je 80 rijdt, en de kans op grote schade is gewoon minder.

Blijft een rammel bak die e-maxx, slechte diffs en aandrijflijn , laat staan de stock schokbreker torens , te duur voor een lage kwaliteit, was voor mij de traxxas miskoop , en waarom een mmm set erin als het de onderdelen het niet aan kunnen?.
Op 4s blijft het wat meer beperkt tot de diff's ....
 
Back
Top