Tamiya volkswagen Bus t1 wheelie

Hey,

Sinds een tijdje heb ik een Tamiya volkswagen wheelie, en ik wilde eigenlijk even delen hoe het wr-02 chassis bevalt.

Het wr-02 chassis is ook gebruikt bij wild willy 2.
Bij het bouwen was de auto makkelijk in elkaar te zetten, ik had het chassis binnen een avondje al af. De lexan body spuiten was ook snel gebeurd omdat ik maar voor 2 kleuren gekozen had, Alleen met bij de stickers erop doen ben ik wel even bezig geweest. Om het af te maken heb ik ook nog een houten ,surfplank op het dak gezet.

Video van de auto: Qcr0nWSCZbg[/media] volkswagen bus t1 (Amazing Trailer) - YouTube
foto's:

full


full


full


Maar het chassis bevalt me heel erg goed af en toe valt de bus nog eens om als ik hard door de bocht ga, of achteruitrijd en dan vooruit rij maakt de bus een rol naar achter. Tot nu toe heb ik nog geen problemen met het chassis gehad en ik vind het een leuke auto voor erbij te hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als een auto snel omrolt kan dat betekenen dat het gewicht te hoog zit. Misschien kun je daar iets verbeteren.

Ook kun je het zijdelings omrollen tegen gaan door de wielen verder naar buiten te zetten, bijvoorbeeld door dikkere meenemers te gebruiken of velgen met een grotere offset, of bredere banden.

Je kan ook de grip van de wielen iets verminderen door een harder soort rubber te kiezen en/of de wielen iets schuin te zetten zodat dat onderkant iets verder naar buiten zit dan de bovenkant. Maar niet elke auto heeft die afstelmogelijkheid standaard.
 
Ehhm, meneer de indoor vlieger, heb je wel eens een WildWilly zien rijden?
Al deze aanpassingen zijn niet mogelijk en hebben ook nauwelijks effect.
Het is vooral een FUN auto, waarmee lange wheelies, draaien en buitelingen te maken zijn. Vooral niet serieus mee gaan rijden!

@MrTe: Wat je wel zou kunnen proberen om iets stabielere wheelies te maken is de rolbar iets breder te maken, dus ipv een wieltje een constructie maken met een asje en twee wieltjes of beugels op 5cm van elkaar. De originele WW heeft dit en was stabieler.
Ook leuk is voetballen. Brede bumper er op en dan kun je mooi een bal meenemen.





Als een auto snel omrolt kan dat betekenen dat het gewicht te hoog zit. Misschien kun je daar iets verbeteren.

Ook kun je het zijdelings omrollen tegen gaan door de wielen verder naar buiten te zetten, bijvoorbeeld door dikkere meenemers te gebruiken of velgen met een grotere offset, of bredere banden.

Je kan ook de grip van de wielen iets verminderen door een harder soort rubber te kiezen en/of de wielen iets schuin te zetten zodat dat onderkant iets verder naar buiten zit dan de bovenkant. Maar niet elke auto heeft die afstelmogelijkheid standaard.
 
Ehhm, meneer de indoor vlieger, heb je wel eens een WildWilly zien rijden?
Al deze aanpassingen zijn niet mogelijk en hebben ook nauwelijks effect.
Het is vooral een FUN auto, waarmee lange wheelies, draaien en buitelingen te maken zijn. Vooral niet serieus mee gaan rijden!

Jazeker. Wat ik wel vreemd vind is dat je aan de ene kant stelt dat de aanpassingen niet mogelijk zijn, en je tegelijk al weet dat ze nauwelijks effect hebben. Als ze niet mogelijk zijn, weet je niet wat het effect zou zijn als ze wel mogelijk waren. Mijn moeder zei altijd:

"Kan niet" ligt op het kerkhof, maar "wil niet" die leeft nog

Maw, er is vaak meer mogelijk dan je denkt. Ik denk dat het weglaten van de bestuurder en misschien is het reserve-wiel ook afneembaar, het zwaartepunt al naar beneden zal brengen.

Als de bovenste armen niet instelbaar zijn, en de hoek van de wielen niet is aan te passen, zijn die armen dan niet te vervangen door instelbare?

Ik lees ook dat mensen de schokdempers hebben vervangen, voor betere "handling".

Het zal nooit een racemonster worden, daarvoor is de wielbasis bijvoorbeeld te kort, maar het lijkt me toch dat er wel mogelijkheden zijn om het rijgedrag te verbeteren, zonder het "fun-karakter" van deze auto geweld aan te doen.


Gr, Henk
 
Bedankt voor de tips ik ga denk ik de schokdempers vervangen en nog iets van gewicht onder in het chassis leg.
Maar het is vooral een fun auto
 
Kijk eens naar de 'Wide willy', verbreed met onderdelen van ik dacht de Wild Dagger of TL01 buggy.

Vintage Tamiya Radio Control Cars through to Modern Tamiya R/C - Showroom Page

getuserimage.asp


zoals gezegd is dit nu eenmaal geen model dat je voor de wegligging koopt, je zou hem wel langer en lager en breder kunnen maken, maar dan is het niet meer de wr02.
qua gewicht zit de grootste boosdoener in de accu, misschien dat een saddle pack (lager, en langs beide kanten van het chassis) wat verbetering oplevert, of plaatjes lood aan de onderkant van de draagarmen kleven ;)
 
Klinkt ook wel aardig, maar mijn moeder haalde altijd de versie aan die ik heb geciteerd, en hof en nog rijmen bijna op elkaar.

Maar goed, het ging om het idee, als je vooraf zegt dat iets niet kan, zal het inderdaad ook nooit lukken.


Verder ontopic? ;)
 
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn om het WR02 chassis te verbreden, zie hier.

Was niet makkelijk om te vinden, maar wel zeer interessant, zit zelf te denken om een T1 Tamiya te kopen :D

Erg gave filmpjes en hebben mij vrijwel verzekert dat er een WR02 bij komt :D
 
Heb zelf ook ooit een WW2 gehad en deze verbreed met draagarmen van de wild dagger(was het elke keer omrollen beu). Even gekeken naar de bestelnrs. en daarna op Ebay de losse delen kunnen kopen, was voor 15 euries ofzo klaar...had er toen al wel een stel oliedempers opgezet ipv die standaardrommel. Autootje werd toen net zo breed als ie lang was....nog meer fun en niet meer omvallen....zeker aan te raden dus!
Zal morgen eens kijken of ik nog wat foto's kan vinden...
 
Back
Top