Graupner's 2,4Ghz HOTT systeem

Ja klopt maar had ergens gelezen dat 't wel handig kan zijn als je de gevoeligheid voor of tijdens de vlucht kan aanpassen aan de weersomstandigheden.

Dan moet je dus de 2 kanalen opofferen voor de gain en kan je ze niet gebruiken voor de gimbal-besturing.

Heb zelf nog maar paar keer gevlogen met F550 en moet nog wat met de "gain" spelen maar misschien als die eenmaal goed staat dat dat dan voor alle weersomstandigheden goed is....

Nu weet ik ondertussen ook waarom je graag een piepje wou op de middenpositie van je gasstick ;)
Misschien op te lossen door via een mixer een schakelaar in te stellen dat die net half gas geeft als je hem aan zet?
 
Ik krijg de indruk dat deze laatste discussie nog maar zijdelings over het HOTT systeem gaat... is daar geen betere plek voor op dit forum?
 
Ik krijg de indruk dat deze laatste discussie nog maar zijdelings over het HOTT systeem gaat... is daar geen betere plek voor op dit forum?

Kan ik je wel gedeeltelijk in volgen maar wat zou jij dan in dit draadje willen zien?
Wat kan je nog verder over het HOTT systeem zelf vertellen?
Af en toe een nieuwe software update en een nieuwe ontvanger?

Zou jij dit draadje dan liever gesloten hebben en voor technische en programmeerproblemen met het systeem een nieuwe draad starten?
 
Tja ik stel me voor dat er hier specifieke HOTT programmeerproblemen ter sprake komen, en dat is natuurlijk ook waar jullie het over hebben. Maar jullie tweemansgesprek is ZO specifiek dat het volkomen langs me heen gaat...
Misschien ben ik de enige wel die dat heeft hoor, dan is er niks aan de hand. Ik ga er gewoon van uit dat als er meer mensen zijn die mijn mening delen, dat maar boven water moet komen.
 
Tja, ik begrijp je wel.....
Het gaat eigenlijk over specifieke problemen bij de combinatie multicopters en HOTT zenders.
Maar misschien kunnen we daar in het multicopterforum een apart draadje voor starten. Maakt voor mij niet uit hoor ;)
 
Moest je het nog niet gebonden hebben dan wil ik je wel effe uitleggen hoe dat gaat. ;)

Ik heb de GPS-Att-Manual mode weer op een schakelaar gekregen.
De failsafe geprogrammeerd met een andere switch die een offset heeft van de stand van de 3 standen schakelaar.

Duurde even maar heb het eindelijk voor elkaar. ;-)
 
Nou, Bart, ik ben het wel met je eens hoor. Ik denk dat het voor 99% van de Hott-gebruikers abacadabra is wat hier voorbijkomt. Gimbal, gain, X2, Naza, het zal allemaal wel.
Juun
 
Hier zijn ook al veel draadjes over in het multicopter gedeelde. Beetje dubbel om het hier ook over de Naza te hebben
 
Als beginnend, maar enthousiast gebruiker van een MX-12 Hott (die ik sinds vandaag na enige hulp alvast voor mijn boot kan gebruiken) vraag ik me af of deze laat zien dat hij aan het opladen is. Heb de meegeleverde adapter aangesloten maar zie, als het apparaat aan of uit staat, niet dat er geladen wordt. Klopt dat?
 
ja dat klopt. gewoon laadtijden uit handleiding aanhouden;)

weet iemand waar ik reserve schakelaars voor de mx20 kan halen? er is zon 3 standen schakelaar afgebroken bij mij...
 
Ik denk niet dat je die schakelaars ergens los kan krijgen. Ik had er ook twee kapot (ik werd aangevallen door mijn Elipsoïd terwijl ik zat te programmeren) en dat is keurig vervangen door Corrien. Ik moet alleen nog steeds de bloedspetters op de muur wegwerken...
 
Bij mij kun je alleen voor reparaties terecht, verkoop ken ik niet meer. Dit is in het verleden ernstig verziekt. Bovendien ga ik natuurlijk geen materiaal leveren voor werk, dat normaal gesproken door de servicedienst wordt gedaan. Er moet tenslotte ook hier brood op de plank komen.

Als je zelf zo'n schakelaar wil vervangen moet je je winkelier vragen of deze 'm voor je wil bestellen. Graupner levert deze namelijk aan haar dealers gewoon uit, waarna deze als regel aan mij vragen of ik ze wil monteren. De kruisknuppels zitten namelijk in de weg en om deze los te schroeven moet de zender grotendeels uit elkaar.
 
Back
Top