Hulp gevraagt probleem met tamiya frog

hallo

ik heb laast een tamiya frog op de kop getikt vamiddag heb ik alles erin gezet ik wilde hem testen maar de sturing ging een paar keer heen en weer en de gas deed dat ook toen werd de accu kabel van de vaartregelaar heel warm

weet iemand wat er kan zijn ?

groetjes patrick
 
Alles goed aangesloten??
welke snelheidsregelaar??
aparte ontvangeraccu?

Gr.

ik heb 1 ontvanger en alles zit goed
nog een vraagje kan dit systeem een lipo accu wel aan dat deed ik namelijk erin

ik heb effe een foto gemaakt

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Da's nog een mechanische regelaar. Als je wilt kun je de regelaar prima met de hand verschuiven en zo 'motor-regelaar-accu' afzonderlijk testen van het rc gebeuren.

Werk je met afzonderlijke ontvangeraccu of gaat er een stekkertje van de regelaar rechtstreeks in de ontvanger? (zoja, kan je ontvanger zoveel volt aan?)


(trouwens; de motorstekker zitten niet juist op de foto :p )
 
Da's nog een mechanische regelaar. Als je wilt kun je de regelaar prima met de hand verschuiven en zo 'motor-regelaar-accu' afzonderlijk testen van het rc gebeuren.

Werk je met afzonderlijke ontvangeraccu of gaat er een stekkertje van de regelaar rechtstreeks in de ontvanger? (zoja, kan je ontvanger zoveel volt aan?)


(trouwens; de motorstekker zitten niet juist op de foto :p )


ik wilde de auto in originele staat terug brengen ik heb alle servo's en zo uit andere auto's gesloopt dus. Mijn pa denkt dat er kortsluiting is geweest dat lijkt mij ook niet echt het probleem

moterstekkers wist ik heb bze even er af gehaalt
 
Dus?

Hang eens de motor rechtstreeks aan een accu en kijk of de motor werkt,
indien ok stop er dan eens de mechanische regelaar tussen en beweeg die met de hand (dit is in feite niet meer dan een schakelaar),
indien ok test dan eens de ontvanger met 2 servo's, ...

stap voor stap, alles afzonderlijk testen, zorg voor goed opgeladen zender, vermijd slechte stekkers/verbindingen...
 
Ik kan uit je verhaal nog niet opmaken of je een ontvangeraccu hebt.
Ik ga ervan uit dat je de weerstand ook hebt angesloten.

Je kunt met deze regelaar nl. geen ontvanger voeden, dan is hij zo kapot.

Gr. Ron
 
dankje voor jullie hulp auto rijd de vaartregelaar maakte kortsluiting dus die heb ik vervangen nu moet die rijden

Ps heeft iemand verstand van lipo accu's ik zette een lipo in de auto kwam een vlam uit en nu zegt de oplader lage laadpacentage :confused:
 
Ooit van schrijf en leestekens gehoord? Daarna lees en/of beantwoord je geen vragen en negeer je opmerkingen van anderen.

Deze auto is niet ontworpen voor gebruik met een Lipo, je kan de ontvanger alleen aansluiten via een BEC of een losse ontvanger batterij/accu (tenzij je een moderne ontvanger gebruikt).

Een vlam? Of was het een vonk? Je hebt waarschijnlijk kortsluiting gemaakt, als de Lipo al ver leeg was dan kan het zijn dat je hem te ver hebt ontladen door deze actie, of hij is overleden. Jouw lader herkend dit en geeft daarom die melding.
 
Ooit van schrijf en leestekens gehoord? Daarna lees en/of beantwoord je geen vragen en negeer je opmerkingen van anderen.

Deze auto is niet ontworpen voor gebruik met een Lipo, je kan de ontvanger alleen aansluiten via een BEC of een losse ontvanger batterij/accu (tenzij je een moderne ontvanger gebruikt).

Een vlam? Of was het een vonk? Je hebt waarschijnlijk kortsluiting gemaakt, als de Lipo al ver leeg was dan kan het zijn dat je hem te ver hebt ontladen door deze actie, of hij is overleden. Jouw lader herkend dit en geeft daarom die melding.

je heb ontvanger nog voor de hele auto of niet ?
 
Back
Top