Hallo ,
Ik heb van een forumlid een Bandit F1 overgenomen.
Het is mijn eerste speedboot en uiteraard heb ik een paar vraagjes.
De eerste heb ik via een PM aan Jan pompebled gesteld en een bevredigend antwoord ontvangen.
@ Jan , naar aanleiding van je laatste vraag via PM .
fotootje
Jan , in het staartstuk zitten 2 smeernippels , 1 ter hoogte van de tandwielen en 1 die de flex as ter hoogte van de dogdrive smeert.
Mijn tweede vraag.
Het zwaartepunt ,moet voor een speedboot op +/- 30 % van de spiegel liggen .
Geldt dit ook voor een boot met een buitenboord motor.
Mijn derde vraag
Het bootje begint bij 3/4 gas een beetje te stuiteren , volgas is dat over ,
moet ik dan het zwaartepunt aanpassen of de motortrim.
Er is een filmpje van , het moet alleen nog richting youtube gestuurd worden .
Wat mij trouwens verbaasd is dat in tegenstelling tot wat ik lees op het forum , de temperaturen van de elektronica redelijk laag blijven bij varen in deellast (lang volgas komt wel als ik de boot beter leer kennen), zou dit kunnen betekenen dat de boot zwaarder "gepropt" zou kunnen worden.
Oja , nog een vraag .
Is de spoed van een prop diameter afhankelijk , ik bedoel zit hier een vaste verhouding in of varieert dit ( ik hoop dat ik mij duidelijk uitdruk , zo niet zie het commentaar wel komen).
Foto's e.d. volgen nog
MVG Peter
Ik heb van een forumlid een Bandit F1 overgenomen.
Het is mijn eerste speedboot en uiteraard heb ik een paar vraagjes.
De eerste heb ik via een PM aan Jan pompebled gesteld en een bevredigend antwoord ontvangen.
@ Jan , naar aanleiding van je laatste vraag via PM .
fotootje
Jan , in het staartstuk zitten 2 smeernippels , 1 ter hoogte van de tandwielen en 1 die de flex as ter hoogte van de dogdrive smeert.
Mijn tweede vraag.
Het zwaartepunt ,moet voor een speedboot op +/- 30 % van de spiegel liggen .
Geldt dit ook voor een boot met een buitenboord motor.
Mijn derde vraag
Het bootje begint bij 3/4 gas een beetje te stuiteren , volgas is dat over ,
moet ik dan het zwaartepunt aanpassen of de motortrim.
Er is een filmpje van , het moet alleen nog richting youtube gestuurd worden .
Wat mij trouwens verbaasd is dat in tegenstelling tot wat ik lees op het forum , de temperaturen van de elektronica redelijk laag blijven bij varen in deellast (lang volgas komt wel als ik de boot beter leer kennen), zou dit kunnen betekenen dat de boot zwaarder "gepropt" zou kunnen worden.
Oja , nog een vraag .
Is de spoed van een prop diameter afhankelijk , ik bedoel zit hier een vaste verhouding in of varieert dit ( ik hoop dat ik mij duidelijk uitdruk , zo niet zie het commentaar wel komen).
Foto's e.d. volgen nog
MVG Peter
Laatst bewerkt door een moderator: