E-REVO topic

Ja, WD40 kan vet uit een lager spoelen...
Een busje WD40 is toch geen hoge-druk spuit?
Tel daar bij op dat vet dik is bij een lage temperatuur, en een lager een mooie, vaak, blauwe seal heeft om vocht en vuil buiten te houden. (is mijn visie op dit probleem ;))
 
Ja, WD40 kan vet uit een lager spoelen...
Een busje WD40 is toch geen hoge-druk spuit?
Tel daar bij op dat vet dik is bij een lage temperatuur, en een lager een mooie, vaak, blauwe seal heeft om vocht en vuil buiten te houden. (is mijn visie op dit probleem ;))


WD40 is van origine een KRUIPolie, wat echt overal tussenKRUIPT. Zowel tussen bouten en moeren (ja, TUSSEN het schroefdraad), als tussen de lager afdichtingen...
En omdat het een oplossend goedje is, verdund het het vet in een lager, en kruipt het vet met de wd40 weer vrolijk je lager uit...
Het spoelt er dus niet uit door de druk in de spuitbus, maar door de kruipende (en oplossende) werking van het goedje...

Wat natuurlijk WEL de hamvraag blijft, is; wat is schadelijker: Een verroest vastzittend lager op (ik denk) korte termijn, of een te vroeg versleten lager door het uitspoelen van het vet (ik denk op langere termijn)...
In dat licht bezien is het niet verkeerd om eea met WD40 in te spuiten, zeker niet wanneer je er langere tijd niet mee zal gaan rijden.
 
Welke Rvs schroeven heb je gebruikt? Tony's of RCscrewz?


Gewoon eigen werkgever boutjes :rolleyes:

Alleen heb ik weinig bolkop schroeven meer zoals origineel, maar gewone imbus koppen.


Doldraaien hoef je niet bang voor te zijn, je draait eerder het kunstof dol dan de bouten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weet je toevallig welke maten?
Ik heb namelijk ook zo'n "genereuze" werkgever... :p
 
Ik wou eerst een baja, maar ik denk dat dat voor mij nog effe te moeilijk en te duur is. Maar ik had me al voor bereid erop en m'n 2e droom auto is een e-revo :) Maar een vriend van me zij gister dat bij de e-revo de veersteunen iedere keer afbraken klopt dat ?
 
Back
Top