kogel hoppertank

Hallo
Ben van plan om zelf een kogelhoppertank te maken, wie kan mij vertellen hoe hij er inwendig uit ziet v.w.b. de aanzuigleiding, positie en met of zonder viltkling of cinterkling
Gr Theo
 
Dat is heel simpel. Boven zit een aansluiting die direct op houdt bij de rand, dat is de aansluiting naar de tank.
Dan heb je 1 buisje die exact in het midden uitkomt, dat is je aansluiting naar de pomp.
Dan heb je nog 1 buisje die vlak voor de rand eindigt en horizontaal door de hopper loopt (even om de pomp buis heen buigen) en dat is je vul aansluiting.

Geen vilt klunk oid inbouwen, je kan er later nooit meer bij.
 
Ik maak hoppertankjes in serie voor turbine kisten, maar niet zoals hierboven beschreven, maar wel weer met een speciaal filterzakje, deze filterzakjes verkoop ik ook los.

1426569019_6_3f-m.jpeg


Mocht je interesse hebben stuur maar een pbtje


Gr Japioo
 
Kogel hopperss zijn nog redelijk nieuw en daarom zie je nog niet zoveel. Er zit geen filterzak in, maar of dat een nadeel is....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Peterjan
dan word het zo langzamerhand tijd dat jij eens een blik in een ander zijn toestel werpt want hier vliegen er veel mee maar dat komt misschien ook omdat we een goede leverancier bijna om de hoek hebben
gr.Pieter
 
Ik vraag me ook af of de grotere snellere turbines wel met zo'n zakje willen werken. Cavitatie treedt eerder op dan je denkt.
 
Wat ik al schreef
Je ziet ze nooit met een hopper met zakje nergens vliegen.(UAT)
Tuurlijk werkt het wel de hele wereld vliegt er mee grote en kleine turbines.
Kogel hopper werkt ook wel.
 
Jongens jongens hebben jullie nu niet in de gaten dat je in de maling wordt genomen door PJ denk eens na man.

@Tadango
citaat: Ik vraag me ook af of de grotere snellere turbines wel met zo'n zakje willen werken. Cavitatie treedt eerder op dan je denkt.

Herman, als je turbine vliegt moet je je niets afvragen maar voor 1000% zekerheid gaan en velen vliegen met best wel grote turbines en met een UAT met filterzakje als daar twijfels over waren vlogen ze er niet mee.

Dus schrijf deze onzin niet meer voordat jij je goed hebt geinformeerd en zekerheid hebt of iets nu wel of niet goed werkt.

Toedeloe
 
En waar komen deze vandaan denk je?
Als ze bruin zijn vervangen we ze weer voor een nieuwe.
Maar dat is dan misschien na 500 liter.

GJ. Heb je zelf wel eens die UAT geprobeerd, of zeg je gewoon maar wat?
 
@Tadango
citaat: Ik vraag me ook af of de grotere snellere turbines wel met zo'n zakje willen werken. Cavitatie treedt eerder op dan je denkt.

Herman, als je turbine vliegt moet je je niets afvragen maar voor 1000% zekerheid gaan en velen vliegen met best wel grote turbines en met een UAT met filterzakje als daar twijfels over waren vlogen ze er niet mee.

Dus schrijf deze onzin niet meer voordat jij je goed hebt geinformeerd en zekerheid hebt of iets nu wel of niet goed werkt.

Toedeloe

Dat komt niet zomaar uit de lucht vallen hoor. Pieter had in de Fantom geen UAT omdat die problemen zou geven met die sneller frank motoren. Dus het is geen onzin, zeker als het alleen maar een vraag is! Jij UAT verkoper ;)
 
Nee geen UAT verkoper
Maar wel iemand die luistert naar mensen met veel ervaring.

Het probleem met Pieter is waarschijnlijk teveel restrictie in de leidingen
En tweede kan je niet zeggen dat het niet werkt op basis van 1 ervaring.
 
Inderdaad, wij gebruiken de UAT ook bij onze AMT Olympus, welke bij volgas wel iets meer dan een Frank turbine lust. De kogel hopper is een inmiddels achterhaald concept voor een hoppertank welke zo min mogelijk volume moest bevatten met een zo groot mogelijke afstand tot het pick-up point. Ik zou zeggen koop een UAT en test daar mee, je zult verbaasd staan, zelfs als de UAT vrijwel helemaal leeg is komt er nog steeds alleen brandstof uit de pick-up leiding.
 
Ik heb NOOIT gezegd dat het niet werkte, ik vroeg me alleen af of het een probleem kon zijn bij groot verbruikers omdat ik iets had gehoord. Ik gebruik ook graag een UAT, direct een filter ingebouwd. Heb dit in 2 kisten gehad naar alle tevredenheid maar dat waren kleinere motoren.

En Jaap geen UAT verkoper? Staat op JF anders wel zo duidelijk erop. Hij heeft zelfs de passende alu beugels ;)
 
@Gertjan

De filterzakjes die ik verkoop komen uit de racewereld GertJan en die 2 bruine die jij van mij hebt gekregen op onze clubavond komen ook uit de racewereld.

Hoe jij erbij komt dat die filterzakjes die ik verkoop niet werken snap ik even niet, tot op heden heb ik nog nooit klachten gehoord over die zakjes, dereden dat ik ze verkoop is omdat Sandor met de verkoop is gestopt en die heeft er zeker een paar duizend verkocht en die heeft nooit geen klachten gehad.
De Filterzakjes zijn wit als ze nieuw zijn na verloop van tijd worden ze bruin door de brandstof, net zoals je brandstof leidingen, die worden ook bruin na verloop van tijd.

Als je iets zegt over een produkt of het nu positief of negatief is, moet je er zeker van zijn dat je geen kletspraatje de Wereld in schrijft.

@Tandango
Ten eerste sluit ik mij aan op de reactie van PJ.
Dat een filterzakje niet werkt op basis van 1 ervarng dat kun je niet zeggen, dat is net zoals: ik hoorde dat het morgen gaat regenen, maar het kan ook droog blijven hoor, dat zijn van die verjaardagfeestjes verhalen, oftewel indianen verhalen.

Dat ik UAT verkoop en ook de alu montage beugels en losse filterzakjes voor de UAT, dat is iedereen wel bekend denk ik.
1426568994_6_QVvI.jpeg


Gr Japioo
 
He Japie leon heeft nog zo,n UAT nodig compleet in de T33, Ik ben blij dat jij ze wel kan leveren,zeer goede ervaringen mee.
Moeten wel wachten tot meneer Leon zichzelf uitgegraven heeft:D hoor net op het nieuws dat het een puinhoop is daar.:cool:
 
Back
Top