Versnellingsbak van Cen Genesis werkt niet goed

Hallo,
Ik heb laatst al eerder een forum geopend over 3 problemen met mijn cen genesis waarmee ik zat, maar nu is 1 probleem nog steeds niet opgelost. Namelijk de versnellingsbak.
Als ik ga rijden hoor ik hem al redelijk snel naar zn 2 schakelen, en daarna gaat ie niet naar zn 3, wat ik ook probeer...:( Weten jullie wat ik moet doen?

Groetjes Joep
 
... boekje lezen wat bij je auto zat, daarin staat hoe je de versnellingsbak kan afstellen.

Je zegt zelf dat ie vrij snel naar zijn 2 schakelt, zet deze dus wat later... de derde versnelling zet je wat vroeger, gezien je verhaal kom je niet hoog genoeg in toeren om over te schakelen naar zijn 3.


Topic staat overigens in het verkeerde subforum... een Cen Genesis is geen Bigscale (schaal 1/6 of 1/5) maar een 1/8... ;)
 
De temperatuur is gewoon goed, en de motor loopt ook gewoon normaal. Roken doet ie ook genoeg tijdens wegrijden. Dat is allemaal goed afgesteld.
Ik heb er geen boekje bij gekregen toen ik de auto overkocht van iemand, alleen ik weet wel hoe ik de versnellingen hoor af te stellen, met de 2 schuine schroefjes. Ik heb al vanalles geprobeerd met die schroefjes van de 3e versnelling, maar het lukt maar niet.. De 2e versnelling is inmiddels wel goed nu, hij schakelt na ongeveer 10 meter, maar na 25 moet ie naar zn 3, en dat gebeurt niet. Moet ik misschien een geheel nieuwe 3e versnelling proberen?
 
P.s. De cen genesis word vaak wel gezien als een schaal 1:7 of 1:6 vanwege de grote wielen, afmetingen en power. Maar inderdaad je hebt gelijk. Sorry
 
Als ie na 10 meter al naar z'n 2 gaat zit het daar dus al mis.......

De motor kan zo nooit genoeg toeren maken om in z'n 3 te komen , zeker niet na maar 25 meter........
 
Tjah.... En toch vind ik het nog steeds veelste vroeg....

Op die manier kan je motor nooit niet genoeg toeren maken om de koppelingen in de versnellingsbak hun werk te laten doen. En aangezien de koppelingen in onze auto's allemaal werken aan de hand van centrifugale krachten heb je toeren nodig willen ze hun werk doen.......
 
Heb je de documentatie betreffende de 2de en 3de versnelling op de website van de fabrikant al gelezen de de tips die daarin staan opgevolgd?

--> http://www.cenracing.com/downloads/23speed.doc

Het afstellen van de versnellingen gaat heel secuur, wanneer je aan de schroefjes draait, doe dat in kleine stappen en niet direct met een hele slag rond...

Na 10 meter als naar de 2de versnelling en bij 25 meter naar de 3de... daar heb je wat aan als je een afstand van 100 meter wilt overbruggen... zet beide versnellingen maar eens een stuk later (door de schroeven in te draaien en daardoor de veren strakker te zetten), zal je zien dat je wel van zijn 2 in zijn 3 gaat komen...
 
Heb je de documentatie betreffende de 2de en 3de versnelling op de website van de fabrikant al gelezen de de tips die daarin staan opgevolgd?

--> http://www.cenracing.com/downloads/23speed.doc

Het afstellen van de versnellingen gaat heel secuur, wanneer je aan de schroefjes draait, doe dat in kleine stappen en niet direct met een hele slag rond...

Na 10 meter als naar de 2de versnelling en bij 25 meter naar de 3de... daar heb je wat aan als je een afstand van 100 meter wilt overbruggen... zet beide versnellingen maar eens een stuk later (door de schroeven in te draaien en daardoor de veren strakker te zetten), zal je zien dat je wel van zijn 2 in zijn 3 gaat komen...

Dat document van die site kon ik niet openen.. Maar ik zal het wel eens gaan proberen om ze later te zetten. Ik heb btw al een tijdje niet meer naar de auto omgekeken omdat ik een nogal druk weekje had. Deze week zal er zeker van komen:P

Thnx voor alle hulp
 
Is een simpel word-document met wat tekst en foto's... Fabrikant had wellicht beter kunnen kiezen om het in PDF-formaat op de website te zetten, dat is door 99% van de computergebruikers te openen ;)
 
Back
Top