zenoah start moeilijk en slaat uit

ik heb nog niet zo heel lang een een fg marder staan.
ik wilde mijn auto starten en toen sloeg hij wel aan.
toen zijn de wielen gaan draaien.
maar uit de schrik heb ik mijn auto uitgezet en afgestelt zodat hij niet meer draait als ik de auto aanzet.
toen weer proberen te starten maar nee hoor.
ik naar huis gegaan daar proberen te starten wilde hij wel maar sloeg niet aan.
vandaag weer geprobeert en weer gaan mijn wielen draaien.
maar nu zonder uit te zetten via mijn afstandsbediening gesteld.
ik rijd hooguit 30 meter langzaam en weer sloeg de motor uit.
daarna niet meer aangekregen.
wat zou het probleeem kunnen zijn?
vorige maand een nieuw pomp-belletje op mijn carb gemonteerd omdat deze kapot was.
maar daarna gewoon kunnen rijden.
mvg jeroen.
 
Er zijn talloze topics geschreven over het niet willen starten of blijven lopen. Ik stel voor dat je die topics eerst eens allemaal doorleest en de tips die daarin staan opvolgt.

Bij deze hobby is het wel de bedoeling dat je zelf dingen onderneemt en leert van hetgeen je leest en doet.

Pompballetjes gaan niet zomaar kapot, heb je ook nog aan de regelschroeven (H en L) gezeten? Zoja begin dan eerst maar eens met het terugzetten op de fabrieksinstelling daarvan.
 
ik vermoed dat de koppeling blijft hangen bij een standaard koppeling is vermoedelijk de veer kapot waardoor de koppeling direct de wielen meenemen waardoor jij de carb weer te arm zet en de motor niet aan wil slaan of gedeeltelijk als je aan de trekstarter een flinke ruk geeft gaan de wielen dan gelijk mee dat is het 90 % zeker dat het de koppeling is repareer dit en zet je carb op fabrieks instelling alles komt op zn pootjes terecht
 
Als ik zo de tekst lees dan is het verstandig denk ik om eens een keer met je auto naar een meeting of bashplaats te gaan waar nog meer hobbyisten rijden, zodat je van deze heren wat kunt leren en vragen.
Zo in je uppie en zonder achtergrond kom je er nooit uit, misschien deze keer wel maar dan volgende keer weer niet.
Zelf wat aanklooien maakt vaak meer kapot (lees verdriet) dan dat je opknapt.

Kijk eens op dit forum of er nergens bij je in de buurt een paar ervaren heren wonen of rijden waar je kunt informeren. Of op het bigscale.nl forum.

succes,
 
bedankt allemaal.
ik heb niet aan de stelschroeven gezeten.
ik ga niet zomaar ergens aan draaien of doen.
en ik heb even snel de stiky's doorgelezen maar niet gevonden wat ik zocht.
heb balletje is gewoon versleten denk ik.
hij zat er al een jaar of 10 op en is precies op het rondje gescheurt waaar hij op is gegoten.
als ik aan het kort trek draaien de wielen niet mee.
toen ik de auto starte gingen de wielen draaien inderdaad maar heb ik met de gastrimmer op mijn zender de wielen stil gezet.
daarna is hij na 30 meter uitgevallen.
mvg jeroen.
 
De auto is 10 jaar oud, dan is het nog niet zo gek om in ieder geval het tankje schoon te spoelen, het carburateurtje schoonmaken dat soort dingen. Het zou kunnen dat je onderdelen moet vervangen, zoals het membraansetje, slangen, pakking e.d. Dan weet je een beetje waar je aan toe bent.
 
mijn oom heeft dezelfde auto precies op het zelfdem moment gehaalt en op dezelfde momenten mee gereden iop de zelfde ondergronden.
dus eigelijk zou je denken dat ze dan allebij tegelijk slijtage vertonen.
hij deed het gewoon maar nu slaat hij ineens uit of start hij helemaal niet meer.
mvg jeroen.
 
ik denk inderdaat dat je hem gewoon helemaal schoon moet maken
net wat zore zecht.
en de ene rij mischien wel 10 liter meer met een moter dan de ander
dat weet je toch nooit!
 
haha nouja dat word dan maar weer eens goed schoonmaken en misschien maar weer is invetten.
weten jullie waarme ik hem ik kan vetten?
mvg jeroen.
 
mijn oomk zei dat de diff ingevet moest worden.

Je hebt weinig aan een ingevet diff als je blokje niet blijft lopen, zorg eerst dat je blokje gaat lopen en blijft lopen en ga dan de rest in orde maken.
Maar dat is mijn mening en jou besluit wat je gaat doen.
Er staat al genoeg beschreven wat je probleem kan zijn, en anders moet je oom er misschien eens naar kijken.:rolleyes:
 
ik heb niet aan de motor zitten klooien omdat ik niet helemaal zeker wist wat wat deed.
dus alles staat no op de instellingen waar hij op stond.
en inderdaad miss eerst even aan mijn oom vragen wat het kan zijn ik zal hem binnekort even bellen.
mvg jeroen.
 
ik heb niet aan de motor zitten klooien omdat ik niet helemaal zeker wist wat wat deed.
dus alles staat no op de instellingen waar hij op stond.
en inderdaad miss eerst even aan mijn oom vragen wat het kan zijn ik zal hem binnekort even bellen.
mvg jeroen.

@jeroen..raadpleeg zeker de technische gegevens, eventueel hier op het forum. Je weet dan wanneer je goed zit met afstellen. Wie weet is het een kleinigheid en ben je er samen zo uit. Twee weten meer dan één. Succes ermee!
 
Wat zou jij vinden als een 14 jarige zelf aan de schroeven gaat draaien?

Mijn vraag:
Enne, je oom heeft meer ervaring met 2-tact bigscale auto's?
Is misschien niet helemaal duidelijk. Maar bedoeld om aan te geven dat als zijn oom ook geen ervaring heeft met bovenstaande, het dan nog niets oplevert en er veel beter even gezocht kan worden naar een ervaren rijder of hobbyist die weet waar het om draait.


zoals ik al eerder heb gepost:
Als ik zo de tekst lees dan is het verstandig denk ik om eens een keer met je auto naar een meeting of bashplaats te gaan waar nog meer hobbyisten rijden, zodat je van deze heren wat kunt leren en vragen.
Zo in je uppie en zonder achtergrond kom je er nooit uit, misschien deze keer wel maar dan volgende keer weer niet.
Zelf wat aanklooien maakt vaak meer kapot (lees verdriet) dan dat je opknapt.

Kijk eens op dit forum of er nergens bij je in de buurt een paar ervaren heren wonen of rijden waar je kunt informeren. Of op het bigscale.nl forum.

succes,
 
Wat zou jij vinden als een 14 jarige zelf aan de schroeven gaat draaien?
Als die 14-jarige weet wat ie doet, geen enkel probleem.

Lastige van dit soort "probleempjes" is dat je ze niet 1,2,3 oplost via een forum, zeker niet als diegene met het probleem te weinig kennis van zaken heeft.

Het advies om er iemand bij te roepen met verstand van zaken heeft zo zijn voordelen, enerzijds omdat het probleem vaak snel gevonden en opgelost is, anderzijds omdat je er nog wat van leert.

We zijn allemaal een keer begonnen met deze hobby, vaak met vallen en opstaan, maar laat dat je er niet van weerhouden om hulp te vragen wanneer dat nodig is. Uiteraard staat voorop dat je zelf eerst ook wat onderneemt, maar het devies bij startproblemen die van vandaag op morgen zijn opgetreden, niet direct aan de stelschroeven van de carburateur gaan draaien, want dat is in 99% van de gevallen niet de oorzaak (of oplossing).

Als je oom er niet uitkomt, dan samen met de auto onder de arm op de koffie bij Fast Wil ;)
 
Back
Top