Serpent 950R => 950RE

De 1e run is geweest, en wat heeft dat een indruk achtergelaten!....
ik heb 2 filmpjes die met de Iphone van Ndegeochello zijn gemaakt op youtube gezet, maar er waren er meer aan het filmen, dus die volgen vast nog.....


 
Laatst bewerkt door een moderator:
Martin, snelheid zit er wel in zo te zien, blijft wel een vreemde gewaarwording zonder zo’n jankende 3,5cc … kantinebocht nog niet volgas? Het gasgeven verloopt met zo’n elektromotor wel mooi lineair lijkt me? Alleen daardoor zou het theoretisch al sneller moeten zijn dan een brandstofmotor met zijn absoluut niet-lineaire powerband, koppeling en versnellingsbak. Hoe was de handling? Werd de regelaar nog erg warm? En de motor? Wanneer gaat Ndegeochello weer 1:8-en?
 
Het slaat nergens op hoe snel dat van zijn plaats gaat, zoveel punch onderuit, heeft een 1/8 brandstof nog nooit gehaald, maar....
Dat is dus ook meteen het probleem, de snelheid waarmee je op een bocht afkomt, is vele malen hoger dan met een brandstofauto, dus de kantinebocht volgas?, nog eventjes niet.....
Het verhoogde gewicht zorgt er ook voor dat de auto iets meer glijdt, dus ik moest flink aanpassen in rijstijl, maar op en gegeven moment ging het wel aardig. Topsnelheid was 111kmh, alleen die snelheid heeft hij al 10 meter na de bocht het rechte stuk op!
En toen om en uurtje of 21.30, deed ie niets meer.... toch iets teveel van de regelaar gevraagd lijkt het op....
Jilles was er ook, vond het ook fantastisch om te zien, we hadden nog ff het idee hem ermee te laten rijden, had hij ook wel zin in, maar is er niet van gekomen.
Omdat het een electro is, hebben we ook de banden lopen smeren, gewoon omdat het kan, kregen de 37shore banden toch we ff wat meer "bite"

Nu ff contact zoeken met de regelaar fabrikant....
 
....Wanneer gaat Ndegeochello weer 1:8-en?

Uhhhh...voorlopig nie!

We zijn lekker aan het cruisen met de 1:1;)

180420115204-1.jpg

180420115202.jpg
 
Nog een filmpje..... echt heel vet

krijg hem niet ingesloten: [URL="
[/URL]
link er onder krijg ik niet weg
iframe%3E
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jammer, ik zie je graag bij de 1:8 NK's, maareuh ... wooow ... errug gave bak Sander :yes:, ik had begrepen dat je met (een) oldtimer(s) bezig was, maar dit was toch niet het beeld dat ik daar bij had ... Jammer dat er geen geluid bij de foto's zit, zal wel een bruut geluid zijn die V8 ... Ik hou me aanbevolen voor een ritje. :)
 
Is dit 4S of 6S? als het nog 4S is ziet het er zeker goed uit.

Maar rokende regelaars is iets wat al vele malen gemeld is met dit soort projecten, het heeft mij ook tegen gehouden om er aan te beginnen en het spul van de betere merken is te duur en als ik bij de 1:10 touring kan zien dat ook dat net zo makkelijk kapot kan gaan geeft dat mij niet veel vertrouwen. Mij was in ieder geval een GM150 geadviseerd en om eerlijk te zijn is volgens mij de GM120 ook een degelijke regelaar.
 
Is dit 4S of 6S? als het nog 4S is ziet het er zeker goed uit.

Het is 6S.
Met 4S moet je naar een 2650kv motor om dezelfde snelheid te halen, en gaan de stromen nog verder omhoog....
Rokende regelaar viel wel mee, hij was maar 45 graden Celsius, er is 1 power fetje doorgefikt denk ik, wellicht door het remmen......
Ik ga echt wel verder spelen hiermee, daar is het te bruut voor, dus de volgende stap wordt om de mechanische rem aangepast terug te bouwen.

Duurdere regelaars gaan het ook niet trekken, ik weet dat een Mamba ook door fikt, wellicht dat Tekin het wel aankan, maar het ligt er natuurlijk wel aan hoe je rijdt, dus of je een beetje gas geeft en of het een beetje grote baan is, zoals de MACH....

Overigens wordt heel veel spul van de duurdere merken gemaakt door Hobbywing.. (Speedpassion, Orion....)
 
Zo dat ding gaaaaaaat zeg!

Ik zou er toch eens over nadenken om een mamba monster er op te zetten, kwaliteitsverschil is best groot met je hobbyking esc.

de mm heeft een thermal shutdown, als je hem dan toch affikt krijg je zonder gezeur een nieuwe van casle.
Ook de bijgeleverde castelink kun je je esc programeren naar je eigen rijstijl.

Elke regelaar krijgt in dit soort auto,s het heel zwaar maar een mm of tekin moet het wel aankunnen.

gr steve
 
ah klein foutje groot verschil hahaha

Kan gebeuren.
Als je een stukkie terug leest zie je dat ik ook al aangaf dat een Mamba ook uitfikt....
Tekin, zou kunnen....

De Hobbywing heeft ook thermische beveiliging, maar als die 45 graden wordt, is die niet te heet lijkt me....
Wellicht 1 rot fetje, je weet het niet.
 
Persoonlijk zou ik eerst de setup van de auto aanpassen zodat die meer gebalanceerder stuur krijgt zonder verlies van grip aan de achterzijde. Dan hoef je ook minder te remmen einde rechte stuk. Een mechanische rem zou wel eens een lapmiddel kunnen zijn die je met een betere setup niet of minder nodig zal hebben.
 
Persoonlijk zou ik eerst de setup van de auto aanpassen zodat die meer gebalanceerder stuur krijgt zonder verlies van grip aan de achterzijde.

Andere body erop, en dat probleem is grotendeels opgelost...

Maar dat ga ik op deze auto niet doen, wellicht heb ik heel ander nieuws binnenkort, maar daar zeg ik nog even niets over.... ;)
 
Back
Top