Ik kan in deze niks anders doen dan me bij Stevo aansluiten.
Het publiek kijkt niet naar de oorzaak van een crash, maar wel naar de gevolgen.
Laten we het lekker extreem houden als voorbeeld:
Op een willekeurig modelvliegveld staat iemand met een dikke electrokist een trainingsvluchtje te maken om het snelheidsrekord te verbreken. In de sloot enkele meters verderop net achter dat bosje is iemand met een bootje aan het spelen. Beiden zitten op dezelfde frequentie, maar weten dat niet van mekaar. Op enkele honderden meters afstand is een woonwijk. De vlieger blijft daar bewust van weg. Echter die man met het bootje zet zijn zender aan en je raad het misschien wel, die electrokist van 2,5 kilo met 10s lipo aan boord en een kleine 10KW vermogen gaat volgas richting die woonwijk en knalt daar ergens de grond in. Je wil niet weten wat dat voor een schade kan aanrichten, ik wil het zelfs niet schilderen of meemaken.
Het publiek vormt dan zijn mening en wij als modelvliegers zijn de klos. Modelvliegen is dan immers gevaarlijk en moet verboden worden.
ohja, die electrokist met dat vermogen is reëel, in de electro F3S klasse zijn die vermogens normaal. Natuurlijk zou je met dit soort vermogens beter op de 2,4 hz zvliegen, maar er zijn nog voldoende mensen die op de 35Mhz blijven.